Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:04:41 GMT

سنددار کردن اراضی کشاورزی خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۹۱۳۰

سنددار کردن اراضی کشاورزی خراسان‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: سند دار کردن اراضی کشاورزی از دیگر درخواست‌های کشاورزان است که در همین مدت کوتاه عمر دولت سیزدهم ۱۵ هزار و ۸۹۷ هکتار رفع تداخلات در حوزه اراضی کشاورزی صورت گرفته است.

مهدی جعفری، امروزپنج شنبه 23 تیر در مراسم تجلیل از برترین‌ها و قهرمانان تولید در بخش کشاورزی، گفت: امروز از ۴۸ نفر از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان تقدیر شده که این افراد در بهره‌وری سرآمد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۲۱ فقره مجوز تغییر کاربری اراضی در خراسان‌جنوبی صادر شده است، افزود: دولت بر بحث دیپلماسی غذا تأکید ویژه‌ای دارد که در این زمینه بازارهای بسیار خوبی در کشورهای همسایه داریم.

به گزارش ایسنا، رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: محصولات کشاورزی خراسان جنوبی باید ارزش افزوده فوق العاده‌ای پیدا کرده و وارد سفره مردم کشورهای همسایه شود.

جعفری با بیان اینکه مشکل آب مجتمع‌های گلخانه‌ای با تدبیر استاندار حل شده است، گفت: ۱۸ مجتمع دامپروری و هشت مجتمع گلخانه‌ای وارد در متمم اعتبارات سفر ریاست جمهوری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در حوزه آب و خاک هفت برابر بیش از سال گذشته اعتبار آمده است، بیان‌کرد: در حال حاضر ۱۵۱ رشته قنات اصلی در خراسان جنوبی احیا شده است.

جعفری ادامه‌داد: میانگین برداشت جو در هر هکتار سه هزار و ۲۰۰ کیلو است ولی با استفاده از فناوری و دانش، کشاورزان نمونه خراسان‌جنوبی توانستند از هکتار ۹ هزار و ۵۴۵ کیلو برداشت کنند.

وی افزود: میانگین برداشت پنبه در هر هکتار به طور متوسط دو هزار و ۴۵۰ کیلو است ولی برترین‌های بخش کشاورزی خراسان جنوبی توانسته‌اند این رقم را در هر هکتار به ۱۲ هزار و ۶۰ کیلو برسانند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در خصوص زعفران نیز به صورت متوسط کشاورزان ۴۴ کیلو در هر هکتار و در مورد انار ۱۳۵ هزار و ۹۰۰ کیلو در هر هکتار تولید کرده‌اند.

جعفری اظهار کرد: در مورد زرشک نیز به طور متوسط از هر هکتار پنج هزار و ۸۲ کیلو زرشک برداشت می‌شود ولی کشاورزان خراسان‌جنوبی با همت و تلاش ویژه خود توانستند در هر هکتار ۱۵ هزار کیلو زرشک تولید کنند.

جعفری با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان از این محل پرداخت و ۹۵ میلیارد تومان انعقاد قرار داد داریم، افزود: ۱۵ هزار هکتار کشت علوفه‌ای در خراسان‌جنوبی انجام داده‌ایم.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در هر حال بازار فروش را باید مدنظر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی ما ۲۹۵ میلیارد تومان از محل بند الف تبصره ۱۸ پرداخت کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دولت سیزدهم خراسان جنوبي مهدی جعفری رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی