Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مرتضی اعتصامی  روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به روند شکل گیری معضلات و مشکلات شهری پرداخت و افزود: روند شکل گیری و به وجود آمدن معضلات شهری رابطه مستقیم با روش شکل گرفتن شهر، سرعت توسعه شهری، آداب و رسوم و رفتار مدیریتی در امور شهر بستگی دارد.

وی ادامه داد: این معضلات بخشی  متاثیر از نا آگاهی ها نسبت به مسایل شهرنشینی است که باید به صورت دقیق رفتار شناسی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اعتصامی با بیان اینکه دانشمندان باستان شناس مطالعه رفتار اجتماعی در خصوص زباله ها را در ادوار مختلف مورد بررسی قرار داده اند و با کشف بقایای زباله ها به رفتارهای اجتماعی و اقتصادی مردمان گذشته پی برده اند، افزود: این امرنشان می دهد که سبک زندگی و رفتار اجتماعی در این بخش چقدر تاثیر گذار است.

رییس کمیسیون خدمات شهری  شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: به طور معمول پسماند یک امر چند وجهی است که در ادوار گذشته نگاه موضعی و موضوعی به آن شده است به طور مثال برخی نگاه ها براین بوده که باجمع آوری سطل های زباله شاید میزان تولید پسماند کاهش یابد اما در عمل این هدف محقق نشده است.

اعتصامی تاکید کرد: در این بخش آموزش شهروندی و زیست محیطی مغفول مانده است؛ به طور مثال اگر به جای کیسه های پلاستیکی از زنیل  با بقچه استفاده شود می توان در کاهش تخریب محیط زیست بهتر عمل کرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری  شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه سرانه تولید زباله در کشورمان به مراتب بیشتر از سایر کشورها است، گفت : در این بخش نیازمند آموزش شهروندی و فرهنگسازی هستیم تا بتوان از میزان پسماندها کاست .

وی با اشاره به اینکه امروزه میزان پسماندهای تر در کشور از جمله کرج بیشتر از زباله های خشک است ، ادامه داد: این روند یک آفت زیست محیطی است که باید آن را علاج کرد؛ در این بخش رفتار فرهنگی و اجتماعی نیازمند بازتعریف یا آموزش است .

 اعتصامی  اظهار داشت : هر چند اقدامات خوبی در بحث فرآیند زباله ها در کرج انجام شده اما کافی نیست و دایره ساماندهی این مقوله وسیع است؛  اکنون در ۲ منطقه شهری کرج جمع آوری زباله ها یک روز درمیان انجام می شود که در بخش کاهش هزینه ها  موثر بوده است .

وی ادامه داد: تسری این اقدام به تمام مناطق کرج نیازمند آموزش همگانی است  ضمن آنکه شهرداری مصمم به توسعه طرح در کل کلانشهر کرج است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: برای ساماندهی کامل پسماندها باید فرآیند جمع آوری تا دفن زباله ها در یک اقدام مشترک ، منسجم و سریع با مشارکت مردم انجام شود تا شاهد مشکلات و معضلات جانبی آن نباشیم.

وی با بیان اینکه در فرآیند ساماندهی زباله ها باید روش های مناسبی برای تجمیع پسماندهای بیمارستانی داشته باشیم،گفت:در دوره چهارم شورای شهر کرج روش مهندسی خاصی برای انتقال زباله های عفونی در منطقه حلقه دره کرج اتخاذ شد که اکنون به معضل زیست محیطی تبدیل شده چرا که محل دفن زباله های البرز و کرج دارای محدودیت مکانی است و قرار دادن پسماندهای عادی و عفونی در یک  محدوده زیانبار است.

رییس کمیسیون خدمات شهری  شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت : برای احداث مکان دیگر جهت دفن زباله های کرج محدودیت مکانی داریم  ضمن آنکه باید نقاط قوت و ضعف این وضعیت شناسایی و بررسی شود.

اعتصامی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر به استان البرز مهاجرت می کنند و جمعیت آن در حال افزایش است ، گفت : در این وضعیت نیازمند همراهی و هم افزایی مردم و دستگاه های اجرایی برای مدیریت پسماندها و رفع مشکلات اجتماعی و شهری هستیم.

وی بیان داشت: طبق قراردادی که با پیمانکاران داریم موظف هستند جابه جایی پسماند ها را از طریق خودروهای مکانیزه انجام دهند که  در این بخش مشکلاتی از گذشته به ارث مانده و مانع انجام امور هستند.

اعتصامی با اشاره به مشکلات مالی کشور و کلانشهر کرج برای تامین منابع اعتباری مورد نیاز طرح های خدمات شهری در شرایط حساس کنونی گفت: در بحث مدیریت پسماندها باید ممیزی صورت بگیرد که یکی از گلایه ها از شهردار سابق این کلانشهر عدم اجرای این طرح بوده است.

وی با اشاره به اینکه به رغم محدودیت های مالی برای ساماندهی پسماندها ، مدیریت شهری کرج بودجه خوبی اختصاص داده است، خاطر نشان کرد: در این بخش نیازمند همکاری مردم و دستگاه های فرهنگی مانند آموزش و پرورش و صداو سیما  در بحث آموزش شهروندی هستیم .

رییس کمیسیون خدمات شهری  شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت : باید زمان مشخصی برای جمع آوری زباله ها اختصاص داد تا معضلات جانبی کاهش یابد.

وی با اشاره به مشکلات اجتماعی زباله گردی در کرج گفت : این پدیده متاثر از تقاضاهایی است که توسط بنکداران خرید ضایعات شکل گرفته است؛ هر چند شهرداری کرج اقدام به تعطیلی این مکان ها می کند اما پس از مدتی فک پلمب می شوند و باز هم تلاش ها ناکام می ماند.

ضرورت ساماندهی مشاغل مزاحم

رییس کمیسیون  خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج وجود مشاغل مزاحم را از دیگر معضلات این کلانشهر برشمرد و گفت : وجود پارکینگ ها و فعالیت شرکت های خدمات خودروهای سنگین در محدوده شهر کرج  از معضلاتی است که باید هر چه سریع تر ساماندهی شود.

وی افزود: تردد این گونه خودروها در داخل شهر سبب تخریب آسفالت و معابر شده و بر معضلات و مشکلات افزوده است.

همچنین فعالیت گسترده مراکز خدمات خودرویی در مکان های مختلف شهر مانند مکانیکی ها و صافکاران بدنه خودرو از دیگر مواردی بوده که رییس کمیسیون خدمات شهری شهرداری کرج به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: با اینکه یک مکان در شیخ آباد کرج برای ساماندهی مشاغل مزاحم پیش بینی شده اما برای تحقق این امر به همراهی دستگاه های نظارتی ، انتظامی و اجرایی نیاز داریم.

 کلینیک های دامپزشکی به خارج از شهر انتقال یابند

رییس کمیسیون خدمات شهری  شورای اسلامی شهر کرج به موضوع ازدیاد سگ های ولگرد و نگهداری حیوانات در خانه ها اشاره کرد و گفت : اگر چه پدیده سگ های ولگرد تاریخچه طولانی دارد اما ازدیاد حیوانات در محیط شهری کرج به دهه ۹۰ برمی گردد.

وی اظهار داشت : از دهه ۹۰ صدور مجوز فراوان برای فعالیت کلینیک های دامپزشکی در کلانشهر کرج سبب شد تا امروز شاهد ازدیاد حیوانات در محیط شهری باشیم .

اعتصامی با بیان اینکه قوانین مربوط به دامپزشکی به دهه ۵۰ شمسی برمی گردد، گفت: امروز دادن مجوز فعالیت به کلینیک های دامپزشکی در مناطق مختلف کرج سبب شده تا محیط اجتماعی و انسانی با مشکلات جدیدی روبرو شود.

وی با اشاره به اینکه محیط جانوری در طبیعت نباید دستخوش دگرگونی شود، افزود: انتقال حیوانات به فضای خانه های کوچک و مکان های عمومی با گسترش بیماری های مشترک انسان و حیوان و مشکلات زیست محیطی همراه است.

رییس کمیسیون خدمات شهری  شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: حیوانات باید در مکان طبیعی خود نگهداری شوند و انتقال آنها  به فضاهای بسته شهری  برای خود آنها و جامعه انسانی مخاطره آمیز است.

اعتصامی بیان داشت: امروز جمعیت  سگ های ولگرد در کرج افزایش پیدا کرده و اگر یک سگ دارای بیماری خاص باشد به سرعت به دیگر سگ ها سرایت کرده و مردم نیز هم از مخاطرات این بیماری ها در امان نخواهند بود.

وی اظهار داشت : امروز با وجود سگ های ولگرد و خانگی  یک پارک امن  برای کودکان در فضای شهری کرج دیده نمی شود.

اعتصامی با بیان اینکه در دهه ۹۰ مخاطرات فعالیت کلینیک های دامپزشکی در فضای شهری را به مسوولان وقت استان البرز هشدار دادم ، گفت : اکنون باید این کلینیک ها را به مناطق روستایی و محدوده های خارج از شهر انتقال داد ضمن آنکه سگ های ولگرد و نگهداری برخی حیوانات خانگی با مشارکت مردم به طبیعت سپرد  چرا که طبیعت به خوبی در تعادل بخشی به چرخه زیستی عمل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: نباید چرخه  طبیعت و محیط شهری را دستخوش مشکلات مضاعف کنیم و  در این زمینه گسترش آموزش های همگانی و همراهی و هم افزایی دستگاه های اجرایی و نظارتی ضروری است.

برچسب‌ها شهرداری کرج کرج دفع زباله مراکز جمع آوری سگ های ولگرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرج کرج دفع زباله شهرداری کرج کرج دفع زباله رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج کلینیک های دامپزشکی سگ های ولگرد زیست محیطی کلینیک ها دستگاه ها جمع آوری شهری کرج زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود

فرماندار ساری با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان گفت: پروژه‌هایی مانند نیروگاه زباله‌سوز سال‌هاست که دچار مشکل است و با افتتاح آن معضل زباله شهرستان ساری و حتی استان مازندران حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدعلی نوبخت_ شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش روز ملی شورا واقع در تالار مرکزی ساری با تاکید بر رساندن جایگاه شهر ساری به رتبه نخست استانی اظهار کرد: تاکنون ۲۷۰ پروژه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: بهره‌برداری این پروژه‌ها با تلاش اعضای شورای شهر و روستا و دهیاران و شهرداران شهرستان ساری بوده است.

فرماندار ساری گفت: ما می‌توانیم با همت مضاعف مدیران شهری و اعضای شوراهای شهری و روستا و همچنین کمک نماینده دولت با تخصیص اعتبارات ملی اکثر پروژه‌های بر زمین مانده را به بهره‌برداری برسانیم.

نوبخت با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان عنوان کرد: پروژه‌هایی مانند نیروگاه زباله‌سوز سال‌هاست که دچار مشکل است و با افتتاح آن معضل زباله شهرستان ساری و حتی استان مازندران حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه بالای این شهرستان در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از استاندار مازندران خواستاریم تا تلاش کنند که مرکز استان به جایگاه اصلی خودش برسد.

این مسئول یادآور شد: بنا داریم با استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان مانند علما و مدیران شهری و استانی و نخبگان، ساری را به رتبه نخست برسانیم.

کد خبر 748549

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود