Web Analytics Made Easy - Statcounter

 تقی خانی دبیر انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید گفت: مدرس و تسهیل گر این انجمن به منظور اطلاع از تعارض به وجود آمده به چندین باغ از حاشیه روستای بکان سرکشی کرده و از نزدیک با جوامع محلی صحبت کرد و  پس از آن در روستا آموزش چهره به چهره انجام شد.

او گفت: اسلامی یکی از فعالان محیط زیست در این دیدار‌ها بر اهمیت حفظ حیات وحش منطقه خصوصا خرس قهوه‌ای تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تقی خانی به عنوان مدرس انجمن در خصوص تعارض بین انسان و حیات وحش توضیحاتی ارائه داده و در مورد راه کار‌های دور کردن خرس قهوه‌ای از باغات و مزارع تبادل نظر شد.

 مدرس انجمن با تاکید بر ارائه خدمات بیمه، آموزش جوامع محلی و شیوه‌های مداخله‌ای برای کاهش تعارض گفت:  این اقدامات به علت نبود بودجه به طور مطلوب انجام نمی‌شود.  

او گفت: باید به آموزش جامعه محلی توجه ویژه کرد چرا که ما آموزش را اولین گام در حفظ حیات وحش می‌دانیم، چون جامعه محلی هر روز با طبیعت و حیات وحش در ارتباط است، اما متاسفانه به اندازه کافی به آن پرداخته نشده است و آموزش‌های کلی را با کمک نهاد‌هایی مانند سازمان ملل و سازمان محیط زیست و سمن‌هایی که توانایی دارند باید تداوم داشته باشد.

تقی خانی کقت: کم کم به فصل پاییز نزدیک می‌شویم و خرس‌ها در این زمان به غذای بیشتری احتیاج دارند و ممکن است برای تغذیه از میوه به باغات حاشیه روستا مراجعه کنند و بی شک از نظر اخلاقی و آموزه‌های دینی نباید به حیات وحش آسیبی برسانیم.

مدیر انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت در خصوص مواجهه با خرس گفت: از مقابل هیچ حیوان وحشی مانند خرس فرار نکنید، چون فرار کردن، حیوان را به تعقیب تشویق می‌کنند، بایستید، اما به چشم حیوان خیره نشوید، چون تماس چشمی را به عنوان تهدید و زور آزمایی تلقی می‌کند، در صورت امکان داد و بیداد و دستانتان را باز کنید و خود را بزرگتر و قوی‌تر نشان بدهید، این کار همان تکنیکی است که حیوانات در مواجهه با هم به کار می‌گیرند.

در پایان برنامه با توجه به ارائه پیشنهادات و صحبت‌های انجام شده قرار شد اهالی روستای بکان با همکاری انجمن و محیط زیست ۴ آبشخور در مسیر حرکت خرس‌های قهوه‌ای بسازند زیرا با توجه به خشکسالی شدید، خرس‌ها برای نوشیدن آب به باغات اطراف روستا می‌آیند که باعث خسارت به باغات می‌شوند.

منطقه بکان در محدوده جغرافیایی بین مرز شهرستان‌های اقلید و مرودشت واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد