Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سخنگوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 6 هزار و 891 میلیارد ریال اموال منقول و 243 میلیارد ریال اموال غیرمنقول به فروش رسید که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته 113 درصد رشد را نشان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای صاحب حجتی با تاکید بر نقش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در تامین بخشی از منابع بودجه دولت، افزود: فروش اموال در بخش مزایده‌های الکترونیکی طی سه ماهه ابتدایی سال جاری، رشد قابل توجهی داشت و از سوی دیگر برگزاری حراج‌های حضوری با اطلاع‌رسانی گسترده توسط رسانه ملی و دیگر اصحاب رسانه موجب مشارکت بیشتر مردم و درنتیجه رشد بیش از پیش فروش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی میزان کالا‌های استرداد شده‌ را که به ظن قاچاق گرفته می‌شود، اما مستندات قانونی برای تایید قاچاق بودن آن وجود ندارد را نیز بیش از 6833 میلیارد ریال اعلام کرد که با افزایش 27 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.
حجتی تصریح کرد: سازمان با توجه به شعار سال گذشته و تاکید مقام معظم رهبری بر مانع‌زدایی و تقویت توان تولید داخلی و به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 4177 میلیارد ریال کالا را برای سیر مجدد امور گمرکی و ترخیص آن‌ها به صاحبانشان اعاده کرده که با رسیدگی مطلوب و به‌موقع سازمان اموال تملیکی به اظهارنامه‌های ارسالی گمرک، هم اکنون هیچ کالای سنواتی مربوط به قبل از سال 1400 در این زمینه در انبار‌های اموال تملیکی موجود نیست و تعیین تکلیف شده است.
امحاء حدود هزار میلیارد ریال کالای غیر قابل مصرف
سخنگوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: طی دوره مذکور در راستای حفظ سلامت جامعه و حمایت از تولید داخل، 949 میلیارد ریال کالا توسط این سازمان منهدم شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است.
قائم مقام سازمان اموال تملیکی در ادامه به دیگر اقدامات سازمان اموال تملیکی طی سه ماهه نخست سال جاری پرداخت و تصریح کرد: علاوه بر تخلیه حجم قابل توجهی از انبار‌های مملو از کالا و تعیین تکلیف آنها، بدون آنکه انباری به تعداد انبار‌های سازمان افزوده شود، ظرفیت آن‌ها با قفسه‌بندی اصولی به میزان تقریبی سه برابر افزایش یافته است.
حجتی در ادامه به دیگر اقدام سازمان اموال تملیکی در زمینه خرید بزرگ‌ترین مجموع انبار ازنظر مساحت و ارزش در استان خوزستان به‌منظور نگهداری مناسب از کالا‌ها و صیانت از اموال بیت‌المال اشاره کرد که طی یک ماه گذشته انجام شده است.
قائم مقام سازمان اموال تملیکی تصویب ساختار جدید این سازمان که به دستور ریاست جمهوری در اولویت برنامه‌های تحولی سازمان قرار گرفت را اتفاق بزرگی در راستای تحقق اهداف این سازمان دانست و عنوان کرد: ساختار سازمان اموال تملیکی با وظایف محوله به آن تناسبی نداشت که خوشبختانه این مساله با پیگیری‌های به عمل آمده مورد موافقت سازمان امور استخدامی کشور قرار گرفت و در همین راستا طی روز‌های اخیر، اموال تملیکی استان هرمزگان با تغییر سطح سازمانی از «مدیریت» به «اداره کل» ارتقا یافته و برای دیگر استان‌ها نیز این فرایند به زودی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به امحای خودرو‌های لوکس قاچاق افزود: این اقدام نشان از عزم و جدیت کارگزاران نظام در امر مبارزه قاطع و بی‌رحمانه با قاچاق دارد و طی این روند چنانچه تعیین تکلیف خودرو به بازصادرات منجر نشود، پس از طی تشریفات اداری و احکام مراجع قضایی ادامه پیدا خواهد کرد. امحاء این خودرو‌ها به صورت فنی بوده است و قطعات، موتور و ... این خودرو‌ها جهت بهره‌برداری در اختیار دانشگاه‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان کشور قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اموال تملیکی سازمان اموال تملیکی میلیارد ریال فروش اموال سال گذشته سال جاری سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، اعلام کرد: «اعتبارات رفاه و تأمین اجتماعی از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان (همت) در سال ۱۳۹۹ به ۶۳۰ همت در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در این مدت، متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به یکهزار و ۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان برای کمک به تغذیه کودکان دچار سو تغذیه

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود نوشت: تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۳.۲ میلیون خانوار به ۳.۹ میلیون خانوار افزایش یافته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سو تغذیه، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۱,۷۲۸ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6097076

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی