Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@02:50:46 GMT

کاهش ۴۶ درصدی رشد اشتغال خالص

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۷۹۹۴

کاهش ۴۶ درصدی رشد اشتغال خالص

بررسی آمار اشتغال در کشور از سال ۱۳۸۴ تاکنون، نشان می‌دهد دولت‌های نهم و دهم ۲.۷ میلیون اشتغال خالص ایجاد کردند اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم فقط ۱.۵ میلیون اشتغال خالص ایجاد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، در بهار ۱۳۸۴ که فصل پایانی عملکرد دولت هشتم بود، تعداد جمعیت شاغلان کشور ۱۹٬۴۰۴٬۵۷۹ نفر بود که این تعداد در بهار ۱۳۹۲ و در پایان دولت دهم به  ۲۲٬۱۷۱٬۷۲۴ میلیون نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، در هشت سال دولت‌های نهم و دهم بر میزان خالص شاغلان در کشور   ۲٬۷۶۷٬۱۴۵  نفر اضافه شد. خالص شغل ایجاد شده از کم‌ کردن تعداد بیکارشدگان جدید از تعداد شاغلین جدید به دست می‌آید.

این در حالی است که دولت‌های یازدهم و دوازدهم در هشت سال فعالیت خود عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دولت‌های نهم و دهم داشتند چراکه در بهار ۱۴۰۰ تعداد جمعیت شاغل در کشور به   ۲۳٬۶۷۵٬۸۹۴  نفر رسید که بیانگر افزایش   ۱٬۵۰۴٬۱۷۰  نفری شاغلان در کشور در هشت سال دولت حسن روحانی بود.

بدین ترتیب میزان رشد اشتغال خالص در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نسبت به دولت‌های نهم و دهم، ۴۶ درصد کاهش یافت و از ۲٬۷۶۷٬۱۴۵  نفر به ۱٬۵۰۴٬۱۷۰   رسید که به عبارتی می‌توان گفت دولت روحانی نسبت به دولت احمدی‌نژاد  ۱٬۲۶۲٬۹۷۵ خالص شغل کمتری ایجاد کرد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اشتغال زایی ، تعاونی ، اشتغال زایی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اشتغال زایی تعاونی اشتغال زایی دولت های نهم و دهم اشتغال خالص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در بخش صدمات حین کار شاهد کاهش ۱۴ درصدی در کشور بوده‌ایم که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهرداد عظیمی، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول دوران مختلف انقلاب غیرقابل انکار است و به وجود کردستان قهرمان که بیش از ۵۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده، افتخار می‌کنیم.

وی افزود: کردستان دارای سرمایه انسانی توانمندی است و در حوزه‌های مختلفی کردستانی‌ها درخشیده و الگوهای موفقی را به کشور معرفی کرده‌اند که یکی از ماموریت‌های اصلی معرفی درست ظرفیت‌های انسانی این استان است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هرچقدر بخش خصوصی تقویت شود و مردم امورات اقتصادی را برعهده بگیرند ما موفق‌تر خواهیم بود.

عظیمی ادامه داد: عملکرد این وزارت خانه در کاهش نرخ بیکاری که یکی از وعده‌های دولت نیز اشتغال بوده، قابل قبول بوده است و توانسته‌ایم با همکاری سایر بخش‌ها به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی ایجاد کالابرگ الکترونیکی را نیز یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: در بخش صدمات حین کار هم شاهد کاهش ۱۴ درصدی بوده‌ایم که رقم قابل توجهی بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: در بخش فنی و حرفه‌ای شاهد رشد ۳۵ درصدی در حوزه آموزش و قریب به ۴۰ درصدی در حوزه سنجش مراکز حرفه‌ای بوده‌ایم.

عظیمی تصریح کرد: امسال هدف گذاری ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی نیز ملکف شده‌اند که سالانه بخشی از اعتبارات عمرانی خود را صرف امر آموزش مهارت کارگران کنند.

کد خبر 749429

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم