Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق گفت که تلاش‌هایی وجود دارد تا بازگشت نقش آفرینی عراق در منطقه را با چالش مواجه کند.

وی که این سخنان را پیش از عزیمت به عربستان سعودی برای شرکت در کنفرانس جده مطرح می‌کرد، گفت که در این کنفرانس افق‌های همکاری در پرونده‌های انرژی و تغییرات آب و هوایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر عراق تاکید کرد: «عراق هرگز امروز یا فردا در محور یا پیمان نظامی قرار نخواهد گرفت و عراق هرگز به سکویی برای تهدید کشورهای همسایه تبدیل نخواهد بود».

الکاظمی اضافه کرد: «سیاست عراق به صفر رساندن مشکل‌ها و تحقیق توازن در روابط است و شعار ما " اول عراق" بوده و بر اساس این شعار خدمت به ملت عراق را ادامه خواهیم داد».

وی گفت که در کنفرانس جده هرگز موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مورد بحث قرار نخواهد گرفت و با بایدن درباره پرونده‌های راهبردی در زمینه اقتصاد و بهداشت بحث خواهد شد.

جو بایدن ساعتی پیش وارد جده شد تا با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار کند. قرار است که رئیس‌جمهور آمریکا در روز دوم سفر خود به عربستان سعودی در نشستی با حضور اعضای شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور مصر، اردن و عراق شرکت کند.

عربستان سعودی، صبح امروز، رسما به شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه عبور حریم این کشور را داد. اداره کل هواپیمایی کشوری عربستان سعودی اعلام کرد که ریاض این تصمیم را «برای تکمیل کردن اقدامات لازم جهت تحکیم جایگاه عربستان به عنوان قطب جهانی متصل‌کننده سه قاره و جهت تقویت ارتباطات هوایی بین‌المللی» اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق کنفرانس جده عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)