Web Analytics Made Easy - Statcounter

طوبی ولی پور، مدرس و استاد حوزه علمیه و دانشگاه‌های خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز دشمن نسبت به آن حساس شده است، عفت، حیا و هویت زن است.

وی گفت: مهم ترین پیوندی که در آخرالزمان مورد هجوم شیطان قرار می‌گیرد، خانه و خانواده است، زیرا از مسائلی است که از قبل در طول تاریخ به ما گوشزد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس و استاد حوزه علمیه و دانشگاه‌های خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه محور ارزشی خانواده، نقش زن است، افزود: دشمن برای از بین بردن این پیوند، باید هویت زن را از بین ببرد تا بتواند خانواده را تخریب کند، لذا مسئله عفاف و حجاب، هویت زن و ارزش زن مورد توجه دشمن قرار گرفته است، که قطعا در نتیجه بی عفتی و بی حجابی، خانواده تخریب، طلاق زیاد و مسائل عاطفی کم رنگ و بیزاری بر جامعه حاکم خواهد شد.

وی یادآور شد: نکته قابل توجه این است که حجاب به زن و مرد شخصیت، جایگاه، آرام، هویت می‌دهد، با دیگران به راحتی می‌تواند ارتباط برقرار کند و تاثیرات اجتماعی فرد فراوان است.

ولی پور با اشاره به اینکه از مهم ترین تاثیرات حجاب یک فرد بر اجتماع داشتن آرامش روحی و روانی در جامعه است، گفت: بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه، آرامش را از مرد و زن دور می‌کند و علاوه بر اینکه هویت فرد را از بین می‌برد، باعث اغفال جوانان و نوجوانان دختر و پسر، باعث چشم و هم چشمی، تجمل گرایی، از بین رفتن روحیه آرام فرد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زنان بدحجاب و بی حجاب که دائما در حال تغییر ظاهر هستند، در نهایت به پوچ گرایی می‌رسند و در نهایت به خواسته درونی شان نمی‌رسند.

این کارشناس دینی و فرهنگی بیان داشت: تا زمانی که الگوگیری از زنانی باشد که دنبال خودنمایی، از بین بردن دین و اسلام باشد قطعا حجاب مشکل‌دار خواهد بود، برای حفظ عفت و حجاب باید تلاش کنیم که الگوهای ما مثبت باشد، نه اینکه الگویی که از خط فکری جامعه غربی تبعیت دارد.

وی گفت: برای اینکه واقعا حجاب از این وضعیت خارج شود و روند اصلی به خود بگیرد، باید دستگاه‌های متولی، وارد عمل شوند، تا زمانی که دستگاه‌های فرهنگی سکوت کنند، روز به روز وضعیت حجاب بدتر خواهد شد، قانون کشور اسلامی و سبک زندگی ایران یک سبک زندگی دینی و اسلامی است.

ولی پور ادامه داد: هر کشوری سبکی متفاوت دارد، لذا برای مردم تشریح کنیم، آموزش داده شود، تا زمانی که سبک زندگی به درستی ترویج پیدا نکند، وضعیت حجاب به سمت نابودی پیش می‌رود.

وی در انتها خاطر نشان کرد: سبک زندگی یکی از مسائل بسیار مهمی است که باید برای زن ایرانی، اسلامی و تراز انقلاب، اصول درست زندگی کردن آموزش داده شود، چون از اصول زندگی دینی غافل و دور شده‌ایم و اصول غربی بر ما حاکم شده و جوانان به سمت گناه، بی‌حجابی و بدحجابی رفته‌اند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سبک زندگی اسلامی دستگاه های فرهنگی حفظ عفت و حجاب کارشناس دینی و فرهنگی زنان بدحجاب و بی حجاب حوزه علمیه و دانشگاه های خراسان شمالی خانه سبک زندگی بی حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ جابر جهان بین افزود: عوامل برگزاری انتخابات، هیئت‌های اجرایی و نظارت و عوامل انتظامی برای برگزاری باشکوه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده هستند و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه زمان قانونی تبلیغات دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت به پایان می‌رسد گفت: نامزد‌ها و هواداران باید با رعایت قانون در نوع تبلیغ و رعایت زمان قانونیِ آن، احترام به مردم و اخلاق مداری را مد نظر قرار دهند. در استان اردبیل، انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ فقط در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز به دلیل کسب نشدن حدنصاب ۲۰ درصد آرا از طرف هیچ کدام از رقبای حاضر، به دور دوم کشیده شد. مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می‌شود.  

دیگر خبرها

  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • روزنامه اصولگرا: دختری که از ترس پلیس و به اجبار حجاب می زند، در اولین فرصت، کشف حجاب می کند
  • کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند
  • روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار