Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر از تصویب ۱۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار مسئولیت اجتماعی نفت به استان خبر داد و گفت: شرکت ملی پتروشیمی مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان، شرکت ملی نفت ۴۷۷ میلیارد تومان و شرکت ملی گاز ۴۲۰ میلیارد تومان اختصاص می‌دهند.

احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در نشست با فرمانداران استان بوشهر با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم اظهار کرد: ۹۰ درصد نفت خام کشور از مبدا اسکله‌ها و پایان‌های جزیره خارگ صادرهمچنین بخش قابل توجهی از نفت خام در فلات قاره و میدان‌های نفتی در این استان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بااشاره به اینکه به ظرفیت ذخیره بیش از ۴۰ میلیون بشکه نفت خام در استان بوشهر تصریح کرد: مخازن ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت در گره، مخازن ۲۰ میلیون بشکه‌ای نفت در خارگ و مخازن ۴ میلیون بشکه‌ای نفت در امام حسن از جمله آنهاست.

استاندار بوشهر  تصریح کرد: ۷۴ درصد گاز مصرفی کشور در این استان تولید می‌شود که بیشترین تولید مربوط به پارس جنوبی و سپس نار و کنگان است.

محمدی‌زاده خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی کشور در استان بوشهر تولید و صادر می‌شود، این درحالی است که ماهشهر تنها ۲۱درصد تولید محصولات پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: ۲۴ واحد پتروشیمی فعال و ۱۸ واحد پتروشیمی در حال ساخت در استان بوشهر وجود دارد.

استاندار بوشهر گفت: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در کنار ایجاد منافع ملی، رفاه، آسایش، عمران و آبادی کشور برای استان بوشهر منجر به آسیب‌های زیادی در حوزه جغرافیای انسانی و محیط زیست شده که عوارض آن مشهود است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع زیر مجموعه وزارت نفت در سال‌های گذشته بسیار ضعیف و کم‌بهره نسبت به مناطق پیرامونی بوده است افزود: بیشترین مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع با مراجعه مسئولان یا تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق در کمک‌رسانی به آن‌ها شکل گرفته است.

محمدی‌زاده باانتقاد نسبت به اجرای ضعیف مسئولیت‌های اجتماعی نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر عنوان کرد: در سال‌های گذشته مسئولین و تشکل‌های اجتماعی برای انجام پروژه‌ها کمک‌هایی را به‌صورت متفرقه دریافت می‌کردند و صنایع نیز با پرداخت کمک‌های مالی، کمک‌های معنوی می‌گرفتند.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۹ مجموع کمک‌های شرکت‌های پتروشیمی به استان بوشهر ۲۹ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ این رقم به  ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

استاندار بوشهر ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال تاکنون شرکت‌های پتروشیمی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی ۸۰ میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند.

محمدی زاده اظهار کرد: با سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور به استان بوشهر و دستورات لازم در پرداخت منابع مالی مسئولیت‌های اجتماعی ساماندهی اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و وزیر نفت دستورات لازم صادر کرد.

وی افزود:  نشست‌های تخصصی متعددی برای تخصیص مصوبات هیئت دولت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برگزار شد و در اهر در جلسه این هفته با حضور مسئولان و نمایندگان شرکت‌های ملی گاز، نفت و پتروشیمی راهکارهای لازم برای افزایش اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی تدوین و مصوب شد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بکارگیری نیروهای بومی در صنایع، حمایت صنایع از شرکت‌های دانش‌بنیان، شکل‌گیری نمایشگاه ارائه توانمندی شرکت‌های، خرید کالا از مجموعه‌های داخلی استان، ارتقا مهارت کارگران، شاغلان و متقاضیان اشتغال در صنایع و انتقال بخشی از سپرده‌های بانکی شرکت‌های پتروشیمی به بانک‌های استان بوشهر ار جمل مصوبات است.

محمدی‌زاده گفت: بخش زیادی از منابع صنایع استان بوشهر در بانک‌های پایتخت به‌ویژه بانک‌های شمال استان سپرده‌گذاری می‌شد که طبق مصوبات باید از این پس بخش قابل توجهی از منابع آن‌ها در بانک‌های این استان سپرده‌گذاری شود.

وی از تصویب ۱۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار مسئولیت اجتماعی نفت به استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد که شرکت ملی پتروشیمی مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان، شرکت ملی نفت ۴۷۷ میلیارد تومان و شرکت ملی گاز ۴۲۰ میلیارد تومان اختصاص دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسئولیت اجتماعی وزارت نفت استاندار بوشهر پارس جنوبي عید غدیرخم شركت ملي نفت استان بوشهر پارس جنوبی هیئت دولت نفت شرکت ملی نفت فلات قاره مسئولیت های اجتماعی استاندار بوشهر استان بوشهر استان بوشهر میلیارد تومان میلیون بشکه اجتماعی نفت محمدی زاده شرکت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های مستقر در منطقه جنوب استان بوشهر به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر دیر، غلامحسین مهران‌پور صبح امروز در آیین تجلیل از معلمان شهرستان دیر اظهار داشت: بزرگترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی در کشور، مقام معلم است و این معلم انسان‌ساز و قدردانی از این مقام شامخ به یک هفته نباید بسنده شود.

وی افزود: پیشرفت و سلامت جامعه به دست نیروی انسانی مؤثر و آن به دست آموزش و پرورش است.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: جامعه فرهنگیان در تمام عرصه‌ها پیشگام و پیشرو هستند و جامعه باید قدردان معلمان باشیم.

معلمان مسیر روشن رشد و آگاهی را برای نسل آینده ترسیم می‌کنند

یونس باربرز در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت مقام شامخ معلم اظهار داشت: تجلیل از مقام معلم در روز شهادت استاد مطهری، در اصل تکریم مقام علم‌آموزی که دین مبین اسلام و سیره نبی مکرم اسلام(ص) برای آن ارزش و اعتبار بسیار زیادی قائل است. امروز جامعه از معلمان به عنوان قشری فرهیخته و امانت‌دار آینده سازان کشور برای فردایی بهتر یاد می‌کنند، مردان و زنان که با تعلیم و تربیت جوانان ایران اسلامی، آنان را برای حضور در جامعه و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور آماده می‌سازد

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی، اساسی‌ترین کار، تعلیم و تربیت است خاطرنشان کرد: این رسالت بر عهده انسان‌های شریف، قانع و وظیفه‌شناسی قرار داده گرفته که از سر تعهد و دلسوزی، به پرورش نسل مومن و انقلابی پرداخته و در سنگر علم و دانش، به تربیت مدیران آینده کشور می‌پردازند.

فرماندار شهرستان دیر تصریح کرد: معلمان با تقویت فضایل اخلاقی، ارزش‌های انسانی و روشنگری دینی در ضمیر دانش‌آموزان، نسل فردا را از مفاسد اجتماعی و زشتی‌های جامعه دور نگه داشته و مسیر روشن رشد و آگاهی را برای آنان ترسیم می‌کنند.

شرکت‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند

عبدالحسین جهانگیری هم جایگاه معلم در توسعه و پیشرفت را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اهمیت دادن به معلمان، نویدبخش آینده‌ای روشن برای همه اجتماع است.

وی افزود: در جای جای و همه عرصه‌ها این معلمان هستند که نقش مهم را برعهده دارند و نیک سرشتی و مسئولیت‌پذیری و هدفمند بودن را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند. معلم رکن مهم آموزش و پرورش است. معلم اضافه بر توجه به موارد آموزشی، اهداف اخلاقی و دینی و اجتماعی برعهده دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش دیر با تأکید بر توجه به پرداخت مطالبات این اداره گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های مستقر در منطقه به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش و حتی به وظیفه قانونی و شرعی و عرفی خود نسبت به آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند.

جهانگیری اضافه کرد: تاکنون به مکاتبات و تذکرات بسنده کرده‌ایم، ولی از این پس از طریق قانونی و اعلام عمومی عمل خواهیم کرد.

معلمان هویت‌ساز هستند

حجت‌الاسلام سید علی حسینی هم با قدردانی از تلاش آموزش و پرورش بیان کرد: قدردانی از معلمان وظیفه آحاد مردم است و در جهت ارتقا این جایگاه تلاش شود.

وی افزود: اگر به جایگاه معلمان واقف و شناخته شود، آینده تعلیم و تربیت جاذبه پیدا می‌کنند.

امام جمعه دیر ضرورت احترام معلمان را مهم دانست و گفت: معلمان هویت‌ساز هستند و آنان انسان‌های خلاق و مبتکر پرورش می‌دهند.

تجلیل از معلمان دیر

در این مراسم از 5 معلم نمونه، 7 فرهنگی بازنشسته، 7 معلم شاخص و 10 معلم بازنشسته که امسال همکاری کردند, تجلیل شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است