Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور۱، هوراسیو پاگانی موسس این شرکت این خبر را در نمایشگاه خودروی میلان مونزا در ایتالیا در ماه گذشته به اتوکار اعلام کرده بود.

تحقیقات پاگانی نشان داد که ابرخودروی برقی آن به یک باتری ۶۰۰ کیلوگرمی نیاز دارد که به گفته اتوکار بیش از نیمی از وزن کل هوایرا R است که ۱۰۷۰ کیلوگرم وزن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرعامل پاگانی، خودروهای الکتریکی برای ابرخودروها بسیار سنگین هستند و احساس رانندگی کردن با  آن شکل نمی‌گیرد.

هوراسیو که برای درک بهتر خودروهای الکتریکی، یک تسلا خریده، معتقد است که یک ابرخودروی الکتریکی باید بیشتر از عملکرد، خام باشد؛ چیزی که امروزه قابل دستیابی است.

به‌عنوان مثال، کیا EV6 GT معادل ۵۷۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و می‌تواند در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

به گفته هوراسیو، چالش این است که یک خودروی برقی از احساس یک خودروی گازسوز بیرون بیاید. وقتی باتری‌ها هنوز وزن زیادی دارند، این اتفاق نمی‌افتد.

او گفت که رویای ساخت یک خودروی برقی ۱۳۰۰ کیلوگرمی را دارد، اما این امکان وجود ندارد. در عوض، پاگانی به تولید ابرخودروهایی با موتور V12 که از مرسدس بنز تهیه می‌شود، ادامه خواهد داد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که از مرسدس V12 تا سال ۲۰۲۶ استفاده خواهد کرد و این موتور به پاگانی C۱۰ جدید که در ماه سپتامبر عرضه می‌شود، نیرو می‌دهد.

برنامه‌های پاگانی برای پایبندی به V12 به این زودی‌ها با هیچ مشکل قانونی در اتحادیه اروپا مواجه نخواهد شد. اتحادیه اروپا در اوایل این ماه اعلام کرد که مهلت سازندگان سوپراسپرت برای تغییر به پیشرانه‌های بدون آلایندگی را تا ۲۰۳۵ تمدید می‌کند. این به پاگانی، فراری، لامبورگینی و سایر خودروسازان کوچک فرصت بیشتری برای توسعه این مدل‌ها می‌دهد. تلاش آنها باید به فناوری باتری سبک‌تر و کارآمدتر منجر شود و آن را برای ابرخودروها قابل دوام‌تر کند.

پاگانی همچنین نتوانسته است علاقه‌ای به یک خودروی برقی در بازار سوپراسپورت پیدا کند. با این حال، هوراسیو خاطرنشان کرد که این شرکت به سرمایه‌‎گذاری در تحقیق و توسعه ادامه خواهد داد، زیرا او می‌داند سلیقه مشتری و شرایط بازار چگونه می‌تواند تغییر پیدا کند.

کد خبر 690607 برچسب‌ها خودرو - جهانی باتری خودروی برقی شرکت‌ خودروسازی‌ بنز و کرایسلر ایتالیا خودرو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو جهانی باتری خودروی برقی ایتالیا خودرو خودروی برقی یک خودروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱

شرکت ام‌جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شتاب این خودرو 1.91ثانیه از صفر به 100کیلومتر بر ساعت می‌رسد. EX 1 با الهام از جت‌های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو 257 مایل بر ساعت دارد و طرح اولیه این خودرو برقی در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • پاگانی یوتوپیا فقط 99 دستگاه در جهان (عکس)
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند