Web Analytics Made Easy - Statcounter

سئولان بعثه‌های حج ایران و پاکستان درباره راهکارهای سرعت بخشیدن به تعاملات دو کشور در حوزه حج و زیارت و پرداختن به مشکلات جهان اسلام در کنگره عظیم حج در مکه مکرمه رایزنی کردند.

به گزارش ایران اکونومیست از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، عبدالشکور سردارخان وزیر امور مذهبی پاکستان در صدر هیئتی از مسئولان حج این کشوربا حضور در بعثه مقام معظم رهبری با حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دیدار دو طرف درباره تعاملات دو کشور در حوزه حج و زیارت رایزنی کردند و خواستار سرعت بخشیدن به توسعه همکاری‌های دو کشور در این حوزه شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به حضور سالیانه ده‌ها هزار زائر پاکستانی برای زیارت اماکن متبرکه در کشورمان و عزیمت از مسیر زمینی به اعتاب مقدسه در عراق و سوریه، دیدارها و مذاکرات مسئولان مذهبی دو کشور را در راستای تقویت روابط فی مابین مفید و موثر ارزیابی کرد.

وی اینگونه دیدارها بین مسئولان مذهبی دو کشور همسایه و برادر را از برکات حج دانست و گفت: در این نشست‌ها می‌توانیم درباره همکاری‌هایی که با منافع تهران و اسلام آباد ارتباط دارد، رایزنی کنیم.  

در این دیدار دو طرف درباره مفاد تفاهم نامه همکاری که قرار است بین دو کشور به امضاء برسد گفت و گو کردند و طرف پاکستانی تاکید کرد که با توجه به حجم گسترده سفرهای زیارتی اتباع پاکستانی به ایران و استفاده از مسیر زمینی برای سفر به عراق و سوریه برای زیارت اماکنی که به تقویت ایمان مردم منجر می‌شود، آمادگی دارد که در پاکستان و یا ایران این تفاهم‌نامه را هر چه سریعتر به امضاء برساند. 

عبدالشکور سردارخان با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه برای هر دو کشور مفید است، گفت: این اقدام موجب خوشحالی زائران پاکستانی خواهد شد و آثار سازنده‌ای در ارتباطات دینی بین دو کشور خواهد داشت.

در این دیدار که رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور، رئیس سازمان حج و زیارت و معاونان بین‌الملل و فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند، رئیس سازمان حج و زیارت امضای این تفاهم‌نامه را در راستای تسهیل سفرهای زیارتی زائران پاکستانی به کشورمان دانست و گفت: از ۲هزار و ۶۰۰ شرکت و دفتر زیارتی که در انتقال زائران ایرانی به عراق و سوریه فعال هستند می‌توان برای ارائه خدمات مشابه به زائران پاکستانی بهره برد.

سیدصادق حسینی اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی را عامل پیوند دو ملت دانست و ارتباطات مذهبی بین دو کشور را در سطح خیلی خوب ارزیابی کرد.

در ادامه این دیدار، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در سخنانی سه نعمت اسلام، اخوت و برادری و همسایگی و حسن همجواری را نعمت‌هایی دانست که این امکان را فراهم می‌آورد تا ایران و پاکستان در شرایط مختلف در پرتو معنویت حج همراه یکدیگر باشند.

 

 

وی به نقش دیپلماسی حج در تقویت روابط دو کشور اشاره کرد و از طرف پاکستانی خواست که در مسیر انتقال پیام این دیپلماسی به داخل پاکستان که می‌تواند به خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اسلام و قرآن منجر شود، گام بردارد.

وزیر امور دینی پاکستان هم با بیان اینکه اسلام درس اتحاد، اخوت و برادری به ما می‌آموزد، اظهارداشت: حج مظهر اتحاد امت اسلامی است و حرمین شریفین نقطه اشتراک مسلمانان جهان است و این اتحاد می‌تواند در کنگره عظیم حج شکل بگیرد.

در ادامه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با اشاره به نکات خوب و سازنده‌ای که در این ملاقات مطرح و بررسی شد، نقش پیش رو ایران و پاکستان در مقابله با اسلام‌هراسی و محکومیت سوزاندن قرآن و توهین به مقدسات اسلامی را یادآور شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب واکنش به تجاوزات علیه مسجدالاقصی، قبله اول مسلمانان را ضروری دانست و گفت: با انتشار بیانیه‌های مشترک می‌توانیم واکنش خود را به جهانیان در دفاع از اسلام و مسلمانان نشان دهیم.

وزیر امور مذهبی پاکستان هم با اشاره به اینکه مردم کشورش نسبت به اینگونه بی‌احترامی‌ها بسیار حساس هستند، گفت: ما بر اساس آیه «وَٱعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ ٱللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُواْ» باید در برابر اسلام‌هراسی متحد عمل کنیم و پاکستان آمادگی دارد در این مسیر با ایران همکاری کند.

وی افزود: اتحاد کشورهای اسلامی در دفاع از مسایل اعتقادی و قرآن و پیامبر اکرم موجب خواهد شد که دشمنان دیگر جرات اینگونه اقدامات را نداشته باشند. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پاکستان ، سازمان حج و زیارت ، مکه مکرمه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاکستان سازمان حج و زیارت مکه مکرمه تفاهم نامه حج و زیارت وزیر امور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند