Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:17:18 GMT

گفت وگوی ولیعهد سعودی با رئیس جمهور آمریکا در جده

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۷۰۴۵

گفت وگوی ولیعهد سعودی با رئیس جمهور آمریکا در جده

به گزارش ایرنا از روزنامه «الریاض» عربستان سعودی، محمد بن سلمان و جو بایدن مذاکرات رسمی خود را در قصر السلام شهر جده آغاز کردند.

ولیعهد عربستان سعودی و رئیس جمهور آمریکا درباره روابط دوجانبه و نیز طیفی از تحولات منطقه و جهان صحبت کردند.

هنوز جزئیات بیشتری از این مذاکرات گزارش نشده است.

پیش از این نیز ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی با جو بایدن دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت وگو کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا عصر جمعه طی پرواز مستقیمی از فلسطین اشغالی وارد شهر جده شد و مورد استقبال رسمی مقام‌های سعودی قرار گرفت.

رئیس جمهور آمریکا در نخستین سفر خود  به منطقه غرب آسیا، ابتدا وارد سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری شد. بایدن روز پنجشنبه گفت که نخستین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که مستقیماً از تل آویو به شهر جده عربستان پرواز می‌کند و خاطرنشان کرد که حامل پیام صریح صلح بین رژیم صهیونیستی و جهان عرب خواهد بود.

ریاض متعهد شده است به رغم عدم وجود روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، حریم هوایی عربستان را به روی همه پروازها از جمله پروازهای اسرائیلی باز کند.

قتل فجیع جمال خاشقچی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بر سفر بایدن سایه سنگینی افکنده است. رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه حاضر نشد مستقیما اعلام کند که مساله قتل خاشقچی ستون نویس واشنگتن پست را در سفر  خود به عربستان سعودی مطرح خواهد کرد.

به گزارش سی ان ان، رئیس جمهور آمریکا گفت که همیشه مساله حقوق بشر را مطرح کرده و نظر او در مورد قتل خاشقچی به صورت کاملا مشخص مطرح شده است.

برچسب‌ها محمد بن ‌سلمان عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا محمد بن سلمان عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم

آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری توییتر خود باا انتشار تصویری از دیدار خود با آویگیل ایدان ۴ ساله که توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی آزاد شده است، نوشت: من تا زمانی که همه گروگان‌ها مانند ابیگل که توسط حماس از خانواده‌های خود جدا و به اسارت گرفته شده اند، به آغوش خانواده‌های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت.

رئیس جمهور آمریکا با مظلوم نمایی درباره اسرای اسرائیلی و نادیده گرفتن هزاران فلسطینی در بند اسرائیل افزود: به آن‌ها قول می‌دهم. به خانواده‌های آن‌ها قول می‌دهم

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان