Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه تسریع در تکمیل طرح‌های ابرسانی از اولویت‌‌های وزارت نیرو است گفت: دولت و وزارت نیرو به تأمین اعتبارات طرح‌های آبرسانی از جمله استان بوشهر توجه ویژه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد جوانبخت عصر امروز در بازدید از پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر با بیان اینکه این پروژه در مرحله پایانی قرار دارد اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی در ماه‌های آینده پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار متر مکعب بوشهر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه تسریع در تکمیل طرح‌های آبرسانی از اولویت‌های وزارت نیرو است گفت: آب یکی از محورهای توسعه استان بوشهر است و تکمیل طرح‌های حوزه آب در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش ابتدای آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب بوشهر افتتاح می‌شود گفت: ان‌شاءالله با وارد مدار شدن این پروژه مشکلات تأمین آب شرب بوشهر کمتر می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به زیرساخت‌های پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب بوشهر افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های این پروژه به گونه‌ای است که ظرفیت تولید آب آن قابل توسعه است و بر اساس نیاز آب استان بوشهر طرح‌های توسعه این طرح اجرا می‌شود و می‌تواند از مشکلات آب شرب استان بوشهر کاهش دهد و شرایط را برای توسعه فراهم کند.

جوانبخت تأمین آب را یکی از مسائل مهم استان بوشهر دانست و تأکید کرد: آب از مسائل اساسی استان بوشهر است که با اجرا و تکمیل این پروژه‌ها زمینه توسعه روز افزون استان را بهبود ببخشد.

معاون وزیر نیرو: منابع تأمین آب در کشور وضعیت نسبتاً پایداری داردوزیر نیرو: سامانه گرمسیری نقش راهبردی در توسعه اقتصاد و کشاورزی دارد / رفع تنش آبی روستاها در جهاد آبرسانیبررسی ابعاد بحران آب و راهبردهای اجرایی حل آن در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

وی تأمین اعتبارات لازم را از مسائل عمده پروژه‌های آبرسانی دانست و بیان کرد: به لطف و توجه ویژه دولت به طرح‌های آبرسانی، ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی انجام شده اعتبارات این طرح‌ها تأمین می‌شود.

بخشی از ظرفیت آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب بوشهر پاییز وارد مدار می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم پیشرفت آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب بوشهر را 87 درصد دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از ظرفیت این پروژه در فصل پاییز امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

ابوالحسن عالی با بیان اینکه آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب بوشهر تا پایان امسال تکمیل می‌شود افزود: خط انتقال این پروژه به طول حدود 7 کیلومتر در حال اجرا و پیشرفت آن بالای 95 درصد است.

وی با بیان اینکه این طرح قابل توسعه به ظرفیت بالاتری در تولید آب است تصریح کرد: اکنون افزون بر 50 هزار مترمکعب آب شرب استان بوشهر از تأسیسات آب‌شیرین‌کن تأمین می‌شود که با تکمیل طرح‌های در دست اجرا تولید آب در استان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/190

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب شیرین کن 35 هزار مترمکعب بوشهر معاون وزیر نیرو طرح های آبرسانی تکمیل طرح استان بوشهر وزارت نیرو طرح های آب وارد مدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول

میزان جمعیت تحت پوشش آب روستایی که در ابتدای دولت سیزدهم ۸۲.۹۵ درصد بود، در پایان سال ۱۴۰۲ با رشد حدودا ۴درصدی در ۲ سال و نیم گذشته، به ۸۶.۸۴ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آبرسانی به روستاها و رفع تنش‌های آبی جمعیت روستایی کشور را می‌توان از جمله دستاوردهای غیرقابل انکار دولت مردمی دانست. در ابتدای دولت 10 هزار روستا شناسایی شد که به آب شرب سالم به صورت پایدار دسترسی نداشتند و طرحی با نام "جهاد آبرسانی" در دولت سیزدهم شکل گرفت تا آبرسانی به این روستاها به صورت پایدار محقق شود.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این خصوص اظهار داشت: طرح جهاد آبرسانی از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو و تسریع در اتمام آن از تأکیدات مهم رئیس جمهوری برای تامین پایدار آب شرب و بهداشت روستاهای کشور است که در فاز اول این طرح تا به امروز 10 هزار روستای دارای تنش آبی شناسایی شده و نزدیک به 50 درصد آنها یعنی 5000 روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

امینی با اشاره به اینکه برای این طرح در فاز اول اعتباری معادل 50 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است گفت: اعتباری که تاکنون برای این طرح به تصویب رسیده 22 هزار میلیارد تومان بوده که 16 هزار میلیارد از این اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پیشرفت فیزیکی 46 درصدی این طرح خبر داد و اضافه کرد: مشارکت خیرین در طرح جهاد آبرسانی قابل توجه بوده، به صورتی که احداث تاسیسات آبرسانی 631 روستا از 5 هزار روستای یادشده توسط خیرین انجام شده است.

امینی با بیان اینکه مجمع خیرین آبرسان در 14 استان ثبت و تشکیل شده است، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با خیرین و صنایع و نهادهای انقلابی برای مشارکت در  طرح آب‌رسانی به 2300 روستا تاکنون انجام شده است.

میزان جمعیت تحت پوشش آب روستایی که در ابتدای دولت سیزدهم 82.95 درصد بود، در پایان سال 1402 با رشد حدودا 4درصدی در 2 سال و نیم گذشته، به 86.84 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است