Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


معاهده دریایی لندن

معاهده محدودیت و کاهش تسلیحات دریایی که معروف به معاهده دریایی لندن است در سال 1930 بین آمریکا، بریتانیا، ژاپن، فرانسه و ایتالیا امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که مقرراتی برای نبرد با زیردریایی و محدودیت تولید کشتی مشخص می‌کرد.بند‌های این معاهده به عنوان ادامه‌ای برای معاهده دریایی واشنگتن به شمار می‌رود که تلاشی بود برای اجتناب از مسابقه تسلیحاتی بعد از جنگ جهانی اول.

 


دیدار تاریخی هیتلر و موسولینی

تصاویری از ملاقات موسولینی و هیتلر در سال 1940 در گردنه برنر واقع در ایتالیا، در حالی که پیروان مطیع آن‌ها دور آن‌ها را گرفته‌اند. این ملاقات با عجله از طرف آلمان تنظیم شده بود، در آن زمان بریتانیا و فرانسه به آلمان اعلان جنگ داده بودند و هیتلر میخواست به فرانسه و انگلستان حمله کند، چند هفته پس از این ملاقات و آغاز حمله هیتلر به فرانسه و انگلستان، ایتالیا وارد جنگ جهانی دوم شد.

 


بغداد در دهه 50 میلادی

تصاویری تاریخی از دهه پنجاه میلادی عراق را می‌بینید؛ دورانی که عراق از شرایط سنتی خود به سمت مدرنیته در حال حرکت بود و دیدن این گذر در پس هر کوچه و خیابانی قابل رویت بود. لباس‌های سنتی و سبک زندگی نه چندان دور از این پوشش در خیابان‌های بغداد و زمین‌های حاصل خیز کرانه دجله و فرات دیدنی است. مردان بعد از ظهر خود را در قهوه‌خانه‌ها با نوشیدن چای و کسب اخبار از یکدیگر سپری می‌کنند و زنان به انجام کارهای دستی در خانه مشغول هستند. با دیدن خیابان‌های عریض و آرام این کشور در آن دوران، باور روزهای پر از آشوب دیکتاتوری صدام و جنگ با ایران و سپس جنگ با کویت و نهایتا آمریکا و باز داعش کمی سخت است و انسان را به این فکر می‌اندازد که آیا این روزها واقعا آخرین روزهای آرام این کشور خواهد بود؟

 


دفاتر باز، گزینه مبالغه شده

استفاده از پلان آزاد در «محیط‌های اداری / Open Office» در اوایل سال ۱۹۵۰ آغاز شد. در ابتدا، ایده این که محیط‌های کاری از اتاق‌های محدود و بسته به محیط‌های باز و بدون پوشش تبدیل شوند، مخالفان و منتقدان زیادی داشت. اما به تدریج به یکی از محبوب ترین روشهای طراحی دفاتر اداری تبدیل شد. استفاده از محیط‌هایی که باز و بدون مرز بندی بودند باعث شد تا بسیاری مزایای این نوع طراحی به مرور زمان خود نمایی کنند. استفاده از فرصت‌های بیشتر برای مشاهده و آموختن از نیروهای خبره و یادگیری نا خودآگاه در اثر کار کردن کنار با تجربه‌ها، از اولین بازخورد‌های این نوع طراحی دفاتر کار بودند. اما به تدریج با فراگیر شدن این طرح ها ایرادات آنها مشخص تر شد. یکی از مشکلات کپی های ناقص و بدون توجه به جزئیات از طرح اصلی این دفاتر بود. در این ویدیو به بررسی تاریخچه این دفاتر از ابتدا تا به امروز می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی می‌کنیم.

 


فراری 312 پی بی، پایانی بر یک عصر طلایی

خودرو «فراری 312 پی بی / Ferrari 312 PB» با هدف شرکت داده شدن در مسابقات توسط فراری در سال 1970 طراحی و تولید شد. این خودرو اول برای مسابقه دادن در فرمول یک و سری 6 و بعداً در مسابقات گروه 5 شرکت داده شد که با وجود فراز و فرودهای بسیار، بالاخره توانست عنوان یکی از پیروزترین خودروهای مسابقه‌ای فراری را به خود اختصاص دهد. در این ویدیو، یکی از رانندگان قدیمی خودروهای مسابقه‌ای آمریکایی، توانسته این خودرو را خریداری کند و آن را در مسابقات نمایشگاهی شرکت بدهد. در این ویدیو او درباره خودرو و حس رانندگی با آن می‌گوید. طرفداران خودروهای ایتالیایی، خصوصاً فراری این ویدیو را از دست ندهند.

 


تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K

وقتی جهان را از بالا نگاه کنید، این کره خاکی را از زاویه‌ای دیگر تماشا می‌کنید که می‌تواند شگفتی تازه‌ای در مواجهه با شکوه هستی برای هر تماشاگری رقم بزند. برش‌هایی از گوشه گوشه زمین را با کیفیت 4K در تابناک می‌بینید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی بسته ویدیویی تاریخ ویدیو آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی معاهده دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود هوادار و گل گهر به مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی فوتبال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در چارچوب مرحله یک‌هشتم پایانی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران یادواره آزادسازی خرمشهر، تیم‌های هوادار و مس سونگون امروز جمعه در ورزشگاه پاس قوامین تهران به مصاف هم رفتند.   قضاوت این مسابقه را شاهین یزدانی با کمک‌های علیرضا طاهرخانی و سجاد نجفی نژاد برعهده داشتند.   هوادار در این دیدار ابتدا با گل‌های داریوش شجاعیان در دقیقه ۱۳ و بابک مرادی در دقیقه ۲۰، ۲ بر صفر جلو افتاد. در دقیقه ۳۰ مس سونگون با گل به خودی صائب محمدی توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند و نیمه اول با برتری ۲ بر یک هوادار به پایان رسید.   در نیمه دوم، در دقیقه ۷۶ محمدعلی عبداللهی دروازه مس را باز کرد تا هوادار سه بر یک جلو بیافتد.   در نهایت هوادار با نتیجه ۳ بر یک مس سونگون را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد.   در دیگر دیدار امروز دو تیم فجر سپاسی شیراز و گل گهرسیرجان رو در روی هم قرار گرفتند که این دیدار با برتری ۳ بر صفر گل‌گهر به پایان رسید.   در دقیقه ۱۴ سعید سحرخیزان با ضربه سر گل نخست تیمش را به ثمر رساند.   در دقیقه ۷۸ روبرتو تورس با شوتی زییا برای بار دوم دروازه تیم فجر سپاسی را باز کرد و در دقیقه ۸۶ نیز مسعود زائر کاظمینی گل سوم تیمش را به ثمر رساند.   گل‌گهر با پیروزی مقابل فجرسپاسی شیراز به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور صعود کرد.

دیگر خبرها

  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • صعود هوادار و گل گهر به مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی فوتبال
  • ببینید | الجزایری‌ها آسمان لندن را قرمز کردند
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟
  • کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K