Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامه‌ای از سعید مقیسه رئیس ساترا به پیمان جبلی منتشر شده که در بند‌هایی از آن با اشاره به مصوبه شورای فضای مجازی صدا و سیما، از عزم جدید ساترا برای برخورد و تعلیق پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی اشاره شده است.

به گزارش خبرآنلاین، صیانت پس از اینترنت انگار قرار است به پلتفرم‌های پخش داخلی تسری پیدا کند. تلویزیون که در رقابت با رقبای جدید سر بر آورده از پلتفرم‌های پخش اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی عقب افتاده پس از نظارت‌های محتوایی این بار به سراغ دور جدیدی از اقدامات تنبیهی برای پلتفرم‌های پخش رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نامه منتشر شده به امضای مقیسه که در تاریخ ۲۱ تیرماه و در ۱۲ بند خطاب به جبلی نوشته شده، طرحی را ترسیم می‌کند که بر اساسش به مساعدت از نهاد‌های نظارتی و لابی با ارگان‌های قانونگذار مجموعه اقداماتی را ترسیم می‌کند که شورای فضای مجازی در دورهمی خود جمع بندی کردند احتمالا این‌گونه شبکه نمایش خانگی را به تصرف خود در می‌آورند و این رقبای جدید را بر مدار مورد علاقه خود می‌گردانند یا از صحنه رقابت حذف می‌کنند!

استمداد از بیش از ۲۰ نهاد برای انجام اقدامات بازدارنده پلتفرم‌ها شاید یکی از بی سابقه‌ترین نمونه از مصوبات منتشر شده برای خروج رقبای جدید از میدان رقابت با رسانه ملی است.

اقداماتی که از ترغیب نمایندگان مجلس برای انجام مصاحبه شروع می‌شود و به نامه نگاری به معاونت علمی ریاست جمهوری برای عدم حمایت مالی می‌رسد و در نهایت اعلام می‌کند که علیه هر سازمانی که همراهی نکرد اقدام رسانه ای کنید.

صدا و سیما پس از سرانجام نافرجام طرح صیانت به نظر می‌رسد برای طرح ساماندهی پلتفرم‌های پخش به سراغ صیانت پیشگان رفته که در بندی از این نامه آمده است با نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس برای پیش بینی نطق پیش از دستور و ایراد تذکر و ارائه موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ رایزنی شده است.

در بند دیگری به نامه‌ای خطاب به اداره کل بازرگانی صدا و سیما اشاره شده که در آن به جلوگیری از تبلیغات شرکت‌هایی که در پلتفرم‌ها تبلیغ پخش می‌کنند تاکید شده و اقدام مشابه با تبلیغ کنندگان در شبکه‌های ماهواره‌ای را خواستار شده است!

مقیسه در بند دیگری اعلام کرده که ارسال نامه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای عدم خدمت رسانی به دیتا سنتر‌ها در دستور کار اجرایی ساترا قرار گرفته است.

همچنین ساترا از وزارت صمت برای لغو نشان اینماد برخی از پلتفرم‌ها تقاضا داشته است.

در این نامه به جبلی اعلام شده که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عدم صدور مجوز تبلیغات شهری و با معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان تبلیغات اسلامی برای اجتناب از حمایت‌های مالی، با سازمان زیباسازی شهرداری برای جلوگیری از تبلیغات شهری، با پلیس امنیت اخلاقی برای اقدام لازم قانونی، با پلیس فتا برای جلوگیری از انتشار محتوای نامناسب موجود در پلتفرم‌ها و با ناجا برای جلوگیری از فعالیت‌های تولیدی محیطی در حال نامه نگاری است.

مقیسه در ادامه برای اجرای مصوبات شورای فضای مجازی صدا و سیما از رئیس این سازمان درخواست کرده که طرح‌های جید تولید برنامه در شورای صدور مجوز تولید (الماس) مورد پذیرش قرار نگیرد.

در پایان نیز درخواست شده که علیه معرفی دستگاه‌هایی که با ترک فعل و فرصت سوزی برای رعایت قانون همراهی نمی‌کنند مصاحبه و اقدام رسانه‌ای شود.

این اتفاق درحالی است که در ماه‌های اخیر رسانه ملی دیگر حتی همان نظرسنجی‌های مرکز نظرسنجی خودش را که همیشه مخاطبانش را بالای ۸۰ درصد اعلام می‌کرد را هم اعلام نمی‌کند و برای سریال هایش اقدام به تبلیغات محیطی در سطح شهر‌ها کرده است!

هر روز انتقاد‌ها از کاهش مخاطب رسانه ملی بیشتر می‌شود درحالی که شبکه نمایش خانگی اقلا می‌تواند خاکریزی مقابل گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای باشد، سیما که قرار بود نهاد ناظر بر عملکرد این شبکه تولید محتوای جدید باشد حالا با بنگاه داری در برابر بخش خصوصی و ناکامی نسبی تصمیم به اجرای طرح صیانت با یارگیری وسیع از نهاد‌های حاکمیتی و دولتی برای مقابله با رقبای داخلی دارد!

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: ساترا پلتفرم های پخش صدا و سیما پلتفرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد

به گزارش   ایفدانا، سیدحیدر محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکو‌های اینترنتی، اظهار کرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکو‌های اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکو‌ها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

????معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکو‌های اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکو‌های مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه دارو‌های خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته دکتر محمدی مجوز فعالیت سکو‌های اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند،   دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکو‌های متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکو‌ها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکو‌ها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکو‌های اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد