Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه با اجرای پروژه کنتورهای هوشمند، مدیریت مصرف توسط مردم اتفاق خواهد افتاد، گفت: اگر مشترکی گاز کمتری مصرف کند، می‌تواند گاز مازاد را در بورس بفروشد.

«مجید چگنی» در گفت‌وگو با ایران اکونومیست با بیان اینکه قیمت گاز در ایران بسیار ارزان است، افزود: قیمت گاز در اروپا مترمکعبی بالای ۲ دلار است و حتی در زمان‌هایی به بالای ۴ دلار نیز رسیده، در حالی که قیمت گاز در ایران در بخش خانگی حدود ۷۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: هدف از اجرای پروژه کنتورهای هوشمند این است که مدیریت مصرف انجام شود و از خدمات ارائه‌شده درست استفاده کنند.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بورس برای عرضه گاز فراهم است، ادامه داد: اگر مشترکی گاز کمتری مصرف کند، می‌تواند گاز مازاد را در بورس عرضه کند. در این پروژه هر مقداری که مشترکان بتوانند مصرف گاز را ذخیره کنند، می‌توانند در بازار بورس به قیمت آزاد بفروشند.

به گفته چگنی، زمانی که پروژه به اتمام برسد یکی از اهداف این است که گاز در بورس انرژی فروخته شود.

وی تاکید کرد: سال گذشته بر اساس قانون بودجه تکلیفی داشتیم که بخشی از گاز را در بورس انرژی عرضه کنیم اما چون زیرساخت‌ها آماده نبود و پایان سال این زیرساخت آماده شد، امکان عرضه گاز به وجود نیامد.

به گزارش ایران اکونومیست، شرکت ملی گاز ایران بر اساس لایحه بودجه امسال، برای اصلاح الگوی مصرف، موظف است در راستای هوشمندسازی توزیع گاز و نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان پرمصرف اقدام کند.

در حوزه سخت‌افزاری، ساخت کنتورهای هوشمند در اولویت قرار دارد و در حال حاضر در اروپا نیز بحث‌های هوشمندسازی پیگیری می‌شود.

این پروژه کلان باید طی ۴ سال عملیاتی شود و بر اساس برآورد اولیه، ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شرکت ملی گاز ایران ، قانون بودجه ، نفت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران قانون بودجه نفت کنتورهای هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

مهدی شفیعی زاده مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

او افزود: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسات رضوی ادامه داد: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک دانست و بیان کرد: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

او به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان