Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:22:12 GMT

خطیب جمعه قم: اسراییل غاصب محور شرارت در منطقه است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۵۲۰۹

خطیب جمعه قم: اسراییل غاصب محور شرارت در منطقه است

آیت الله علی رضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم،  با  انتقاد از برخی سران کشورهای منطقه یادآور شد: سیاست در پیش گرفته شده عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب توسط برخی حکام منطقه در حافظه تاریخی امت اسلام و کارنامه این سران ثبت  و روزی جوانان غیور مسلمان انتقام این خیانت ها را خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: دست‌های خونین آمریکا و مدعیان صلح از زیر آستین‌های حریری آنها بیرون آمده و امت اسلام می داند که شما طی یک قرن بیش از صد جنگ راه انداخته و خون های بیگناهی را در مناطق مختلف دنیا و بخصوص در منطقه غرب آسیا ریخته‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عضو فقهای شورای نگهبان رهبری در ادامه  با اشاره  به نزدیکی به سالروز تشکیل شورای نگهبان رهبری گفت: حدود ۲۰ اصل از صول قانون اساسی در حیطه وظایف این شورا است و انتظار می رود حجم بالای اقدامات علمی و اجرایی این نهاد برای توجیه بیشتر مردم بهتر از همیشه اطلاع رسانی شود.

وی همچنین با اشاره به مساله عفاف و حجاب نیز گفت: حجاب  و عفاف علاوه بر اینکه بازتاب مهمی در زندگی اخروی دارد در زندگی دنیوی نیز موثر است، بی توجهی به این اصل در زندگی دنیا با معضلاتی مانند فروپاشی خانواده و سست شدن ارزش های انسانی خانواده محور همراه است.

اعرافی ادامه داد: مقوله عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی نیازمند تولید علمی و محتوا و کشف ضرورت‌های آن از ابعاد مختلف دینی، علمی، فرهنگی و اجتماعی است، همچنین لازم است ضرورت و اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب بدرستی تبیین شود؛ حضور عفیفانه بانوان در محل کار و در سطح جامعه یک اقدام موثر در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های علمی و آموزشی باید در راستای زیست عفیفانه تلاش کنند، با زیست عفیفانه برخی فضاهای ناسالم جامعه از بین خواهد رفت.

امام جمعه موقت قم با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: در کنار اجرای مصوبات و قوانین در خصوص عفاف و حجاب لازم است که دستگاه های مسوول  نسبت به تولید و عرضه لباس با خصوصیت زیست عفیفانه اقدام کنند.

وی افزود: انتظار می رود در دهه محرم و صفر امسال مساجد و هیات‌های مذهبی مساله عفاف و حجاب را بعنوان اولویت اصلی تولید محتوا و فرهنگ سازی منبرهای خود قرار داده و نسبت به ترویج این مفاهیم برنامه ریزی کنند.

اعرافی  با بیان اینکه انقلاب اسلامی بستر لازم را برای شکوفایی استعداد زنان و دختران بوجود آورده است، دشمن می خواهد با کم رنک کردن سبک زندگی عفیفانه سبک زندگی و نقشه های شوم خود را در کشور پیاده کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری تاکید کرد: مسئولان باید نسبت به هنجار شکنی سیستمی در خصوص عفاف و حجاب اقدام کنند.

امام جمعه قم دربخش دیگری از سخنان خود اهمیت و جایگاه عید بزرگ غدیر خم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد:  در دو قرن اول هجری اجتماع باندهای اهریمنی فرهنگی، سیاسی و علمی  همه تلاش خود را بکار بردند تا اندیشه ولایت را به ورطه خاموشی و فراموشی بکشانند، در چنین شرایطی اهمیت و عظمت تلاش علامه امینی در گردآوری موسوعه الغدیر بهتر نمایان می‌شود.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران عید سعید غدیرخم قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران عید سعید غدیرخم قم انقلاب اسلامی ایران عید سعید غدیرخم قم عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگترین پیاده روی دغدغه مندان عفاف وحجاب شاهرود برای دفاع از طرح نور فردا سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

کانون بسیج معراج شهدا به طرف میدان امام خمینی (ره) مسیر این راهپیمایی بزرگ خانوادگی اعلام شده است.

این پیاده روی خانوادگی ساعت ۱۷:۳۰ آغاز و تا اذان مغرب و عشا ادامه خواهد داشت.

مسئولان برگزاری این مراسم بیان کرده‌اند که دغدغه مندان حجاب و عفاف شاهرودی در این مراسم با شعار «امروز سکوت حرام است» شرکت خواهند کرد.

اهداف این پیاده روی حفاظت از دین خانواده و استقلال کشور و حمایت از طرح نور اعلام شده است.

از آحاد مردم دعوت شده تا در این مراسم حضور پیدا کنند.

کد خبر 6092471

دیگر خبرها

  • اسرائیل در گرداب
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • عملیات در رفح هیچ اهمیت راهبردی ندارد/ شرایط اسراییل نامطلوب است
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود