Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در آیین اختتامیه همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسعه استان ظرفیت‌های توسعه‌ای منطقه را برشمرد و اظهارداشت: دانشگاه‌ها و نیروی انسانی از ظرفیت‌های بزرگ استان محسوب می‌شوند.
وی افزود: مهمترین شرکت‌ها آن‌هایی هستند که نیروی انسانی توسعه یافته دارند و برگزاری چنین همایش‌هایی به توسعه فضای توسعه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمان ادامه داد: توسعه به یک‌ انرژی و انگیزه نیاز دارد و با برگزاری همایش‌ها، فضا برای امر توسعه فراهم می‌شود.

وی از تفاهم اولیه برای تاسیس شرکتی جهت تامین مالی پروژه‌های استان با سهامداری شرکت‌های بزرگ به ارزش اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: نخستین کار این شرکت بحث اکتشاف است.
فداکار از ضرورت راه‌اندازی نظام کنترل پروژه، های استان به مسوولیت اتاق بازرگانی به منظور پشتیبانی و رصد پروژه‌های بزرگ استان نام برد.
استاندار کرمان همچنین از نمایشگاه جانبی این همایش و غرفه‌های شرکت سنگ آهن گهرزمین، فولاد سیرجان ایرانیان، مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، شرکت صنعتی معدنی گل گهر، شهرداری سیرجان، شهرداری کرمان، پارک علم و فناوری استان و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری دیدن کرد.

تمام کارهایی انجام شده در حوزه معدن استان کرمان آغازی برای اجرای پروژه‌های بزرگتر 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین اختتامیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان گفت: در حالی حدود ۱۰ سال قبل در کرمان مواد معدنی خام را صادر می‌کردیم که امروز شرکت گل‌گهر ۲۴ میلیون تن کنستانتره و ۱۸ میلیون تن گندله تولید می‌کند.

محمد رضا پور ابراهیمی افزود: هفت میلیون تن فولاد نیز در استان کرمان برنامه‌ریزی شده و به‌سرعت چرخه‌های فولادی در این خطه جلو می‌رود و استانی که یک کیلو فولاد تولید نمی‌کرد به یکی از قطب‌های فولاد کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب از خلیج فارس با ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به کرمان آمده است و بزرگترین کنسرسیوم بانکی با حضور ۱۰ بانک را تشکیل دادیم و ۳ هزار میلیارد تومان منابع مالی به پروژه انتقال آب تزریق کردیم تا مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد کرد: تمام کارهایی که در حوزه معدن استان کرمان شده فقط آغازی برای اجرای پروژه‌های بزرگتر است، زیرا ذخایر مس ۱۷ میلیارد تن برای فعالیت‌های تولیدی داریم که رتبه پنجم جهان را داریم اما در زمینه تولید مس کاتد رتبه ۲۰ را داریم که زیبنده استان کرمان نیست.

وی اظهار داشت: در صنعت مس استان کرمان شرایط برای سرمایه‌گذاری فراهم است و سود ۷۰ میلیاردی شرکت مس در سه سال گذشته ۲۰ برابر شده و به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۰ درصد بهره‌برداری از معادن استان شکل گرفته و برای ۹۰ درصد پهنه‌های معدنی ما هنوز عملیات اکتشافی انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: ایران با وجود همه فشارهایی که آمریکایی‌ها گذاشته‌اند رتبه ۱۶ علم و دانش جهان را دارد و باید سرمایه گذاری‌های موجود که بلااستفاده هستند را فعال کرد.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه یکهزار و ۷۷۰ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در استان کرمان داریم، اضافه کرد: از این تعداد حدود ۱۵ درصد تعطیل هستند، حدود ۳۰ درصد با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، ۲۵ درصد بین ۲۰ تا ۵۰ درصد و بقیه بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد فعال هستند و ۱۰ درصد ۱۰۰ درصد فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: واحدهای نیمه فعال و تعطیل استان کرمان مورد ارزیابی قرار گیرند تا بتوانیم از این ظرفیت در حوزه سرمایه‌گذاری بهره ببریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فشار اقتصادی بر جمهوری اسلامی به کمترین میزان رسیده است و اثری ندارد، تصریح کرد: ایران برای دور زدن تحریم‌ها مسیر جدیدی یافته است.

وی با تایید این موضوع که تحریم‌ها اثرگذار بوده است، اظهار داشت: هنر ما در کشور این است که اثر تحریم را به حداقل ممکن برسانیم و آینده اقتصاد کشور را با وجود همه مشکلات و گرفتاری‌ها خوب پیش‌بینی می‌کنیم.

پورابراهیمی از مذاکرات فشرده خود و همراهانش با رییس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و معاونان نخست وزیر روسیه طی روزهای گذشته سخن به‌میان آورد و بیان کرد: خبرهای خوشی در مسائل و تصمیمات اقتصادی داریم و خبرهای خوبی برای مراودات بانکی بین دو کشور داریم و رئیس جمهور روسیه در آینده نزدیک به ایران سفر می‌کند.

وی اظهار داشت: مسیر حرکت اقتصاد ایران و نگاه راهبردی در اقتصاد ایران با اراده‌هایی که وجود دارد با وضعیت بهتری در آینده روبه‌رو می شود و در حالی سه سال تراز تجاری کشور منفی بود که امسال مثبت شده است. 

پیشرفت و توسعه باید با فناوری‌های نو همراه باشد

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز در آیین اختتامیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان گفت: اتاق بازرگانی با برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان کار بزرگی را در سطح ملی انجام داده است و ظرفیت‌های استان را به نمایش گذاشته‌اند.

محمدمهدی زاهدی افزود: دنیا در گذر علم و فناوری است و نمی‌توان با روش‌ها و متدهای سنتی اقتصاد را چرخاند و در حوزه سخت‌افزاری اقتصاد باید بتوانیم از علم و فناوری در صنایع، معادن، استخراج، تحول و بهره‌وری به‌خوبی بهره بگیریم.

وی بیان کرد: سه درصد از توسعه و پیشرفت کشور باید از بهره‌وری باشد و امکان ندارد بدون بهره‌گیری از فناوری نو به این مهم برسیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: پیشرفت و توسعه باید با فناوری‌های نو همراه باشد و بدین ترتیب اقتصاد دانش‌بنیان شکل می‌گیرد. 

برچسب‌ها کرمان توسعه اقتصادی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان توسعه اقتصادی سرمایه گذاری کرمان توسعه اقتصادی سرمایه گذاری نماینده مردم کرمان و راور در مجلس فرصت های سرمایه گذاری سرمایه گذاری استان مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای آن خبر داد.

احمد شانیان در دیدار با مدیران شرکت‌های وزارت دفاع در همدان، اظهار کرد: تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است و با توجه به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی می‌توان برای توسعه این محصولات، پروژه‌ای را در عرصه دارو راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های استان در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو و لاستیک، بیان کرد: با حمایت دولت و با تدابیر استاندار شاهد تحول و توسعه در بخش تولید و تجارت استان هستیم. اکنون صنعت استان همدان ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به وضعیت ذخایر لیتیوم کشف‌شده در این منطقه، گفت: دو گواهی کشف در همدان صادر شده و صدور پروانه بهره‌برداری از آنها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل صمت استان، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و استخراج ماده مؤثره و تبدیل ظرفیت‌های شاخص معدنی و صنعتی استان به ثروت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در استان همدان از دیگر مواردی بود که در این‌ نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان