Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، با توجه به محدودیت و ممنوعیت برداشت شن و ماسه در استان گیلان، طی سال‌های اخیر کارخانه‌های برداشت شن و ماسه شهرستان خلخال بدون لحاظ کردن شرایط زیست محیطی و تخریب وسیع جاده های ارتباطی شهرستان خلخال با استان گیلان فعال شده اند.

در همین زمینه روز پنج شنبه جمعی از اهالی روستای مجره از توابع بخش مرکزی خلخال با حضور در فرمانداری خلخال و در دیدار با فرماندار شهرستان خلخال خواستار رسیدگی به این مسئله شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید جواد یحیی زاده در این نشست اظهار کرد: به رغم ممنوعیت صدور هرگونه مجوز برای ایجاد کارگاه‌های تولید شن و ماسه دانه‌بندی شده و بهره‌برداری از معادن شن و ماسه این شهرستان از سوی شورای تامین خلخال، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اقدام به صدور مجوز بهره‌برداری از این معادن می‌کند.

وی افزود: اهالی این روستا امروز با حضور در فرمانداری شهرستان خلخال خواستار ابطال مجوز بهره برداری از یک واحد جدید تولید شن و ماسه از سوی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان اردبیل شدند.

یحیی زاده گفت: شورای تامین شهرستان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ صدور هرگونه مجوز بهره‌برداری از معادن شن و ماسه این شهرستان را در راستای جلوگیری از ادامه تخریب محیط زیست و همچنین آسفالت راه‌های ارتباطی مشترک این شهرستان با استان گیلان را ممنوع و منوط به کسب تکلیف از مسئولین شهرستانی کرده است.

وی گفت: مجوز صادره از سوی اداره صمت استان اردبیل مبنی بر راه اندازی یک کارگاه جدید تولید شن و ماسه در اراضی روستای هدف گردشگری مجره کاملاً با این مصوبه شورای تامین مغایرت داشته و فرمانداری خلخال اعتراض اهالی روستای مجره مبنی بر ابطال پروانه صادره و پیشگیری از راه‌اندازی کارگاه جدید تولید شن وماسه در اراضی مجاز محل سکونت اهالی این روستا تلاش خواهد کرد.

فرماندار خلخال با اشاره به عدم حضور مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جلسه شورای تامین هفته جاری این شهرستان، خواستار توجه و حساسیت بیشتر مسئولین این سازمان به  مطالبات مردم خلخال در خصوص جلوگیری از ادامه تخریب‌ها و آسیب‌های زیست محیطی وارده ناشی از فعالیت کارگاه های شن و ماسه در این شهرستان شد.

یحیی زاده اضافه کرد: هم اکنون با مجوز صادره از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ۱۱ واحد صنعتی و کارگاه تولید شن و ماسه در این شهرستان فعالیت می‌کنند و با توجه به ممنوعیت فعالیت کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید شن و ماسه در استان گیلان کلیه مصالح ساختمانی بخش شن و ماسه این استان از معادن شن وماسه خلخال استخراج می‌شود.

وی اضافه کرد: با تردد روزانه بیش از ۶۰۰ کامیون سنگین حامل بار شن وماسه از طریق محورهای ارتباطی خلخال به اسالم و خلخال به پونل موجب تخریب سطح وسیعی از آسفالت و زیرسازی راه ارتباطی در این دو محور شده است.

فرماندار خلخال اظهار کرد: در نشست‌های مشترکی که امسال با مسئولین استان همسایه گیلان در خلخال برگزار شد، هزینه‌های مربوط به مرمت و بهسازی محور ۷۱ کیلومتری خلخال به اسالم ۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده و با توجه به اینکه بخش وسیعی از سطح آسفالت و زیرسازی راه خلخال به پونل نیز از بین رفته است، برآورد ریالی ترمیم و بهسازی این جاده نیز کمتر از برآورد ریالی جاده خلخال به اسالم نخواهد بود.

همچنین فرماندار خلخال در نشست با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل مراتب گلایه و اعتراض اهالی روستای هدف گردشگری مجره را از موافقت اصولی این اداره کل با صدور مجوز بهره‌برداری از معادن شن و ماسه اعلام کرد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت خلخال استان اردبیل وزارت صنعت معدن و تجارت خلخال استان اردبیل معدن و تجارت استان اردبیل مجوز بهره برداری تولید شن و ماسه شهرستان خلخال معادن شن استان گیلان شورای تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، فرماندار ویژه خرمشهر در نشست کمیته اقتصادی این شهرستان گفت: هدف از برگزاری این نشست تاسیس یک اتاق وضعیت در فرمانداری ویژه خرمشهر است. 
مسعود خواست خدایی همچنین افزود: در حال برنامه ریزی برای استفاده همزمان از ظرفیت گردشگری زیارتی در منطقه و فعالیت تجاری مناسب هستیم 
نماینده مردم شهرستان خرمشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: وجود سه اتاق بازرگانی در سطح استان خوزستان نشان از اهمیت ویژه اقتصادی این استان را نشان می‌دهد.
سید لفته احمدنژاد از تصویب قانون ملوانی در مجلس خبر داد و گفت: سود واردات کالا‌های ملوانی هم قرار است به مدت ۵ سال در خود مناطق هزینه شود.
رییس اداره کار و تعاون خرمشهر هم گفت:تعداد ۱۰۴۷ تعاونی ثبت شده در اداره تعاون خرمشهر وجود دارد که از این آمار تنها ۲۸۸ تعاونی فعال هستند.. رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر از آموزش بازرگانان جوان از تیرماه امسال خبر داد و گفت: تامین اشتغال یکی دغدغه‌های موجود در منطقه است که این دوره‌ها می‌تواند نیروی جوان را به تجارت علاقه‌مند کرد.
سید مصطفی موسوی به جذب سرمایه گذار در منطقه اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی تنظیم شده تا از ظرفیت کمیته اقتصادی استفاده شودو تسهیلات ویژه‌ای برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک