Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دستباف ایران گفت: این صنعت فاخر در طول 2 دهه اخیر به شدت در همه ابعاد بیمه‌ای، تسهیلات و تولید مورد بی مهری قرار گرفته است.

عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، از برخی مسئولان دولتی به خاطر افزایش 500 درصدی حق حضور صنعت فرش در نمایشگاه فرش دستباف انتقاد کرد و خواستار تجدید نظر در این هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته وی،‌ هنر صنعت فرش دستباف یکی از فاخرترین کالای تولیدی کشور است و از همه ابعاد صادراتی، اشتغال‌زایی، ارز آوری و فرهنگی همواره در طول تاریخ دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و همچمنان این جایگاه را داراست، اما این صنعت فاخر در طول 2 دهه اخیر به شدت در همه ابعاد بیمه‌ای، تسهیلات و تولید مورد بی مهری دولت مردان قرار گرفته است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پس از 2 سال انتظار و با رفع محدودیت‌ها و الزامات کووید 19،بزرگترین و متنوع ترین نمایشگاه فرش دستباف قرار است برای بیست و نهمین بار در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در یکم شهریور ماه برگزار شود، اما متاسفانه وزارت صمت به جای حمایت از تولید کنندگان برای مشارکت اثر بخش در این نمایشگاه بزرگ ، در اقدامی ناروا هزینه نمایشگاه را 500 درصد یعنی 5 برابر 2 سال قبل  تعیین کرده است.

وی گفت: اعمال این هزینه سنگین به بدنه نحیف تولید کنندگان فرش دستباف واقعاً می تواند اقدامی ضد تولید ملی  محسوب شود و بسی جای تاسف دارد که  وزارت صنعت ، معدن و تجارت که خود متولی فرش دستباف کشور است، پرچم دار این بی مهری است.

به گفته بهرامی،‌ فرش دستباف چند سالی است که از طرف دولت متخاصم آمریکا تحریم شده است. از طرفی با بی مهری دولت مردان با تحریم های داخلی از جمله عدم اجرای بیمه قالیبافان، اجرای تعهد ارزی، افزایش قیمت مواد اولیه وحالا هم افزایش چند صد در صدی هزینه، حضور در نمایشگاه تهران را به آن اضافه کرده است.

مدیر عامل اتحادیه فرش دستباف در پایان گفت: از دولت کریمه  انتظار داریم این  کالای فاخر را بیش از این به انزوا نکشانند، از دولت مردان و وزیر صمت انتظار داریم، حداقل اگر در برگزاری  بهتر این نمایشگاه بزرگ فرش دستباف جهان کمک نمی‌کنند، حتی الامکان در تعیین هزینه حضور در نمایشگاه تجدید نظر کنند و زمینه را برای حضور حداکثری تولید کنندگان فراهم کنند و آب در آسیاب دشمن نریزند. 

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرش دستباف بی مهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی