Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جمعه ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی، سید احمد آوایی طی نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی نوشت: پس از اتفاقات ناخوشایند مکرر در شبکه ریلی جنوب باوجود جایگاه استان خوزستان در کشور، قطارهای مسیر جنوب از بی‌کیفیت‌ترین و فرسوده‌ترین قطارها در شبکه ریلی کشور هستند.

وی ادامه داد: بی‌شک اتفاق ناگوار قطار شماره ۱۸۱ مسیر مشهد - اهواز مورخ ۲۱ تیر ۱۴۰۱ به اطلاع رسیده است و نبود حداقل عکس‌العمل قاطع و دلجویی از ناحیه جنابعالی و زیرمجموعه را حمل بر گزارش‌های یک سویه و ناقص می‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دزفول در این نامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: افرادی که در این اتفاق مورد هتک حرمت قرار گرفته‌اند از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهدا، شهروندان انقلابی و جوانان عزیز جلسات قرائت قرآن شهرستان دزفول بوده که تمام عمر خود را در مساجد و حسینیه‌ها در خط مقدم حمایت از نظام اسلامی گذرانده‌اند و در جریان اتفاقات قطار نیز در مسیر بازگشت از زیارت حرم رضوی (ع) بوده‌اند.

وی ضمن محکوم کردن رفتار عوامل قطار مذکور از وزیر راه و شهرسازی خواست با تشکیل یک کارگروه تخصصی با خاطیان به‌شدت برخورد نماید تا شاید دل‌های شکسته مردم انقلابی و صبور دزفول اندکی التیام یابند.

آوایی تاکید کرد: تا حصول نتیجه و برخورد قانونی با خاطیان و عذرخواهی مستقیم از آسیب دیدگان این واقعه، مراتب را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس همچنین در نامه مشابهی به سردار اشتری فرمانده کل انتظامی کشور پس از بیان جزئیات واقعه خواستار برخورد جدی با خاطیان شد.

وی در این نامه عنوان کرد: با توجه به از کار افتادن سیستم سرمایشی بسیاری از سالن‌های قطار مذکور، مسافران که عمدتا از زائران حرم رضوی (ع) بوده‌اند در اعتراض به گرم شدن سالن‌ها به رئیس قطار مراجعه می‌کنند که متاسفانه با بی‌اعتنایی و برخورد غیرمسئولانه و دور از ادب مواجه می‌شوند.

آوایی افزود: ماموران پلیس در زمان توقف قطار در ایستگاه بیشه به صورت تهاجمی و برای دستگیری افراد معترض وارد عمل می‌شوند و در درگیری با مسافران از اسپری فلفل نیز استفاده می‌کنند حتی بعد از رسیدن قطار به ایستگاه اندیمشک نیز پلیس نسبت به بازداشت تعدادی از این زائران اقدام می‌کند.

به گزارش ایرنا مسافران یکی از واگن‌های قطار مشهد به اهواز با شماره ۱۸۱ که اغلب زایران امام رضا(ع) بودند روز سه شنبه از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ با خراب بودن کولرهای قطار در هوای بسیار گرم مواجه شدند که اعتراض آنها نسبت به این موضوع و پاسخگونبودن رئیس قطار منجر به درگیری با رئیس قطار و پرسنل شد.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی نیز در اطلاعیه‌ای توضیحاتی درخصوص اتفاقات قطار مشهد-اهواز ارائه داد که در آن عنوان شده است: قطار مسافری مشهد-اهواز متعلق به یکی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری بخش غیردولتی با بازدید مامورین فنی و بدون کوچکترین نقص فنی از مشهد حرکت کرد و پس از طی حدود ٧٠٠ کیلومتر، تهویه یکی از ١٢ واگن این قطار (واگن شماره پنج) به علت نشت گاز سیستم تهویه، از کار افتاد که پس از هماهنگی‌های لازم توسط رئیس قطار، شارژ گاز این سالن در ایستگاه راه آهن تهران انجام و مشکل برطرف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بعد از سیر حدود ١۵٠ کیلومتر و در بلاک قم- ساقه، بدلایلی که توسط متخصصین فنی در حال بررسی دقیق است، برق و تهویه سالن‌ها دچار اختلال شده و دوباره در ایستگاه دورود، مشکل برق و تهویه قطار رفع شده است. 

روابط عمومی راه آهن در ادامه توضیحات عنوان کرده است: چند نفر از افراد متعلق به یک کاروان گروهی در سالن پنج که از بروز نقص فنی معترض بودند، از توضیحات رئیس قطار اقناع نشده و با ایجاد درگیری، مانع از خروج رئیس قطار از سالن پنج و انجام وظیفه وی در قطار شدند که پلیس برای تامین نظم قطار در ایستگاه بیشه در قطار حضور یافت.

