Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار سید هاشم غیاثی عصر پنجشنبه در مراسمی حکم امام جمعه قوچان را به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری اولین کنگره ملی یک هزار و ۶۰ شهید شهرستان قوچان ، فرماندار شهرستان قوچان را به‌عنوان رئیس ستاد اجرایی و فرمانده سپاه ناحیه قوچان را به‌عنوان دبیر این شورا  اعطا کرد تا  این کنگره به طور رسمی فعالیت های اجرایی خود را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


فرمانده سپاه امام رضا (ع) در این مراسم در جمع اعضای این کنگره گفت : پنج  شهرستان خراسان رضوی که آمار شهدای آن‌ها بالای هزار نفر هستند اجراکننده کنگره ملی شهدای آن شهرستان خواهند بود و مابقی شهرستان‌های استان این کنگره را به‌صورت شهرستانی یا استانی برگزار می‌کنند. 

سردار سرتیپ پاسدار سید هاشم غیاثی تأکید کرد: برای داشتن خروجی مؤثر از این کنگره تعامل سازنده‌ای میان مسئولان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، جامعه نخبگان و خواص و همه آحاد جامعه باید ایجاد شود. 

وی برگزاری کیفی یادواره‌ها و اجلاسیه‌های شهدا را موجب اثرگذاری مطلوب در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این‌گونه مراسم‌ها فرصتی برای پاسداشت شهدا و توجه به مسئله افکار، اندیشه و آرمان‌های آن‌هاست.

دبیر کل کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی یادآور شد: برای برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدا می‌توان از تجربیات دیگر استان‌ها در این زمینه استفاده کرد البته شاید تفاوت‌هایی وجود داشته باشد اما مشترکاتی نیز در این مسئله است که می‌توان یک کار شایسته و درخور را انجام داد.

سردار غیاثی تأکید کرد: موضوع شهادت یک جریان توقف‌ناپذیر است که بخشی از فرهنگ شده و باید برای تسری به نسل‌های آینده فکر شهدا همراه بامطالعه دقیق مدنظر قرار بگیرد.

گفتمان سازی ادبیات مقاومت با برگزاری کنگره ملی ۱۰۶۰ شهید شهرستان قوچان

دبیر کنگره یک هزار و ۶۰ شهید شهرستان قوچان هم بابیان اینکه پس از تشکیل شورای سیاست‌گذاری باید ستاد هماهنگی و اجرایی در این شهرستان تشکیل شود، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای سیاست‌گذاری علاوه بر طرح‌ریزی سیاست‌های کلی این کنگره تعیین تاریخ برگزاری آن است که پس‌ازآن باید کمیته‌های تخصصی و تمام ظرفیت‌های شهرستان در این زمینه به‌کارگیری شود. 

سرهنگ پاسدار علی زرقانی تأکید کرد: در این کنگره باید گفتمان سازی ادبیات مقاومت ایجادشده و تدوین تاریخ شفاهی و کتابی با عنوان نقش قوچان در هشت سال دفاع مقدس، تکریم ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و تولید و نشر محصولات فرهنگی در فضای مجازی و رسانه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

انجام اقدامات محتوایی در برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا در قوچان

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی یک هزار و ۶۰ شهید شهرستان قوچان نیز در این جلسه با یادآوری اینکه تعداد شهدای قوچان پیش‌ازاین تعداد ۷۳۷ نفر ثبت‌شده بود که شهدای شاخصی همچون شهید یوسف کلاهدوز ، شهید کریمی به عنوان اولین شهید انقلاب قوچان و ... در لیست شهدای این شهرستان وجود نداشتند. 

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق افزود: پس از تحقیق و پژوهش درباره آمار شهدا و پیگیری‌های متعدد بر اساس کد ملی، محل صدور، تولد و محل دفن، آمار شهدای شناسایی‌شده شهرستان قوچان به یک هزار و ۶۰ نفر رسیده است.

وی بابیان اینکه یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری در  برگزاری یادواره‌های شهدا توجه به کار محتوایی بوده و این موضوع در یادواره شهدای ۳۰ دی قوچان و ۲۸ طلبه و روحانی شهید این شهرستان مدنظر قرار گرفت، تصریح کرد: برگزاری یادواره سرداران شهید با محوریت سردار شهید یوسف کلاهدوز، گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای اصناف و ورزشکار نیز در دستور کار قرار دارد.

امام‌جمعه قوچان تأکید کرد: امروز باید از فضای مجازی و رسانه برای ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرده و از برگزاری یادواره‌های شهدا به‌منظور عطرآگین کردن فضای شهر به‌درستی بهره برد.

شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها مشهد قوچان سید هاشم غیاثی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد قوچان مشهد قوچان شورای سیاست گذاری برگزاری یادواره یک هزار و ۶۰ یادواره ها کنگره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است

سردار عباس مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه استان سمنان حدود سه هزار شهید دارد، تاکید کرد: وصیت نامه یک هزار و ۲۴۱ نفر از شهدای استان با هدف تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در استان سمنان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه انتشار دیگر وصیت نامه های شهدای استان سمنان در دست اقدام است، افزود: پژوهش های اسنادی نیز درباره وصیت نامه های شهدای استان صورت گرفته تا بدانیم که برای مثال کدام موضوعات بیشترین فراوانی را در وصایای شهدای گرانقدر استان داشته است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان همچنین از ثبت خاطرات همسران، مادران و پدران و نزدیکان شهدا در قالب برنامه های مختلف خبر داد و بیان کرد: استان سمنان توانست رتبه سوم جشنواره «افتخار من» را موضوع ثبت خاطرات نزدیکان شهدا به دست بیاورد.

مطهری با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای ثبت این خاطرات، پرداخت به زندگی شهدا و همچنین انتقال سیره شهدا به نسل جوان است، ابراز کرد: جهاد تبیین و الگو سازی برای نسل جوان آتیه ساز ایران اسلامی محورهای این دست فعالیت ها هستند.

وی در ادامه از برگزاری یادواره شهدای روحانی در شهرستان شاهرود خبر داد و افزود: روز پانزدهم اردیبهشت ماه یادواره شهدای روحانی شهرستان شاهرود ساعت ۱۰:۳۰ صبح در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهرستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6092730

دیگر خبرها

  • اهدای جهیزیه به ۲۰۰۰ زوج کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است