Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:01:18 GMT

استکبار جهانی به دنبال گسترش بی‌بند و باری است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۵۷۳۹

استکبار جهانی به دنبال گسترش بی‌بند و باری است

به گزارش خبرگزاری فارس در خرم‌آباد، حجت الاسلام سید احمد شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد با بیان اینکه  عزت و کرامت انسان در دنیا و آخرت وابسته به تقوا و دوری از گناه است، اظهار داشت: برای دوری از گناه و فرمان‌برداری از خداوند باید بُعد  روحی و جنبه معنوی را تقویت کرد، اگر توصیه و سفارش‌های فراقانونی و درخواست تبعیض پیش آید و فرد قدمش نلغزد و اگر صحنه‌هایی به وجود آمد و لازم به اقدام بود و دستور خدا بود اقدام کنید یا ترک فعل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در رابطه با مناسبت‌های پیش رو گفت: ولادت امام هادی(ع) و ولادت امام موسی کاظم را در پیش داریم که جای تبریک دارد و آموزه ای که از حضرت امام موسی کاظم(ع) یاد می‌گیریم کنترل خشم و گذشت در برابر مردم است، پس باید کنترل خشم و مهربانی با مردم را اسوه قرار دهیم.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: درسی که از  امام هادی(ع) میگیریم این است که در سختی‌ها شکیبا باشیم و با هم مهربان باشیم.

غدیر یک پیام جهانی است

وی ضمن تبریک عید غدیر گفت: غدیر یک پیام جهانی و فطرت پسند و منطبق با عقل که پیامش این است در همه عرصه‌ها باید به فردی که کاردان، خبره و کارشناس است مراجعه کرد، پیام غدیر به همه عصرها و نسل ها این است مدیریت جامعه از آن کسی است که دارای اشتباه عمدی و سهوی نباشد و دارای قصور و تقصیر نباشد ، جهان مدیری لایق دارد و باید خود را در زیر چتر ولایت چنین امامی بدانیم. 

شاهرخی ضمن اشاره به روز بهزیستی و شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان نبض اسلام و حافظ جمهوریت و اسلامیت و دارای جایگاه بالایی است و دفاتر نظارتی شورای نگهبان وقتی نیت الهی داشته باشند و با داوری عادلانه پیش روند، درگاه خداوند اجر بالایی دارند و در راستای کمک رسانی و خدمت رسانی به بیماران تلاش فراوانی در نهادها صورت می‌گیرد اما با خدماتی که در تراز نظام جمهوری اسلامی است فاصله داریم، کمیت و کیفیت باید افزایش یابد. 

ترویج و گسترش بی‌بند و باری هدف دشمنان است

وی خاطر نشان کرد: در باب عفاف و حجاب نکته پوشش مناسب و رعایت حجاب نیست، چرا که واجب الهی است، بلکه ترویج و گسترش بی‌بند و باری از سوی افرادی در داخل و خارج کشور انجام می دهند. 

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: در دوران پهلوی و طاغوت فیلم‌های زیادی ساخته شد که نقش زن  برای خود نمایی برای مردان هوس باز بود، پشت این صحنه جمعیتی خواسته کشور ما را به آن سمت ببرد ، این نقش و جایگاهی بود که طاغوت و پهلوی با برنامه‌ریزی برای زنان این سرزمین در چندین دهه ایجاد کردند و در داخل شهرها مراکز فساد ایجاد کردند و زنان را وسیله هوس بازی قرار دادند. 

وی عنوان کرد:  پوشش یک واجب الهی است اما سخن این است که افراد صحنه‌گردان پشت این ماجرا اندیشکده و هیئت‌های اندیشه ورز ایجاد کرده‌اند تا بی حجابی و بی‌بند و باری را در ایران اسلامی ترویج دهند، تحقیر، اهانت و بی‌ادبی به فرد با پوشش نامناسب، درست نیست بلکه منکر را با زبان نرم ،خوشرویی، مهربانی، منطق و با شیوه‌های تاثیرگذار فراخوان کرد و این وظیفه مردم است اما گاهی نیز جایی لازم است دستگاههای مرتبط اجرایی بنا به وظیفه  ورود کنند. 

شاهرخی گفت:در نظام جمهوری اسلامی  بانوان در تمام عرصه‌ها با حفظ حجاب و حدود شرعی نقش تاثیرگذاری دارند حتی برخی بانوان به کمالاتی رسیده‌اند که اقایان نرسیده‌اند.

وی اظهار داشت:  فعالیت‌های این هفته بانوان لرستان جای تقدیر و تشکر دارد، اما تعظیم، تکریم و تبلیغ و معرفت‌افزایی باید از سوی موسسات فرهنگی، دانشگاهی و حوزوی همچنان ادامه پیدا کند و مختص این هفته نیست. 

امام جمعه خرم‌آباد افزود: ما باید هوشیار باشیم استکبار جهانی به دنبال این است که تهاجم فرهنگی رژیم پهلوی را بر کشور ما حاکم کند و به پوشش نامناسب اکتفا نمی‌کنند و غربی‌ها به سمت ازدواج مردان با مردان و زنان با زنان رفته‌اند  و صحنه گردانندگان بی‌بند و باری عفاف و حجاب به دنبال چنین برنامه‌هایی هستند اما این خوابی است که تعبیر نمی‌شود. 

وی گفت: بانوان ما و دختران ما در صف اول حجاب و عفاف هستند، نخبگان، فرهیختگان ، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات ، دانشجویان، اصناف بازار ،اساتید و اقشار مختلف مردم  حجاب و عفاف را بر سر دست گرفته‌اند و قدمی عقب‌نشینی نمی‌کنند. 

شاهرخی گفت: ملت ما ملتی زنده و هوشیار است البته باافرادی که با پوشش اسلامی فاصله دارند را با گفتار و هوشیارانه به سمت خود بکشانیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نمازجمعه خرم آباد تنظیم بازار بی بند و باری خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، نشست ماموستا ملااحمد مبارکشاهی؛ امام جمعه نودشه با دانش آموزان دبیرستان‌های نسیبه و حضرت خدیجه (س) نودشه به مناسبت هفته حجاب و عفاف برگزار شد.
 
در این نشست، ماموستا ملا احمد مبارکشاهی ضمن تبریک هفته معلم، به مقام شامخ معلمین ادای احترام نمود و اظهار داشت: تعلیم و تعلم باعث رستگاری انسان در هر دو دنیا می باشد.
 
امام جمعه شهر نودشه افزود: پیامبر (ص) با افتخار خود را معلم معرفی می نماید.
 
این عالم اهل سنت در ادامه ضمن تشکر از مدیران و دبیران مدارس نودشه بخاطر زحماتی که برای آموزش دانش آموزان متحمل می شوند درخواست کرد که در این شرایط حساس که کشور و جامعه از هر طرف مورد هجمه فرهنگی دشمنان قرار دارد، نسبت به تربیت اخلاقی دانش آموزان توجه بیشتر شود.
 
امام جمعه نودشه در ادامه به مسئله حجاب و عفاف اشاره کرد و مطالب مفصلی از تاریخ حجاب را از دیدگاه تاریخی و دینی مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: در تمامی جوانع بشری، از عهد باستان تا آغاز عصر مدرنیسم حتی در جوامع غیر دینی، زن همواره حجاب و پوشش داشته است، حیا و عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد، دلایل عقلی زیادی زیادی نیز ضرورت حجاب را تائید می کند.
 
ماموستا مبارکشاهی در ادامه سخنان خود به بین و تشریح برخی از دیدگاه ها درباره حجاب اشاره کرد و عنوان داشت: حجاب برای دیده شدن زن، انسان مرکب از روح و جسم است و حقیقت انسانی او روح است نه بدن، بدن مرکب انسان است، ما انسانها راه زیادی آمده ایم تا به عالم طبیعت رسیده ایم، خداوند متعال در آفرینش زن زیبایی و ظرافت بیشتری به خرج داده است، اگر این مرکب بی پرده در جامعه عرضه شود، توجه همگان به سمت بدن که مرکب زن است معطوف می شود و هیچ کس توجه نمی کند و اهمیت نمی دهد که روحی که بر این مرکب سوار است کیست؟!.
 
 وی تصریح کرد: زن یعنی اندیشه و کمالات انسانی، زن یعنی شخصیت انسانی او، زن یعنی تفکرات و دانش او و در یک جمله زن یعنی روح او، اما هنگانی که زن خود را آرایش کند و در جامعه در معرض قرار گیرد، همه توجه ها به او متمرکز می شود و کسی به دید انسان با اندیشه، دانش و روحیات و اخلاق انسانی نمی نگرد، کاری که امروز جوامع غربی زن را به آن منحرف کرده اند و متاسفانه جامعه ما هم گرفتار شده است.
 
امام جمعه شهر نودشه در بخشی دیگر از سخنان خود به دیگاه های مختلف نسبت به زن پرداخت وگفت: قرون وسطایی که زن را فقط خدمت گذار ویژه مردان می داند که باید ریشه این تفکر را فلسفه غربی و یونان دانست، که آن را نقد نمود و دیدگاه دوم دیدگاه فمینیستی است که زن را آزاد و بدون هیج قد و بندی می داند، دیدگاه سوم دیدگاه اسلام که برای زن احترام خاصی قائل است که ضمن رعایت حدودات شرعی می تواند در جامعه نقش خوب و موثری داشته باشد.
 
ماموستا مبارکشاهی با اشاره به آیات قرآنی، زن را شریک زندگی مرد دانسته که سعادت و خوشبختی خانواده را مدیون مهر و محبت زنان داست.
 
این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود به مضرات عدم رعایت حجاب و مشکلات بعدی آن اشاره کرد.
 
گفتنی است که در این نشست دانش آموزان سوالات و شبهات خود را بیان کردند و ماموستا مبارکشاهی نیز پاسخ های لازم را ارائه کرد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو