Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جمال سلیمی در رابطه با طرح شهید وزوایی و مزایای آن برای دانشجویان نخبه و سرامد گفت: طرح شهید وزوایی از مجموعه طرح‌های ۱۵ گانه‌ای است که بنیاد نخبگان برای حمایت از سرآمدان، نخبگان و مستعدان در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا می‌کند. 

او می گوید: حمایت‌های بنیاد از افراد سرآمد و نخبه از دوران ابتدایی آغاز می‌شود و علاوه بر حمایت‌هایی که در مقاطع مختلف تحصیلی از نخبگان می‌شود، دانشجویان نیز می‌توانند با شرکت در طرح شهید وزوایی که با عنوان توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد کشور شناخته می‌شود، شرکت کنند و بر این اساس از اعتبارات و تسهیلاتی که برای دانشجویان برتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در نظر گرفته شده، بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد نخبگان کردستان هدف از اجرای این طرح را حمایت و پشتیبانی از دانشجویان سرآمدی دانست که در حوزه فعالیت‌های علمی و فرهنگی جزو دانشجویان مستعد به شمار می‌آیند.

دکتر سلیمی جامعه هدف این طرح را کلیه دانشجویان دوره کارشناسی و دارندگان مدال طلا یا نقره کشوری در المپیاد‌های دانش آموزی اعلام کرد و گفت: دارندگان رتبه یک تا ۱۰۰ کشوری در آزمون سراسری، برگزیدگان دوره ارشد تا ترم سوم و دکتری تا ترم ششم و همچنین دانشجویان سال‌های دوم و چهارم دوره کارشناسی را بر اساس امتیازات ذکر شده در شیوه‌نامه طرح می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

سلیمی در رابطه با مزایای این طرح برای دانشجویان، گفت: امتیازاتی که این طرح برای دانشجویان مقاطع مختلف دارد، متفاوت است، اما اعتبارات و تسهیلاتی که دریافت می‌کنند شامل کمک‌هزینه توانمندی آموزشی، کمک‌هزینه توانمندی کارآفرینی، کمک‌هزینه امکانات علمی، کمک‌هزینه اجرای پایان‌نامه، مجوز خروج از کشور بدون سپردن وثیقه نظام وظیفه برای دانشجویان سال‌های سوم و چهارم، کمک‌هزینه شرکت در رویداد‌های رقابتی مسئله‌محور، کمک‌هزینه اجاره مسکن، ازدواج و تولد فرزند خواهد بود.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان گفت: برای مقطع ارشد علاوه بر موارد ذکر شده، کمک‌هزینه هسته‌های مسئله‌محور فناورانه، کمک‌هزینه شرکت در کنفرانس‌ها و مجامع علمی داخل کشور و برای دانشجویان دکتری نیز کمک هزینه شرکت در مجامع علمی خارجی، کمک‌هزینه اعزام به فرصت مطالعاتی داخلی و خارجی و کمک‌هزینه استفاده از تجهیزات شبکه آزمایشگاهی به سایر امتیازات افزوده می‌شود.

او با اشاره به اینکه اجرای این طرح از ۱۷ خرداد شروع و تا ۱۵ تیر ادامه داشت گفت: ثبت نام در این طرح تا ۲۹ تیر ماه تمدید شد و دانشجویان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و همچنین اساتید نیز می‌توانند دانشجویان توانمند را به شرکت در این طرح ترغیب کنند.

سلیمی با اشاره به اینکه استفاده از این طرح مقدمه‌ای است تا فرد منتخب بتواند از سایر تسهیلات و اعتبارات و جوایز بنیاد استفاده کند، گفت: وقتی فرد وارد این مسیر می‌شود اگر بتواند از تسهیلات و اعتبارات استفاده کند، فرآیند نخبگی را به سرعت طی می‌کند و در این مسیر می‌تواند از سایر طرح‌ها و امتیازات بنیاد نخبگان استفاده کند.

او از دانشجویان خواست اگر شرایط و امکانات اولیه ثبت نام در این طرح را دارند، برای ثبت نام اقدام کنند تا این طرح سرآغازی برای ورود آن‌ها به چرخه نخبگانی کشور باشد.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان در پایان گفت: دانشجویان قبل از ثبت نام شیوه‌نامه را که نحوه محاسبه امتیازات و نوع اعتبارات و تسهیلات را شامل می‌شود و در سایت بنیاد نخبگان موجود است، مطالعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد نخبگان دانشگاه کردستان طرح شهید وزوایی برای دانشجویان بنیاد نخبگان کمک هزینه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: این استان رتبه دوم نخبگان انتخابی در دانشگاه فرهنگیان را در کشور دارد و پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان حائز رتبه‌های تک رقمی و بالای کنکور هستند.   حبیب‌الله تقی‌پور ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، تنها دانشگاهی است که رئیس جمهور جزو هیئت امنای آن است و با ۹۸ پردیس و ۱۰۰ هزار دانشجو به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور محسوب می‌شود که مورد توجه رهبری نیز هست.    تقی‌پور ادامه داد: باعث افتخار است که دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، ۱۰ درصد دانشجویان و اعضای هیئت علمی را به خود اختصاص داده و ۴۵ هزار دانشجو در آن به شیوه‌های مختلف در حال تربیت هستند.   وی گفت: تا چهار سال آینده نیاز‌های آموزش و پرورش به صورت ثابت از طرف این دانشگاه تأمین می‌شود، همچنین متعهد شده‌ایم نیاز‌های متغیر آموزش و پرورش در حوزه کمبود معلم را در هر لحظه با دانشجویان فعال خود تأمین کنیم و بر این اساس، پارسال دو هزار دانشجو را به کلاس‌های درس فرستادیم.   وی با اشاره به افتخارات دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، گفت: هفته گذشته دانشگاه فرهنگیان با کسب ۱۶ شاخص معتبر دانشگاهی، به عنوان دومین دانشگاه مورد پذیرش وزارت علوم با ساختار و اعضای علمی به صورت مستقل معرفی شد.   تقی‌پور ادامه داد: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه دانشگاه فرهنگیان با قدمت ۱۰۰ ساله، انجام شده که از آن جمله می‌توان به افزایش ظرفیت اسکان و فضای خوابگاهی دانشجویان اشاره کرد که با افزایش پنج فضای خوابگاهی، میزان ظرفیت سکونت خوابگاهی دانشجویان بهتر شده و دانشجویان در فضای خوابگاهی به آرامش بهتری دست یافته‌اند.   مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی یادآوری کرد: آزمون دانشگاه فرهنگیان مستقل شده و از یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب دانشگاه، تعداد ۶۸۰ هزار نفر در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده‌اند که این افتخاری برای انتخاب معلمان شایسته در آینده آموزش و پرورش کشور است.

دیگر خبرها

  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • تشریح‌ جزئیات برگزاری شصت و دومین جایزه نخبگانی البرز
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان منتشر شد
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها