Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی به طرح ادعاهایی درباره روابط روسیه و ایران پرداخت و مدعی شد: روی آوری روسیه به ایران، گویای میزان انزوای هر دو کشور برای اقدامات خود در مناطق مختلف جهان است.

این مقام امنیتی و نظامی آمریکا همچنین در ادامه ادعاهای خود گفت: «ما می‌دانیم که تحریم‌ها گزنده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما می‌دانیم که کنترل صادرات سخت است. ما از توانایی روسیه را برای تأمین مهمات باخبریم.»

کربی در ادامه درباره وضعیت تحریم ایران نیز گفت: واضح است که آنها توانایی تولید داخلی را دارند. من پارامترهای معامله‌ای که آقای پوتین انجام داد را نمی دانم و نمی‌توانم به طور مشخص در مورد اینکه ایران چگونه توانایی تأمین نیازهایش دارد، صحبت کنم.

هماهنگ کننده ارتباطات شورای راهبردی آمریکا همچنین گفت که «گزینه ترجیحی» بایدن در قبال ایران همچنان دیپلماتیک است، هرچند آمریکا «هیچ گزینه‌ای را از میز برنخواهد داشت.»

پیش از این «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا در نشستی خبری به بیان ادعاهای ضدایرانی پرداخته و مدعی شده بود که آمریکا اطلاعاتی مبنی بر آماده سازی ایران برای ارسال پهپاد به روسیه جهت استفاده آنها در اوکراین در اختیار دارد.

در مقابل ادعای مقامات غربی، «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره فروش فناوری‌های نوین ایرانی به روسیه تصریح کرد: سابقه همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

کد خبر 5538602

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران جیک سالیوان روسیه وزارت امور خارجه ایران پوتین جمهوری اسلامی ایران سفر جوبایدن اوکراین شورای امنیت ملی ایالات متحده امریکا ناصر کنعانی جان کربی کاخ سفید غرب آسیا رژیم صهیونیستی جو بایدن اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه عربستان سعودی عراق فلسطین جنگ اوکراین سریلانکا ایران ترکیه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در سفر به تل‌آویو بار دیگر به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که واشنگتن همچنان مخالف آغاز عملیات نظامی علیه شهر رفح در جنوب غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد. بلینکن ساعاتی پیش با نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

پیش از این نتانیاهو تأکید کرده بود که «تحت هر شرایطی» ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که هم‌اکنون به پناهگاه اصلی آورگان فلسطینی تبدیل شده، حمله خواهد کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز چهارشنبه هشدار داد که حمله همه جانبه اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، باعث رقم خوردن فاجعه انسانی خواهد شد.

آدهانوم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن درخواست از اسرائیل برای خودداری از حمله به رفح، از همه طرف ها خواست برای برقراری آتش‌بس تلاش کنند و به صلح پایدار دست یابند.

رژیم صهیونیستی با این ادعا که شهر رفح آخرین پایگاه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است، علیرغم هشدارهای بین المللی درباره پیامدهای فاجعه بار با توجه به حضور حدود ۱.۴ میلیون آواره در آنجا، بر حمله به این شهر در مرز با مصر اصرار دارد.

کد خبر 6094355

دیگر خبرها

  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • فیلم خبرسازی که از جنگنده پرسروصدای روسیه منتشر شد!