این اطلاعیه می‌افزاید: افراد معترض مذکور با کشیدن مکرر ترمز اضطراری با اختلال در حرکت قطار موجب به مخاطره افتادن ایمنی سیر قطار شده و ضمن درگیری با پلیس، اقدام به شکستن شیشه قطار نموده‌اند؛ لازم به ذکر است در درگیری پیش‌آمده، مامور پلیس از اسپری دفاع شخصی استفاده کرده که دلیل آن، دفاع از خود و بیم خلع سلاح و خطرات جانی برای سایر مسافران عنوان شده و جزئیات آن در حال بررسی است.

در توضیحات روابط عمومی راه آهن آمده است: درنهایت در ایستگاه راه آهن اندیمشک چند نفر از مسافران کاروان مذکور در سالن پنج پس از پیاده شدن توسط پلیس ایستگاه جلب و به پاسگاه پلیس هدایت شدند که با وساطت برخی از مسئولین محلی، رئیس قطار و شرکت مالک قطار مسافری از شکایت علیه این مسافران مبنی بر ایجاد بی‌نظمی و ورود خسارت به قطار انصراف دادند.

روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن عذرخواهی از مسافرین قطار مذکور بابت اتفاق پیش‌آمده عنوان کرد: به شرکت حمل و نقل مالک این قطار تذکر لازم داده شده است ضمن اینکه شرکت‌های مسافری و این شرکت علی رغم وجود مشکلات، خود را موظف به ارائه خدمات مطلوب به مسافران محترم می‌داند.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس دستورالعمل مربوطه، کلیه مسافران محترم این قطار می‌توانند نسبت به دریافت ۵٠ درصد از بهای بلیط خود اقدام نمایند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مشهد دزفول فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مشهد دزفول مجلس شورای اسلامی مشهد دزفول فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خوزستان اهواز روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی رئیس قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس «این شما و این کوچک‌ترین عروس سالن زیبایی ما که فقط ۱۴ سالشه. ببینید چقدر قشنگ شد!» این صحبت‌های خانم آرایشگر در ویدیویی است که در آن دختری نوجوان خودش را عروس معرفی می‌کند و از محاسن ازدواج در سن پایین می‌گوید.
این ویدیو در فضای مجازی واکنش‌های منفی کاربران به خصوص فعالان حوزه کودک را به دنبال داشت و کاربران با پیش کشیدن موضوع «کودک همسری» نسبت به آن واکنش نشان دادند.
اما رئیس پلیس فتای تهران داوود معظمی‌گودرزی دیروز ۱۳ اردیبهشت گفت که پس از بررسی موضوع و احضار مدیر سالن زیبایی به پلیس فتا، مشخص شد موضوع ازدواج این کودک یک «سناریوی تبلیغاتی» بوده که مدیر آرایشگاه «برای جذب مشتری» و «دنبال‌کننده در اینستاگرام» اجرا کرده و «ازدواج دختر۱۴ ساله صحت ندارد.»
سوء استفاده از کودکان در فضای مجازی برای جلب توجه و افزایش فالوئر برای درآمدزایی موضوع تازه‌ای نیست. مدتی قبل هم پلیس فتا پدری که برای جذب دنبال‌کننده در پیج شخصی اینستاگرام فرزندش را به بیان فحش‌های رکیک و شرب خمر تشویق کرده و فیلم هایش را در فضای مجازی منتشر کرده بود، برخورد کرد.
پلیس فتا با اعلام توضیحات بیشتری از پرونده ویدیوی تبلیغاتی آرایشگاه اعلام کرد دختر نوجوان ویدیو «فرزند یکی از مشتریان سالن زیبایی» بوده که مدیر آرایشگاه برای ساخت کلیپ «با رضایت مادرش»، صورت او را به عنوان تازه عروس آرایش کرده است اما پس از ورود پلیس فتا صفحه اینستاگرامی سالن زیبایی از دسترس خارج شد و خانم آرایشگر برای ادامه روند رسیدگی به پرونده سوءاستفاده از این کودک مطابق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان راهی دادسرا شد.

کد خبر 849035 برچسب‌ها دختران خبر مهم کودکان پلیس فتا اینترنت - اینستاگرام

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • کدام شهرهای خوزستان بیشترین بارندگی را داشتند؟
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند
  • ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا
  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است