Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری در دیدار با استاندار کردستان گفت: قرار شد شورای عالی سینما در استان‌ها شکل بگیرد و مشکلات در سطح استانی به مرکز اعلام و در رابطه با مسائل تصمیم گیری شود.

وی به سفر استانی برای شناخت مشکلات و ظرفیت‌های حوزه سینمایی در استان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: فضای رسانه‌ای در کشور اجازه نمی دهد خیلی از دستاوردهای دولت در زمینه فرهنگ و هنر اطلاع رسانی شود اما کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خزاعی ادامه داد: طی هشت ماه گذشته، کارگروه فرهنگ و هنر کشور تشکیل و شورای عالی سینما و شورای عالی هنر احیا و فعال شده است و روحیه جهادی برای رسیدگی به مشکلات حوزه فرهنگی وجود دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری به وجود ظرفیت‌های انسانی توانمند در استان کردستان اشاره داشت و افزود: مشکلاتی در بحث زیرساخت‌ها وجود دارد که تلاش ما رفع این مسائل است، ضمن اینکه برگزاری جشنواره در حوزه فیلم در استان و حمایت از فیلم کوتاه ضروری است و در این رابطه پنج میلیارد ریال برای حمایت از فیلم کوتاه کردستان اختصاص یافته است.

حمایت از بخش خصوصی 

اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در دیدار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری اظهار داشت: پروژه‌های ناتمام زیادی در استان داریم باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل این طرح‌ها بهره گرفت، همچنانکه تالار مرکزی سنندج از جمله این پروژه‌ها بوده که ۲۰ سال است عملیات ساخت آن شروع شده و هنوز به اتمام نرسیده است.

وی کردستان را از حیث داشتن استعدادها و ظرفیت انسانی حوزه فرهنگ و هنر، جزو استان‌های برتر کشور برشمرد و افزود: این استان در زمینه هنری و موضوع سینما، ظرفیت‌هایی در گذشته داشته است که اگر مورد حمایت قرار می‌گرفتند، امروز کارهای بیشتری از آنها می‌دیدیم.

استاندار کردستان با تاکید بر لزوم توجه به مسئله معیشت هنرمندان، ادامه داد: با توجه به اینکه کردستان از لحاظ تامین منابع و داشتن صنایع و واحدهای صنعتی عمده، ضعیف‌تر از استان‌های دیگر است، باید از راه‌های دیگر برای حمایت مالی از حوزه فرهنگ و هنر استفاده کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در استان برای ساخت سالن سینمایی جوابگو بوده و استقبال از آن زیاد است، از آمادگی برای تشکیل کارگروه فرهنگ و هنر در استان با شرکت دستگاه‌های متولی از جمله فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما خبر داد.

وی قول داد جشنواره فیلم ژیار در استان احیا و برگزار شود و اضافه کرد: از سینماگران و فیلم‌سازان انتظار داریم، محل ضبط فیلم و آثار خود را از نقاط توریستی استان انتخاب کنند که تبلیغی برای جذب گردشگر و معرفی بیشتر منطقه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم اظهار داشت: سال قبل مجوز ساخت ۵۷ فیلم کوتاه در استان صادر و ۴۳ مورد آن تولید شد و مجوز ساخت ۱۲ فیلم مستند صادر شد که هشت مورد آن به مرحله تولید رسید.

علی اصغر دریایی اولویت دولت را تقویت سینمای فاخر در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و نیروی انسانی توانمندی که وجود دارد، با حمایت دولت، می‌توان در این راستا گام برداشت.

تعیین تکلیف سینمای شیدا سنندج و ضرورت حمایت جدی از جشنواره فیلم ژیار و جشنواره‌های دیگر، از جمله مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

شهردار سنندج هم با اشاره به اینکه جوانان حوزه سینمای استان نیازمند فضا برای نمایش فیلم هستند، افزود: زمینی را در پارک کوچکه ره‌ش سنندج برای ساختمان نمایش رایگان در اختیار انجمن سینمای جوان قرار می‌دهیم و سازمان سینمایی هم اعتبار ساخت آن را تامین کند.

سیدانور رشیدی به رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری پیشنهاد داد اعتبار لازم برای تولید فیلم‌هایی در زمینه سنندج شهر خلاق موسیقی یا بزرگان هنر موسیقی استان تامین کند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، دیدار با استاندار کردستان و امام جمعه سنندج، شرکت در برنامه افتتاح خانه مستند کردستان، بازدید از انجمن سینمای جوانان، نشست با فیلمسازان و فعالان حوزه سینما و گفت و گوی زنده در شبکه استانی، از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری به کردستان است.

برچسب‌ها اسماعیل زارعی کوشا کردستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل زارعی کوشا کردستان سنندج اسماعیل زارعی کوشا کردستان سنندج فرهنگ و هنر فیلم کوتاه استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی سنه در گالری سوره این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسعد فرهادی شامگاه امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به نامگذاری ششم تا دوازدهم اردیبهشت به نام هفته فرهنگی سنه (سنندج)، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف حامد شریعتی، شامل ۶۰ عکس قدیمی این شهر در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن اخیر گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه‌های هفته سنه، ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام بوده، بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: بر اساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره‌مندی از تمام هنرها به‌ویژه هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام‌های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

به گزارش ایمنا، ششم اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است، به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 748508

دیگر خبرها

  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم