Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان یک کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: لرستان با دارا بودن ۸۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت و اقلیم مناسب می‌تواند بزرگ‌ترین قطب کشاورزی و دامپروری صنعتی کشور باشد و حداقل ۴۰ هزار شغل ایجاد کند.

علی محمدی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان وام ارزان‌قیمت از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و تخصیص ۳۵۰ میلیارد تومان وام ارزان‌قیمت برای احیای کارخانه یخچال سازی بوژان لرستان و احیای و کارخانجات عظیم خودرو بروجرد و سامان کاشی بروجرد و توسعه کارخانه داروسازی بایر افلاک لرستان و تخصیص ۶۰ میلیارد تومان وام کم بهره به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اشتغال‌زایی نقطه عطفی در جهت احیای اقتصاد لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با وجود اقدام مؤثر دولت و مجموعه دولت انقلابی و استانداری لرستان در حوزه اقتصادی، هنوز لرستان تا رفع فقر، محرومیت و خارج شدن از بین استان‌های فلاکت‌زده راه طولانی در پیش دارد و رتبه چهارم لرستان در بین استان‌های که بیشترین آمار بیکاری را دارند بیانگر فاصله ما از دیگر استان‌های کشور است.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی صنایع و معادن لرستان خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی استانداری لرستان تلاش قابل تقدیری در حوزه رفع محرومیت و فقر و بیکاری و احیای کارخانجات تعطیل داشته است و بهبود رتبه اقتصادی لرستان مطابق آمارهای رسمی کشور این موضوع را تائید می‌کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی اضافه کرد: هیچ دولتی نمی‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت یک‌ساله و با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان ملت ایران و کمبود منابع و امکانات شق‌القمر کند و مردم هم‌چنین توقعی ندارند، اما همین‌که مردم حرکت و صداقت را از مجموعه عوامل دولت دیدند به آینده امیدوار می‌شوند.

وی افزود: مردم لرستان شاهد تلاش‌های استاندار انقلابی و تیم اقتصادی وی که شبانه‌روزی و بدون وقفه و حتی در ایام تعطیل مشغول به تلاش و رایزنی با تهران هستند برای جذب منابع و اعتبارات در بهبود شرایط اقتصادی لرستان هستند و این موضوع قابل لمس است و مردم و نخبگان و اصحاب رسانه شاهد این حقیقت هستند.

محمدی فر بیان کرد: کارهای انجام شده در حوزه اقتصادی لرستان قابل تحسین اما باید این تلاش‌ها تا رفع کامل فقر و محرومیت لرستان با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

این کارشناس گفت: همان‌طور که استاندار لرستان در جلسه اخیر با مدیران عامل بانک‌های لرستان اشاره کردند، بانک‌ها به‌عنوان قلب تپنده اقتصاد هر استان باید با تخصیص به‌موقع منابع، نقش حیاتی خود را در احیای اقتصاد لرستان به‌خوبی ایفا کنند و با برنامه‌ها، تفکرات دولت انقلابی و خواسته به‌حق مردم لرستان هماهنگ شده تا اقتصاد استان جان تازه‌ای بگیرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود از استاندار پرتلاش لرستان و تیم اقتصادی با تجربه و پیگیر ایشان که با جذب اعتبارات ملی و استانی و ساماندهی بانک‌ها به‌عنوان شاهرگ اقتصادی استان و احیای صنایع تعطیل شده و احداث سدهای مصوب شده دولت علی‌الخصوص سد سرنوشت‌ساز معشوره و تبدیل لرستان به قطب تولید محصولات کشاورزی و دامپروری، استان را در مسیر تعالی و توسعه قرار دهند.

این کارشناس عنوان کرد: لرستان با دارا بودن حدود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت و وجود ۱۲ میلیارد مترمکعب روان آب و اقلیم و آب‌وهوای معتدل و دارا بودن منابع طبیعی غنی و استثنایی باید جزو استان‌های اول کشور در زمینه اقتصاد باشد، این مهم نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت و تلاش و کار و جذب منابع و سرمایه در گردش و ایجاد انگیزه و داشتن روحیه جهادی و انقلابی است.

محمدی‌فر اظهار کرد: اگر ما فقط بخواهیم ظرفیت دامپروری صنعتی لرستان که یکی از ده‌ها زمینه پتانسیل و ظرفیت‌های لرستان است را فعال کنیم می‌توانیم در یک بازه زمانی ۴ سال حداقل ۴۰ هزار شغل در لرستان ایجاد کنیم، با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل می‌توانیم با برنامه‌ریزی و تلاش به نتیجه مطلوب برسیم.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات به‌حق مردم لرستان وجود یک استاندار بومی و آشنا به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها و دردهای لرستان بود که این مهم با مساعدت رئیس‌جمهور انجام شد و مردم لرستان قدردان این محبت ریاست‌جمهور هستند. مردم لرستان هم باید با تلاش و کوشش و همدلی این فرصت را غنیمت بشمارند.

وی گفت: باید به نحوی عمل کنیم که به اهداف و ایده آل‌های خودمان خصوصاً در حوزه ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال و رفع فقر و محرومیت و بیکاری برسیم و این هدف برای مردم لرستان با داشتن روحیه جهادی و انقلابی در سایه وحدت و همدلی و تلاش مجدانه نزدیک و دست‌یافتنی و شدنی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ایسنا كميسيون كشاورزي کمیته امداد امام خمینی ره استاندار لرستان کشاورزی مردم لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان روز سه شنبه در بازدید از معدن سنگ گوهره نرگسه چگنی با قدردانی ازکارگران معادن استان گفت: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.
ابوطالب شفقت با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار و تلاش است افزود: باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول وفرآوری سنگ وجلوگیری ازخام فروشی این سرمایه عظیم تلاش بیشتری کنیم.
شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.
میزان ذخایر سنگ لرستان ۶۸.۵ میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون ۲۶۹ هزار تن است.

دیگر خبرها

  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • پیروز در جنگ اقتصادی با ادامه راه شهدا رقم می‌خورد
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم