Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با گرامیداشت روز ولادت امام هادی(ع) اظهار کرد: افتخار ما این است که پیرو خاندان پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) هستیم و این پیروی تنها در ذهن و گفتار نیست و در مقام عمل نیز باید سعی کنیم از این خاندان درس بگیریم.

وی به روایتی از امام هادی(ع) اشاره کرد و افزود: در این روزها که مشکلات اقتصادی و زندگی در جامعه ما زیاد است چقدر خوب است که از فرامین ائمه(ع) درس بگیریم، امام هادی(ع) در روایتی فرمودند کسانی که حقوق مردم را می شناسند و در انجام حق مردم کوتاهی نمی کنند نزد خداوند شأن بالایی دارند؛ همه ما می توانیم مصداق این روایت امام هادی(ع) باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گرگان در ادامه روز ۲۰ ذی الحجه، سالروز میلاد امام موسی کاظم(ع) را گرامی داشت و یادآور شد: منش و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و به کارگیری آن به زندگی ما برکت می دهد و راهگشای بسیاری از مشکلات است، ما باید سعی کنیم به کرامت های اهل بیت(ع) دست پیدا کنیم و اخلاق و رفتارمان تا حدودی به آنها نزدیک شود و از شیعیان پیرو ائمه اطهار(ع) باشیم.

نورمفیدی با اشاره به ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب، تصریح کرد: مردم مسلمان ایران در روز ۲۱ تیر به دلیل مخالفت با دستور رضاخان قلدر در مسجد گوهرشاد حضور یافتند تا به کشف حجاب اعتراض کنند که عده ای زیادی از مردم بی گناه به دست مأموران رضاخان به شهادت رسیدند، مسئله حجاب از ضروریات دین اسلام است و آیات مختلفی در قرآن کریم درباره مسئله حجاب آمده است.

وی متذکر شد: اعتقاد ما این است افرادی که گاهی اوقات در خیابان ها و معابر حجاب را رعایت نمی کنند اهل دین و ایمان هستند اما چطور می شود که این افراد با وجود مسلمانی و اعتقاد به مبانی اسلام به مسئله حجاب بی تفاوت هستند حال آنکه حجاب از ضروریات دین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه با اجبار و زور و برخوردهای قهری نمی شود چادر به سر زنان کرد، افزود: رضاخان قلدر و فرزند خائن او از سال ۱۳۱۴ تا سال ۱۳۵۷ تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا مسئله حجاب را نادیده بگیرند و این همه سال برای تغییر فرهنگ جامعه کار کردند لذا ما برای محجبه شدن جامعه باید کارها و اقدامات فرهنگی انجام دهیم و این اقدامات باید از خانه ها شروع شود و به مدارس و دانشگاه ها و سطح جامعه برسد.

نورمفیدی با تأکید بر اینکه همه دستگاه های متولی باید در راستای فرهنگ سازی مسئله حجاب گام بردارند، یادآور شد: همانطور که رضاخان نتوانست با زور و جبر چادر را از سر زنان بردارد امروز هم با اجبار نمی توان چادر بر سر بانوان انداخت، در واقع تحقق این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی به سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به گلستان اشاره کرد و یادآور شد: امیدوارم با برنامه های منسجم و هماهنگ مسئله مهم حجاب اسلامی در جامعه عملیاتی شود و تمامی مراکز علمی و فرهنگی، حوزه های علمیه، منابر و مجالس مذهبی و غیره باید آنقدر حساب شده به مسئله حجاب بپردازند تا آثار مثبت آن را در جامعه لمس کنیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه حساب بانوانی که در ادارات کار می کنند با دیگران جدا است، بیان کرد: این دسته از بانوان کارمند دولت هستند و از نظام اسلامی حقوق می گیرند و این افراد باید خود را مقید بدانند که براساس خواست نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل کنند.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: وقتی مردم به ویژه بانوان با مراجعه به ادارات می بینند که برخی از کارمندان زن ادارات، حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند تأثیر سوء می گیرند به همین دلیل در مسئله حجاب انتظار ما از بانوان کارمندان بیشتر است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حجاب آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امام هادی ع جمعه گرگان مسئله حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست

سیدعبدالرضا دستغیب در نخستین جلسه تجلیل و هماهنگی همیاران مهربان ترافیک شیراز با اشاره به شعار سال و تأکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: در بحث جهش تولید ملاک تنها تولید کالا نیست و تولید فرهنگ و مسائل اجتماعی و هر آنچه که ضرورت یک جامعه اسلامی ایرانی است را شامل می‌شود.

او افزود: حضور همیاران مهربان ترافیک در چهارراه‌ها و نقاط کور ترافیکی و کمک به روان‌سازی ترافیک، همان مشارکت در جهش تولیدات فرهنگی است.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با تأکید بر ضرورت توجه مسئولان به مردمی که با وقف مال و ثروت خود و یا با وقف وقت باارزش خود در راه خیر قدم برمی‌دارند؛ عنوان کرد: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» تأکید رهبری بر حمایت مسئولان از مردم است تا مسئولان ضمن قدردانی از خیرین، خدمات آنها را در حوزه خود گزارش دهند و با تقدیر و تجلیل، خیرین را به جامعه معرفی کنند تا بسیج عمومی برای این حرکت فرهنگی در جامعه ایجاد شود.

دستغیب همچنین با بیان اینکه روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست، تصریح کرد: خدمات فرهنگی در شیراز به راحتی قابل انجام است، چون شیراز پایتخت فرهنگی و تمدنی بزرگ است و شهروندان آماده پذیرش مسائل فرهنگی هستند.

او با اشاره به حضور ۴۵ نفر از همیاران مهربان ترافیک در مراکز مهم و پرتردد شیراز در ایام نوروز، خدمات همیاران را ارزشمند و قابل تقدیر خواند که با حضور خود گامی موثر در رشد و اعتلای فرهنگ برداشتند.
 
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز همچنین به خدمت ۱۳۰ همیار مهربان ترافیک در طول سال در خیابان‌های پرتردد شهر اشاره کرد که روزانه در کنار پلیس راهور، راهگشای گره‌های ترافیکی هستند.

دستغیب در ادامه گفت: آمار تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن رقمی مشخص و قابل ارائه است، اما بهتر است به دنبال علل تصادفات باشیم تا بتوانیم برای آن راه حل ارائه کنیم و این همان حلقه مفقوده است. 

او افزود: پایین بودن فرهنگ رانندگی، استاندارد نبودن خودروها، جاده‌های نامناسب و غیراستاندارد، آموزش ناکافی برای گرفتن گواهینامه رانندگی و عدم سختگیری لازم در آموزش و امتحان رانندگی می‌تواند دلیل تصادفات باشد که لازم است به رابطه معناداری برسیم تا راه حل مناسبی ارائه دهیم، چرا که مرگ و میر ناشی از تصادفات، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری به دنبال دارد.

 نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز هم گفت: ما شهروندان شهری هستیم که مایه فخر و مباهات جامعه بشریت است.
 
طاهری با بیان این که باید به شهر و همشهریانمان افتخار کنیم؛ اضافه کرد: خیر نیکوکاری که علی‌رغم مشکلات موجود به حمایت از همشهریان خود برمی‌خیزد را باید حمایت کرد و ستود.

او با بیان اینکه بی‌گمان همیاران مهربان ترافیک شایستگی این خدمت و لباس مقدس همیاری را داشته‌اند، گفت: برای یادآوری و آموزش فرهنگ به شهروندان لازم است تا الگو‌های تربیتی را اعمال کنیم و در کنار آموزش رسمی آموزش غیررسمی داشته باشیم.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با تأکید بر اهمیت آموزش به عنوان گام اول در مسائل فرهنگی، گام دوم پس از آموزش را نظارت عنوان کرد و گفت: در اجرای برنامه‌های فرهنگی یا تغییر رفتار و الگوی شهروندی باید ابتدا به آموزش بپردازیم و با نظارت مستقیم، رهاسازی و نظارت غیرمستقیم افراد را تا ورود به بلوغ روانی هدایت نماییم و این راه درستی است که جامعه می‌تواند شهروندانش را به کمال برساند.

حسین جوکار، عضو هیئت امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و از خیرین نیکوکار شیرازی به مشکلات فراوان اقتصادی در پی تحریم‌ها و ناکارآمدی برخی از مسئولان اشاره کرد و گفت: در کنار مشکلات عدیده در جامعه، زیبایی خدمت برخی از مردم به همشهریان خود ستودنی است.

او افزود: همیاران مهربان ترافیک علی‌رغم سختی‌های زندگی، وقت باارزش خود را صرف امور خیر، خدمت به خلق خدا و اعتلای فرهنگ جامعه می‌کنند که قابل تقدیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است