Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی بدری در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه پس از توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: خداوند در روز غدیر به پیامبر وحی کرد که باید رسالت خود را کامل کنی و اگر این رسالت را ابلاغ نکنی انگار که رسالت خود را کامل نکرده ای.

وی اضافه کرد: خداوند به پیامبر امر کرد که پیام غدیر را ابلاغ کند و جانش از شر فتنه گران در امان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامبر فرمان داد در محل غدیر توقف کنند. حج الوداع بود و همه مسلمانان به حج آمده بودند که آخرین حج در کنار پیامبر باشند.

امام جمعه موقت عسلویه بیان کرد: برای مردم سوال بود که مناسک حج را انجام داده اند مگر چه کار مهمی است که پیامبر فرمان داده همه جمع شوند، حتماً یک امر مهمی است که در این گرمای هوا فرمودند مردم برگردند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر در روز غدیر هم اصل ولایت و هم‌مصداق آن را معرفی کردند. پیامبری که ۲۳ سال مخلصانه و فداکارانه زحمت کشیده اند مگر می‌شود پس از خود امت را رها کند و جانشین تعیین نکند.پیامبر وقتی از شهر خارج می‌شد برای خود جانشین تعیین می‌کند.

بدری ادامه داد: پیامبر رو به مردم گفت شما علی را می‌شناسید او وصی، وزیر و جانشین بعد از من است و فرمود من کنت مولا فهذا علی مولا و علی را معرفی کرد. همه آمدند با او بیعت کردند.

وی افزود: بعضی می‌گویند علی را به عنوان دوست معرفی کرده است مگر می‌شود در آن هوای گرم بگوید مردم برگردند و معطل شوند که دوست خود را معرفی کند؟ پیامبر عقل کل و فخر رسل بود قطعاً علی را به عنوان جانشین بعد از خود معرفی کرده است.

لزوم برگزاری باشکوه جشن‌های غدیر

امام جمعه موقت عسلویه خواستار برگزاری باشکوه جشن‌های غدیر شد و گفت: این عید عیدالله الاکبر است، واقعه‌ای تاریخی نیست روز اسلام است. روز غدیر نه تنها علی معرفی شد بلکه سایر ائمه اطهار هم معرفی شدند، امام زمان (عج) معرفی شد.

وی تاکید کرد: در معرفی غدیر کوتاهی کردیم. بیایید به نسل‌های جدید واقعه غدیر را معرفی کنیم. در عاشورا مردم خود جوش وارد می‌شوند و در غدیر هم باید همینطور وارد گود شویم سردر ادارات و منازل پرچم سبز علوی بزنیم و شهر را آذین ببندیم، ایستگاه‌های صلواتی راه بیندازیم. از شهردار عسلویه تشکر می‌کنم شهر را زینت بخشیدند پرچم بزرگ نصب کردند. در شهرهای دیگر هم این پرچم باید نصب کنند.

بدری ۲۶ تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان را تبریک گفت و اظهار داشت: در سال ۵۸ این نهاد مقدس به فرمان حضرت امام (ره) تأسیس شد. این نهاد در عمر پر برکت خود خدمات زیادی به نظام اسلامی کرد و انقلابی عمل کرده است.

وی بیان کرد: علیرغم اینکه هجمه‌های زیادی علیه این شورا بوده اما با تیزبینی و پیروی از منویات رهبر انقلاب از قانون اساسی، جمهوریت و اسلامیت نظام محافظت کرده است.

کد خبر 5538843

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نگهبان واقعه غدیر بوشهر عسلویه خطبه های نماز جمعه کرمانشاه ویروس کرونا بوشهر حجاب و عفاف آمار کرونا اردبیل عفاف و حجاب خراسان رضوی عید غدیر خم شیراز شیوع کرونا مشهد سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد».

کد خبر 6090832 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود