Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مد و لباس به تمام تنوع‌های اجتماعی احترام می‌گذاریم و به‌ دنبال تحمیل نوع خاصی از مد لباس و پوشش نیستیم. ما تمام تفاوت‌ها را به رسمیت می‌شناسیم.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی که در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللیِ مد و لباس فجر، اظهار کرد: ما در مد و لباس به تمام تنوع‌های اجتماعی احترام می‌گذاریم و به‌دنبال تحمیل نوع خاصی از مد لباس و پوشش نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تمام تفاوت‌ها را به رسمیت می‌شناسیم.

وی درباره نحوه عرضه پوشاک در کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: ما می‌دانیم که برخی از فروشگاه‌های ما از پوشاکِ مناسب خالی هستند و بعضاً بانوان عفیف ما اظهار نگرانی می‌کنند که لباسِ مناسب پیدا نمی‌شود، این اشکال حتماً به سیاست‌گذاری ما بازمی‌گردد.

وزیر ارشاد ادامه داد: نگاه ما به موضوع مد و لباس و موضوعات مرتبط با آن، به‌عنوان یکی از سرفصل‌های مهم کاری در حوزه فرهنگ‌عمومی است و از همین رو، کارگروه مد و لباس در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی مستقر کردیم و فلسفه استقرار این کارگروه در شورای فرهنگ عمومی به‌واسطه جایگاه اجتماعی، فرهنگی و هنریِ این عرصه است.

وی گفت: تاریخ فرهنگ و هنر در حوزه پوشاک، بسیار مشعشع، تابناک و غنی است. ویژگی هزاران ساله فرهنگی ما در تمدنِ ایران بر پایه عفاف بوده و بعد از امتزاج با اسلام، به عنوان هویت ایرانی - اسلامی متبلور شد. ایرانیان همواره پوشش‌هایی هنرمندانه انتخاب می‌کرده‌اند و این هنر، در وجه فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی نیز محفوظ ماند. این در حالی است که بعضی از تمدن‌ها عنوان برهنگی دارند و این از فرهنگِ ایرانی - اسلامیِ ما به دور است. پوشش همواره جزو هویتِ تاریخیِ مردم سرزمینِ ما است. در تمام آثار تاریخی ایران که در موزه‌ها و ابنیه‌های تاریخی قابل مشاهده است، قبل از ورود اسلام به ایران نیز، گوهر عفاف و پوشش می‌درخشد. پوشش جزوی از هویت تاریخیِ ماست و ما به آن مفتخریم.

اسماعیلی اظهار کرد: جهان اسلام در ۲۰۰ سال اخیر از سوی مغرب زمین همواره با هجمه‌های فرهنگی هویت‌زدایی روبه‌روست. به همین دلیل است که ما با هویتِ مغرب زمین در نزاعیم که آن‌ها به‌دنبالِ هویت‌زدایی از ما هستند. برخی در تلاش هستند تا نشان دهند تقابلی میان عفاف و پوشش و موفقیت و فعالیت در جامعه برای زنان وجود دارد. آن‌ها در تلاش هستند تا با دوگانه‌سازی برای زنان و دختران ایرانی نشان بدهند که اگر پوشش دارند، به‌معنی حضور نداشتنِ آن‌ها در مناسباتِ جامعه و دین است. اما زنان ایرانی در تمام عرصه‌ها درخشیدند، ما این مسیر را با قدرت ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: تلاش کارگروهِ مد و لباس با برگزاری این جشنواره این است که این ایده‌ها و کارهای خلاقانه در حد ایده باقی نمانند و به بازار بیایند. در دوره‌های قبل این کار محدود و در حد جشنواره باقی می‌ماند، اما این دوره تلاش می‌شود با کمک صندوق کارآفرینی امید و تسهیلات و وام‌های ارزان‌قیمتِ چهاردرصدی، این ایده‌ها در دسترس عموم قرار بگیرد.

اسماعیلی درباره توجه به هنرمندان شهرهای مختلف چنین گفت: اهمیت کارِ این جشنواره توجه به همه مناطق کشور است. بخش عمده‌ای از حاضرانِ یازدهمین جشنواره مد و لباسِ فجر از شهرستان‌های دیگر ایران بودند و این مایه‌ی مباهات است. ما نباید به این مسائل، مقوله مرکززده و تهرانیزه نگاه کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 588379

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حجاب یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی مد لباس و پوشش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گفت: دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،انسیه خزعلی در آیین اختتامیه این دوره که شب گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

خزعلی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و غیره طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

گفتنی است، سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در مشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • آلونسو: تمام کردن لیگ بدون باخت لذت خاصی دارد
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»