رئیس اندیشکده «زن و خانواده»: دشمن هزینه میکند تا انقلاب بیحجابی در ایران راه بیندازند/ باید به زن غربی کمک کنیم که پیرامون «پوشش مناسب» مطالبهگری کند/ غربی ها بر این عقیده هستند که ویژگیهای زنان و مردان مهم نیست و باید هر دو یکسان دیده شوند
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۸۲۸۵
به گزارش جماران؛ رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع)، ترویج زندگی عفیفانه را راهی برای جهانیسازی گفتمان انقلاب اسلامی یاد کرد.
مینو اصلانی ضمن گرامیداشت هفته ملی عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب و پوشش از مهمترین مسائلی است که بشر از ازل تاکنون با آنها روبرو بوده است و به فراخور دورانها و شخصیت افراد به موضوع حجاب پرداخته شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با بیان اینکه حجاب جزء بسیار مهمی از جریان زندگی بشر است، به سایت گلستان ما گفت: پوشش هر انسان نشانه شخصیت اوست اگر این ارزشها به نسل نو به گفتوگو گذاشته شود پشتوانه بسیار عمیقی برای پوشش و انتخاب مناسب در هر جامعهای است.
رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) تاکید کرد: اگر خلائی در زمینه عفاف و حجاب به وجود بیاید و مفاهمه لازم صورت نگیرد، غریبههایی از این وضعیت سوءاستفاده کرده تا آن را به نفع خود تغییر دهند و تا مرحله فروپاشی یک ملت پیش میروند.
اصلانی توضیح داد: دشمن در تلاش است هویت اسلامی و ایرانی را از زن مسلمان بگیرد و جایگزینهای غیر متعارف را تحمیل کند که با وجود بانوان سرافراز همیشه تیر آنها به سنگ خوردهاست.
وی با اشاره به اینکه باید دنیا را با زیبایی حجاب آشنا کنیم، تصریح کرد: طی یک دهه اخیر اندیشمندان غربی گفتهاند که در برابر عظمت زیبایی حجاب تعظیم میکنند، در برابر این حرکتهای عفیفانه و زندگی مؤمنانه سر تعظیم فرود میآورند.
رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) گفت: فرهنگ منحط غربی، سودجویانه و مبتنی بر لذتهای بیحد و حصر مادی است که به جامعه غرب تحمیل شده و زنان را به کالای تبلیغاتی تبدیل کرده است.
اصلانی؛ گوهر حجاب را از نیازهای امروز جامعه دانست و بیان کرد: باید الگوهای موفق معرفی شوند در فرهنگ خودمان الگوی زن «نه شرقی نه غربی» را ترسیم کردیم، ما برای دنیا حرف های جدید داریم.
وی بیان کرد: غربی ها این بیبندوباری را برای زن به وجود آوردند تا از هویت خودش تهی شود بحث تساوی زن و مرد را مطرح کردند و سند 2030 را خواستند تحمیل کنند آنها بر این عقیده هستند که ویژگیهای زنان و مردان مهم نیست و باید هر دو یکسان دیده شوند حتی در فرزند آوری که کاملاً خلاف فطرت انسانی زن و مرد است.
رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به اینکه ما در دفاع از حجاب و پوشش مناسب منطق محکم داریم، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی به دلیل اینکه بر پایه منطق محکم بنیان نهاده شده است آنقدر جاذبه دارد که در غرب پوشش مدنا برای ترویج لباس و پوشش عفیفانه طراحی شده است.
اصلانی ادامه داد: امروزه در بسیاری از فروشگاههای اروپایی و آمریکایی فروشگاههایی به نام مدنا وجود دارد که در عین شکیل بودن لباسهای عفیفانه به بانوان عرضه میکند.
وی با اشاره به اینکه 270 شبکه ماهواره ای علیه حجاب فعالیت دارند، گفت: ما زنان مسلمان ایرانی پای اعتقاداتمان ایستادهایم و به زن غربی باید کمک کنیم که پیرامون پوشش مناسب مطالبهگری کند.
رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: دشمنان جنبشی برای 21 تیرماه امسال تدارک دیدند تا زنان عفیف ما حجاب را از سر بردارند اما چنین نشد، دشمن اینهمه هزینه میکند ارتباطگیری میکند که انقلاب بیحجابی در ایران راه بیندازند درحالیکه همه تلاش آنها نقش بر آب شده است.
اصلانی با اشاره به اینکه ایران اسلامی رسالت جهانی دارد، ابراز کرد: انقلاب اسلامی باید در زمینه تحکیم بنیان خانواده و لباسهای شکیل عفیفانه الگو باشد، اگر میخواهیم پیاممان را به دنیا منتقل کنیم پوشش زیبا و عفیفانه باید الگوسازی شود تا دنیا گفتمان انقلاب اسلامی را قبول کند.
وی ادامه داد: دنیا گفتمانهای مختلفی را تجربه کرده اما به آرامش نرسیده است بنابراین میخواهد گفتمان جدیدی را تجربه کند اگر ما محققانه از حجاب دفاع کنیم دنیا در آینده انقلاب اسلامی را برای گفتمان جدید برمیگزیند.
اصلانی با اشاره به اینکه صهیونیسم جهانی و آمریکا نمیگذارند که دنیا زیبایی حق را ببیند، گفت: در این زمینه رسالت بانوان محجبه انقلابی عفیف بسیار سنگین است نظام اسلامی کارنامه پرافتخاری دارد که باید الگوسازی بانوی عفیفه مؤمنانه را در جهان ترویج کنیم.
منبع: جماران
کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حجاب مینو اصلانی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا انقلاب اسلامی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
گروه اندیشه: متن حاضر که در کانال دکتر محمدمهدی مجاهدی بازنشر شده است، حکایت از آن دارد که آیات حجاب بسیار نزدیک است به آنچه حدود سال های ۲۳۰ میلادی که در کتابی در باب اخلاق مسیحیت که به آموزه های حواریون مشهور شده آمده است. این متن کوتاه از نظرتان می گذرد:
***
در حدود سالهای ۲۳۰ میلادی، کشیشی یونانی در شمال سوریه کتابی نوشته است، در اخلاق مسیحیت، که بعدها به نام آموزههای حواریون Didascalia apostolorum مشهور شده است. یعنی اندک اندک این باور ریشه دوانده که کتاب شامل احادیث یا تعالیم مستقیم حواریون و شاگردان مسیح است که به سال پنجاه میلادی جمع شده و چنین نیست. متن این رساله در پایان قرن چهارم میلادی بازبینی شده و در مجموعه مکتوبات رسمی کلیسای شرقی جای گرفته است. اصل متن یونانی اینک از دست رفته امّا ترجمهٔ لاتینی و سریانی آن از زمانهای خیلی دور رایج بوده چنان که هم اینک دستنوشته سریانی کهنی از آن به تاریخ ۶۸۳ میلادی، معادل ۶۰ هجری، باقیست. چنان که آمد متن در سوریه عهد پساباستان رایج بوده و از آنجا هم احتمالا نزد مسیحیان شبه جزیره در عهد شکلگیری قرآن و اسلام. مجملش گفتیم...
بخش سوم کتاب مربوط است به «اصول اخلاقی زنان مسیحی و این که زن باید تنها رضایت همسر خویش را پیش چشم داشته باشند». سخن با نوعی «الرّجال قوّامون علی النساء» آغاز میشود که در اصل هم سخن پولس رسول است در انجیل، رساله به کرنتیان: «باشد که زنان مطیع مردان باشند، چرا که مرد پیشوای زن است و پیشوای مرد دیندار مسیح است».
همین بخش قطعهای دارد که به شکل قابل توجّهی، در لفظ و معنی، با آیه سی و یکم سوره نور نزدیک است. ترجمه انگلیسی آن را آوردم و نقاط تقارب را میبینیم در همین قطعه کوتاه:
- از زنان میخواهد که در بازار خود را بپوشانند (وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنّ...)
- سرمه نکشند، آرایش نکنند و زیبایی خود را آشکار نکنند (وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ...)
- این که در بازار نگاه فروگیرند و چشم بر این و آن نداشته باشند (یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ...)
- و این که زیبایی خود را فقط برای همسر خود حفظ کنند... (وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ...)
- و البته آنچه در ترجمه دیده نمیشود آن است که برای کلمهٔ همسر، در متن سریانی هم، «بعل» آمده است، چنان که در قرآن.
چنان که میبینیم، این کتاب منعکس کننده «محیط فقهی» و احکام رایج بین «اهل کتاب» در آن عصر است و برخی پژوهشگران، چون دیوید پاورز، ارتباطی دیدهاند بین آن و آیت حجاب، دست کم از جنس همان اشتراک عقاید و اساطیر و رسوم و احکام مرتبط که بین قرآن و دیگر متون و منابع بایبلی دیده میشود.
...
همان بخش در ترجمه قدیمی عربی دیداسکالیا: الدسقولیة او تعالیم الرسل: یجب علی النساء ان یخضعن لازواجهن...
216216
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899419