Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@20:29:36 GMT

استارت شمشيربازان ايران براى تكرار مدال تاريخى

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۳۳۰۲

استارت شمشيربازان ايران براى تكرار مدال تاريخى

به گزارش ورزش سه، شصت و هشتمین دوره رقابت های شمشیربازی قهرمانی جهان از امروز با برگزاری بخش انفرادی اپه زنان و سابر مردان در شهر قاهره مصر آغاز خواهد شد و سابریست های ایران که در دوره گذشته رقابت ها در بوداپست مجارستان توانستند با مدال برنز مجتبی عابدینی، نخستین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در رقابت های قهرمانی جهان را به دست بیاورند، این بار و در غیاب کاپیتان باتجربه خود به این امید بر روی پیست خواهند رفت که بتوانند دوباره ایران را وارد جدول مدالی این مسابقات کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
علی پاکدامن که در آستانه 32 سالگی باتجربه ترین عضو تیم سابر مردان محسوب می شود، در سال جاری فراز و نشیب های زیادی داشته است و پس از حضور در جمع 16 بازیکن برتر جام جهانی مادرید و گرندپری پادووا، در قهرمانی آسیا با شکست در همان گام نخست حتی به جمع 16 نفر برتر هم نرسید. نفر دوازدهم رنکینگ جهانی که به دلیل قرار گرفتن در جمع 16 نفر برتر، به طور مستقیم وارد جدول اصلی 64 نفره خواهد شد، امیدوار است که پس از پنجمی در جهانی 2017 و المپیک توکیو، بالاخره بتواند بر روی سکوی یک رقابت سطح اول جهانی قرار بگیرد.
محمد رهبری نیز که پس از المپیک توکیو نتوانسته عملکرد خوب گذشته را تکرار کند و به ویژه در دو رقابت آخر خود یعنی گرندپری پادووا و قهرمانی آسیا در همان مراحل ابتدایی از دور رقابت ها کنار رفت، با این امید وارد پیست قاهره خواهد شد که بتواند مانند المپیک توکیو و قهرمانی جهان سال 2019 خوش درخشیده و عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد. این شمشیرباز گیلانی در گروه هشتم با رقبایی از مصر، گرجستان، شیلی، جمهوری دموکراتیک کنگو، عراق و کلمبیا به رقابت خواهد پرداخت.
دیگر سابریست ایرانی که وارد دهه چهارم زندگی خود شده، محمد فتوحی است که با غیبت مجتبی عابدینی، پس از مدت ها وارد ترکیب اصلی سابر ایران شده است. این شمشیر باز یزدی که امیدوار است بتواند در قاهره برای دومین بار پیاپی در جدول اصلی مسابقات حاضر شده و حتی به مراحل بالاتر نیز راه پیدا کند، امسال توانسته است که در دو جام جهانی تفلیس و مادرید به جدول اصلی برسد و در قهرمانی آسیا نیز تا یک قدمی کسب مدال پیش رفت که در آنجا مغلوب گو بونگیل کهنه کار شد و دستش از مدال کوتاه ماند. نفر پنجاه و ششم رنکینگ جهانی به همراه سابریست هایی از آرژانتین، ترکیه، عربستان، هنگ کنگ، سنگاپور و نپال در گروه دهم قرار گرفته که اصلی ترین رقیب او انور ایلدیریم ترک و نایب قهرمان یونیورسیاد 2017 است.
نیما زاهدی جوان و 24 ساله که در آخرین جام جهانی امسال یعنی در مسابقات مادرید دوباره به عضویت تیم ملی درآمد، علی رغم اینکه نتوانست در اسپانیا به جدول اصلی راه پیدا کند، تنها یک گام تا کسب مدال انفرادی آسیا فاصله داشت و در رقابتی تحسین برانگیز و در شرایطی که حتی از کیم جونگ هوان افسانه ای نیز پیش افتاده بود، در امتیازات پایانی اسیر تجربه بالای این قهرمان نام آشنا شد و نتوانست در نخستین حضور خود در قهرمانی بزرگسالان آسیا موفق به کسب مدال انفرادی شود. شمشیرباز تهرانی که در صدد است تا با درخشش در نخستین حضور خود در رقابت های بزرگسالان قهرمانی جهان، نام خود را در شمشیربازی دنیا مطرح کند، در گروه 6 این رقابت ها باید مقابل حریفانی از کویت، کلمبیا، اوگاندا، عراق، رومانی و از همه مهم تر چاند گمشی مجارستانی قرار بگیرد.
مرحله گروهی این اسلحه ظهر امروز و در 19 گروه 7 نفره شروع خواهد شد و مسابقات تا رسیدن به جدول 64 نفره ادامه پیدا خواهد کرد و رقابت های جدول اصلی نیز دوشنبه 27 تیر پیگیری خواهد شد.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: قهرمانی جهان جدول اصلی خواهد شد رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سید اول جام جهانی فوتسال

مسابقات جام جهانی فوتسال در شهریور ماه در ازبکستان انجام خواهد شد و با پیروزی تیم افغانستان در آخرین بازی خود مقابل قزاقستان، تکلیف بیست و چهار تیم صعود کننده به این رقابت‌ها مشخص شد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ایران که امروز دیدار فینال را با تایلند برگزار خواهد کرد در سید یک این رقابت‌ها قرار دارد. سیدبندی قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان نیز به شرح زیر است:

سید یک: ازبکستان- برزیل- اسپانیا - آرژانتین - پرتغال و ایران

سید دو: قزاقستان - پاراگوئه - اوکراین - مراکش - تایلند و پاناما

سید سه: کاستاریکا - گواتمالا - ونزوئلا - نیوزیلند - کوبا و لیبی

سید چهار: افغانستان - آنگولا - کرواسی - فرانسه - هلند و تاجیکستان

قرعه‌کشی جام جهانی ۶ خردادماه در شهر سمرقند ازبکستان برگزار خواهد شد و آغاز مسابقات نیز از شهریورماه خواهد بود

دیگر خبرها

  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان