Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به نمایندگان مجلس از آنان خواستند که ۲۳ تیرماه در تقویم کشورمان از روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان به روز عبرت تغییر کند.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، ۴ دفتر تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه های اصفهان در نامه ای سرگشاده به مناسبت سالگرد توافق هسته‌ای ایران و ۵+۱ با عنوان برجام، با اشاره به بدون ضمانت بودن این توافقنامه، از مجلس شورای اسلامی خواستند، ۲۳ تیرماه را از روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان به روز عبرت تغییر نام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نامه آمده است:

رهبر معظم انقلاب: «راجع به برجام؛ خب، بنده از روز اوّل بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید! هم در جلسات خصوصی این را گفتم، هم در جلسات عمومی گفتم...؛ گفتم به این‌ها اعتماد نکنید؛ اگر می‌خواهید قرارداد ببندید، تضمین‌های لازم را فراهم بکنید، بعد صحبت کنید، بعد قرارداد ببندید، بعد امضا کنید؛ به حرفِ این‌ها اعتماد نکنید... خب، مسئولین محترم زحمت کشیدند، تلاش کردند، عرق ریختند، [ولی] نتوانستند و این نشد و نتیجه‌اش این است که دارید مشاهده می‌کنید...» ۱۳۹۷/۰۲/۱۹

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

همانطور که مستحضر هستید، بیست و سوم تیرماه مصادف با توافق هسته‌ای ایران و 5+1 با عنوان «برجام» است که به همین مناسبت با تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز‌ در تقویم، به روز «گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان» نام‌گذاری شده است؛ این کار با تلاش‌ رئیس جمهور و دولتمردان سابق در سال ۱۳۹۵ انجام شد تا برجام به عنوان بزرگترین دستاورد دولت آقای روحانی در تاریخ کشور ثبت شود!
این در حالی است که یادآوری آن ایام همچنان خنده تلخی را بر لبان مردم شریف ما می‌آورد؛ توافق‌نامه‌ای که بدون داشتن ضمانت‌های حقوقی و سیاسی قوی در عرض چند دقيقه در مجلس نهم به تصویب رسید و از سوی وزارت امور خارجه دولت قبل مورد پیگیری قرار گرفت بدون آنکه بر متن توافق تسلط کافی داشته باشند! قطعا این چیزی نیست که بخواهیم به آن افتخار کنیم.

آقای روحانی در سالگرد تصویب برجام در جلسه هیئت وزیران مطرح کرد: «جمهوری اسلامی ایران در این روز به همه جهانیان ثابت کرد از لحاظ قدرت سیاسی، آنچنان توانمندی و تبحری در مسائل سیاسی، منطق و موضوعات فنی و حقوقی دارد که می‌تواند برای حل موضوع پیچیده بین المللی با قدرت‌های بزرگ مذاکره کرده و از حق ملت ایران به خوبی دفاع کند. ۲۳ تیرماه ثابت کرد همانطور که در میدان جنگ قادریم در برابر توطئه‌های جهانی بایستیم و با آنها مقابله کنیم و برای ملت پیروزی به ارمغان آوریم، در صحنه سیاسی، حقوقی و فنی هم این قدرت را داریم و می‌توانیم از حقوق ملت دفاع کنیم.»

علیرغم این سخنان رئیس‌جمهور وقت، برجام از این میدان پیروز بیرون نیامد و رهبر معظم انقلاب اسلامی از برجام با عنوان «تجربه بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا» یاد کرده‌اند. امروز می‌بینیم که دنیا منحصر به آمریکا و سه کشور اروپایی نیست و زبان تعامل و گفت‌وگو بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که مدافعان برجام مطرح می‌کردند. آحاد مردم هم به این نتیجه رسیده‌اند که کشورمان به جز مسیر مقاومت در مقابل زورگویی و حیله دشمنان موفق نخواهد بود.

لذا از مجلس انقلابی درخواست می‌کنیم تا با نگاه به این تجربه مهم، اقدام به حذف این نام‌گذاری کرده و یا با انتخاب «روز عبرت» برای این روز که هم نشان‌دهنده قابل اعتماد نبودن آمریکای جنایتکار باشد و هم اشتباه مسئولین وقت را در اعتماد به غرب آشکار نماید، بی‌نتیجه بودن برجام را در تاریخ این کشور ثبت کند.

رونوشت:
- محمدباقر قالیباف؛ ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
- دفتر نمایندگان مردم محترم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی
- دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
- بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان
- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اصفهان
- بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برجام بسیج دانشجویی سالگرد امضای برجام بسیج دانشجویی دانشگاه تعامل سازنده با جهان مجلس شورای اسلامی روز عبرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌ آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا نصیرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی این واحد اظهار کرد: احیای پایگاه‌های بسیج در سطح دانشگاه اولین مطالبه از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است.

وی افزود: تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی ۳ اصل مهم بوده که باید در برنامه‌ی اجرایی حوزه‌های بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

نصیرزاده ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه ای در حوزه آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات، ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

کد خبر 748048

دیگر خبرها

  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان