Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس نرم افزار سابق سی‌آی‌ای، به جرم انجام بزرگترین سرقت اطلاعاتی در تاریخ این سازمان گناهکار شناخته شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جاشوا شولت، مهندس نرم افزار سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای)، به جرم انجام بزرگترین سرقت اطلاعاتی در تاریخ این سازمان گناهکار شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شولت 33 ساله روز چهارشنبه به جرم انتشار اطلاعات طبقه بندی شده از سی آی ای در وب سایت ویکی لیکس، در دادگاه فدرال منهتن گناهکار شناخته شد. این سرقت اطلاعاتی بزرگترین سرقت از این نوع در تاریخ سی آی ای بوده است.

وی که پیش از این مهندس نرم افزار واحد هک اطلاعات سی آی ای بوده، اسنادی موسوم به «والت 7» را پس از استعفا از شغلش ،برای انتشار در اختیار ویکی لیکس قرار داده است.

این اسناد، مجموعه مدارکی هستند که در مارس 2017 در ویکی لیکس منتشر شده و حاوی فعالیت ها و توانایی های سی آی ای برای انجام نظارت الکترونیکی و شرکت در جنگ های سایبری است. این اسناد به محض منتشر شدن، از سوی گروه های جاسوسی خارجی، هکرها و طراحان حملات سایبری در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت.

دادستان دامیان ویلیامز پس از محکومیت شولت اظهار کرد امروز شولت به جرم انجام یکی از بزرگترین و مخرب ترین جاسوسی ها در تاریخ آمریکا و تحت تاثیر قرار دادن تلاش های دولت آمریکا برای مبارزه با سازمان های تروریستی در سراسر جهان، گنارهکار شناخته شد.

این در حالی است که شولت پس از گناهکار شناخته شدن در دادگاه اظهار کرد سی‌آی‌ای و اف‌بی‌آی او را برای انتشار عمومی اسناد طبقه بندی شده ای که مایه شرمساری آنهاست، قربانی کرده‌اند.

وی علاوه بر این در سال 2017 نیز متهم به داشتن تصاویر غیراخلاقی از کودکان در رایانه شخصی اش، شده بود اما این اتهام تاکنون ثابت نشده است. این مرد از سال 2018 بدون قرار وثیقه در زندان نگه داری می شد.

حدود دو ماه پیش با امضای حکمی از سوی پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس، جولیان آسانژ، موسس وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس یک قدم به استرداد به ایالات متحده آمریکا نزدیک‌تر شد.

جولیان آسانژ به دلیل افشاگری‌های وب‌سایت ویکی‌لیکس در خصوص آمریکا از جمله جنایات جنگی این کشور در افغانستان در آمریکا با اتهام جاسوسی روبرو است و در صورت محاکمه ممکن است به حبس تا 175 سال محکوم شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گناهکار شناخته شد بزرگترین سرقت سرقت اطلاعاتی جرم انجام ویکی لیکس سی آی ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست

متاسفانه طی سال‌ها و دهه اخیر، بعد از رها شدن فضای مجازی و رشد قارچ‌گونه‌ی کانال‌ها و صفحات وطن‌فروش رفته‌رفته مخاطب با این سوال رو به رو شد که آتش‌زدن پرچم آمریکا و اسرائیل و مرگ فرستادن بر آنها کار درستی بوده است؟

پاسخ این سوال را در روزهای اخیر، براندازها با زبان بی‌زبانی داده‌اند: وقتی دانشگاه‌های غرب مرگ بر بچه‌کش و حامیانش سر می‌دهند یعنی هیچ بعید نیست، تصمیم‌سازهایی در جهان غرب در آینده بالا‌نشین شوند که مسائل را از زاویه نگاه جمهوری اسلامی و مردم ایران می‌بینند.

در واقع شعارهای مرگ بر اسرائیل و آمریکا طی ۴۵ سال و آتش‌زدنِ پرچم‌ها جرقه‌ای بود که زده شد تا این آتش بالاخره شعله‌ور شد. و حالا جواب داده و پژواک این صدا نه از کشورهای مسلمان که از پایتخت‌های غربی به گوش جهانیان می‌رسد.

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • طنین دانشجویان بین المللی کیش در محکومیت سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • خفتگیری و سرقت از مهاجم سابق استقلال!
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • تجمع دانشجویان ایلامی در محکومیت آمریکا
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده