Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که برای انجام سفر رسمی یک روزه به جمهوری آذربایجان سفر کرده، بعدازظهر امروز (جمعه) ۲۴ تیر ماه با «رامیل اسوب اف» دبیر امنیت ملی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
شمخانی در این دیدار با اشاره به ریشه‌های مشترک تمدنی، تاریخی، دینی و فرهنگی بسیار نزدیک دو کشور و دو ملت، گسترش و تعمیق روابط با جمهوری آذربایجان را بخش مهمی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما در گذشته یک ملت بودیم که به دلایل مختلف از هم جدا شدیم، اما ریشه‌های مشترک، همچنان باقی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد نظام سلطه و بدخواهان دو ملت خدشه و آسیبی به روابط برادرانه دو کشور وارد کنند.
شمخانی با اشاره به تداوم شرارت‌های رژیم اشغالگر قدس که با هدف نفوذ در سازوکارهای امنیتی منطقه دنبال می‌شود، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان کانون اصلی شرارت و ناامنی در منطقه، اکنون با بحران‌های سیاسی و چالش‌های اقتصادی و اجتماعی داخلی روبرو است و تلاش می‌کند با انتقال بحران‌های داخلی به منطقه، فشارهای داخلی را کاهش دهد. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان حمایت مستمر از صلح و ثبات در منطقه را از راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: یکی از مولفه‌های اصلی ایجاد صلح و ثبات احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای منطقه است.
وی افزود: با هر اقدامی که منجر به ایجاد ناامنی و تغییر در ژئوپلتیک منطقه بشود مخالفیم و با آن مقابله خواهیم کرد.
شمخانی خاطرنشان کرد: امروز همه کشورهای منطقه به این باور رسیده‌اند که امنیت وارداتی نمی‌تواند تامین کننده منافع بلندمدت آنان باشد و تنها راه دستیابی به ثبات و امنیت پایدار همکاری مسؤولانه کشورهای منطقه با یکدیگر است.
 دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: همکاری همه جانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و دفاعی بین ایران  و جمهوری آذربایجان را به نفع ایران و آذربایجان می‌دانیم  و برای توسعه مناسبات دوجانبه که تامین کننده  منافع ملی دو کشور است، بدون هیچگونه محدودیتی آمادگی کامل داریم.

* مرزهای مشترک ایران و جمهوری آذربایجان باید همواره امن باشد 
رامیل اسوب اف دبیر امنیت ملی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو کشور به عنوان فرصتی استثنایی برای تقویت مناسبات دوجانبه گفت:  موضوع امنیت و ثبات پایدار در منطقه از اولویت‌های مهم ایران و آذربایجان است.
دبیر شورای امنیت ملی آذربایجان افزود: امیدوارم سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به آذربایجان به نقطه عطف در روابط دوجانبه و رفع برخی موانع تصنعی در مناسبات دو کشور تبدیل شود.
وی افزود: امروز اراده قاطع جمهوری آذربایجان برای همکاری با کشورهای منطقه برای حفاظت از صلح در کاملا هویدا شده است.
اسوب اف ضرورت تلاش دو کشور برای مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد و افزود: مرزهای مشترک ایران و جمهوری آذربایجان باید همواره امن باشد و به نماد دوستی و مودت بین دو کشور تبدیل شود.
وی اظهار داشت: تجربیات گذشته نشان داده که تنها روش ایجاد امنیت پایدار، مشارکت و همکاری نزدیک کشورهای منطقه با یکدیگر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری آذربایجان کشورهای منطقه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه توسعه دیپلماسی منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است، گفت: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای در کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، افزود: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که دو هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با جمهوری خودمختار نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

کد خبر 748507

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