Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست بانوان دانشگاهی با انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در دانشگاه رازی برگزار شد و در این نشست انسیه خزعلی از تنظیم «سند تحول» حمایت از بانوان خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری و هیأت دولت به استان کرمانشاه، نشست جمعی از بانوان دانشگاهی با انسیه خزعلی، معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بدو ورود به دانشگاه رازی با همراهی مسئولان، در یادمان شهدای گمنام دانشگاه حضور یافت و با قرائت فاتحه و نثار گل به روح مطهر شهدای والامقام ادای احترام کرد.

در ادامه نشستی با حضور جمعی از بانوان دانشگاهی در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این نشست، محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه رازی ضمن تبریک عید امامت و ولایت و خیرمقدم به همه حضار به ویژه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سخنانی اظهار داشت: امروز شاهد سفر پر خیر و برکت ریاست محترم جمهوری به استان کرمانشاه هستیم و بسیار مفتخریم که دانشگاه رازی از قدوم مبارک سرکار خانم خزعلی برخوردار شد.

وی افزود: سرکار خانم خزعلی در خانواده‌ای پرورش یافتند که استوانه‌ای برای انقلاب هستند و این خانواده معزز در زمان حیات و به خصوص در تاریخ انقلاب اسلامی منشأ خیرات و برکات برای جامعه اسلامی شده‌اند. سرکار خانم خزعلی از خانواده دانشگاهی و یک شخصیت بارز علمی هستند و با حضور ایشان در رأس امور بانوان کشور، روزهای خوبی برای بهبود مباحث مربوط به زنان انتظار می‌رود.

احمدی با استناد به آیات، احادیث و روایات دینی، در ارتباط با مقام والای زن اظهار داشت: حقیقتا بهشت زیر پای مادران است و به تعبیر امام (ره) از دامن زن، مرد به معراج می‌رود و این همه به برکت وجود حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است.

وی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم در مدح مقام والای رسول گرامی اسلام(ص) می‌فرماید: انک لعلی خلق عظیم، لولاک لما خلقت الافلاک، اما خداوند متعال در مورد وجود مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها خطاب به پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرماید: اگر حضرت زهرا(س) نبود نه علی (ع)، نه پیامبر(ص) و نه جهان را خلق نمی‌کردم، در واقع اگر به خاطر وجود مبارک حضرت زهرا(س) نبود پیامبر گرامی اسلام(ص) پا به عرصه وجود نمی‌گذاشت.

احمدی افزود: زمانی که مشیت الهی بر این مقدر شد که پیامبر اکرم(ص) صاحب حضرت زهرا(س) شوند، خداوند بزرگ امر فرمودند که مقام و مرتبه پیامبر(ص) ارتقا پیدا کند و چهل روز را به اعتکاف، عبادت و روزه‌داری بپردازد و بعد به خانه برگردد. در اینجا انسان در می‌یابد که مقام زن و حضرت زهرا (س) چقدر بالاست و خداوند متعال بر پیامبر اکرم (ص) منّت می‌گذارد و می‌فرماید: انا اعطیناک الکوثر... ما به تو کوثر را عطا کردیم و به شکرانه این نعمت نماز بگذار و قربانی کن و اینجاست که عظمت حضرت زهرا(س) برای ما روشن می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انسیه خزعلی حمایت از بانوان بانوان کارآفرین رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دانشگاه رازی حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد

دکتر مهدی زنگنه گفت:  پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود، که این حالت سرانجام به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد، بطوریکه شکستگی ناشی از آن از هر سه زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.

وی افزود: به همین منظور اداره اسکلتی، عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر برای مدیریت بیماری پوکی استخوان و لزوم اجرای مداخلات پیشگیرانه و موثر، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پایلوت اجرای برنامه کنترل بیماری استئوپروز و پیشگیری از بروز شکستگی‌های ناشی از آن، انتخاب و برنامه با هدف کاهش خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵۰ سال و بالاتر از طریق شناسایی و درمان افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

وی افزود: پوکی استخوان در بیشتر مواقع بدون علامت و بیماری خاموش است و عوارض آن شامل، شکستگی خودبخودی، درد شدید کمر، قوز پشت، کوتاه شدن قد بیشتر از ۵.۲ سانتی‌متر است.
زنگنه بیان کرد: سنجش سلامت استخوان که به طور معمول شامل میزان خطر شکستگی استخوان است، تعیین می‌کند که فرد تا چه حد در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد، بر اساس نتایج این سنجش و سن و شرایط فرد، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا نیاز به سنجش تراکم استخوان (BMD) دارد.

وی تاکید کرد: متداول‌ترین روش برای تعیین میزان BMD، اسکن تراکم استخوان یا سنجش میزان جذب اشعه ایکس (DXA) است، که در این اسکن سریع و کم تهاجمی، میزان تراکم استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه این سنجش نشان می‌دهد که فرد تا چه حد مبتلا و یا در معرض ابتلا به پوکی استخوان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود