Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در زمانی که اقتصاد جهانی برای مدتی متوقف شد، پیامدهای بحران کرونا همچنان بر اقتصاد حاکم است، بنابراین جنگ اوکراین آمد و به فروپاشی کامل و تضعیف بیشتر رشد کمک کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا؛در حالی که مقامات ارشد بخش مالی گروه بیست نشستی را در روز جمعه در اندونزی آغاز کردند، انتظار می‌رود که عواقب بحران اوکراین بر اقتصاد جهانی در زمانی که تورم در حال افزایش است و چشم‌انداز رشد ضعیف می‌شود، بر آن غالب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سری مولیانی ایندراواتی، وزیر دارایی كشور میزبان در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: «جهان ما را تماشا می‌كند» و افزود: «اقداماتی كه ما انجام خواهیم داد تاثیر بسیار مهمی بر تمام كشورهای جهان خواهد داشت».

نشست دو روزه وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی در جزیره بالی اندونزی برگزار می‌شود، یک هفته پس از نشست وزرای خارجه کشورهای این گروه که طی آن رگباری از اتهامات علیه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در زمینه بحران اوکراین مطرح شد.

قرار است در ابتدا بحث ها بر روی بهترین روش تشویق به بازگشت به رشد پس از همه گیری ویروس کرونا متمرکز شود، اما تأثیر جنگ در اوکراین و بحران غذا و انرژی اکنون در دستور کار قرار دارد.

وزیر اندونزی هشدار داد: "ما به خوبی می‌دانیم که بهای شکست ما در توافق بیشتر از آن است که تحمل کنیم" و افزود: "پیامدهای انسانی برای بسیاری از کشورهای کم درآمد فاجعه بار خواهد بود."

در آستانه این نشست، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، «بزرگ‌ترین چالش» اقتصاد جهانی را ناشی از جنگ در اوکراین دانست و تأکید کرد که «نمایندگان رژیم (ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه) نباید در این مجمع جایگاهی داشته باشند. ”

وی افزود: «ما شاهد پیامدهای این جنگ در سراسر جهان به ویژه از نظر قیمت انرژی و افزایش ناامنی غذایی هستیم.

انتظار می رود این گفتگوها منعکس کننده شکاف بین غربی هایی  که می خواهند مسکو را از نظر اقتصادی منزوی کنند و کشورهای بزرگ در حال توسعه مخالف تحریم ها علیه روسیه باشد.

آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه قرار است به صورت مجازی در این نشست شرکت کند، در حالی که همتای اوکراینی او سرگئی مارچنکو  نیز برای سخنرانی آنلاین دعوت شده است.

یلن در بایکوت نشست گروه 20 در ماه آوریل، زمانی که مقامات روسی در واشینگتن صحبت کردند، دست داشت و این نشست بدون بیانیه پایانی پایان یافت.

صدور بیانیه نهایی این بار نیز با توجه به احتمال عدم اجماع کشورها در مورد علل مشکلات اقتصادی کنونی و مسئولیت روسیه قطعی نیست.

یک منبع در وزارت دارایی فرانسه گفت که این نشست گروه بیست "در یک زمینه بسیار خاص" برگزار می شود و افزود: "این زمینه خطراتی را برای کشورهای فقیر و نوظهور ایجاد می کند که به عادی سازی سیاست های پولی و خطرات یک بحران اعتباری مرتبط است. ."

اندونزی، کشور میزبان گروه بیست در سال جاری، می خواست بی طرف بماند و تسلیم فشار غرب برای دور نگه داشتن روسیه از جلسات نشد.

این نشست با حضور وزرای دارایی ایتالیا، کانادا، هند و آفریقای جنوبی برگزار می شود، در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر نیز نمایندگان سطوح پایین‌تر را اعزام کرده اند. فرانسه توسط مدیر کل خزانه داری و رئیس بانک فرانسوی نمایندگی می شود.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، مانند وزرای دارایی چین و برزیل، از راه دور شرکت خواهد کرد، در حالی که رئیس بانک جهانی دیوید مالپاس غایب خواهد بود.

انتظار می‌رود که کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول، شخصاً در این نشست شرکت کند و او روز چهارشنبه نسبت به چشم‌انداز «تاریک» اقتصاد جهانی هشدار داده بود.

مقامات به دنبال راه حل هایی برای کاهش تاثیر تورم و بحران غذا و انرژی بر شکننده ترین کشورها خواهند بود. اصلاحات مالیاتی جهانی نیز یکی از موضوعات خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اندونزی گروه 20 اقتصاد جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست ستاد اربعین استان، به بهره برداری از این جاده پیش از آغاز کنگره عظیم اربعین تاکید کرد و گفت: ایجاد این جاده، به طول ۷ هزار و ۴۰۰ متر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در دستور کار است.

وی همچنین به جانمایی مواکب در مرز مهران با در نظر گرفتن ملاحظات ترافیکی پرداخت و افزود: طرح ساماندهی میدان اربعین مسیر‌های ورودی و خروجی به این‌ میدان با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت بزودی آغاز خواهد شد.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام، نصب دستگاه ایکس ری و همچنین دوربین‌های پایش نظارتی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند