Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:11:20 GMT

برگزاری نمایشگاه تخصصی معماری و شهرسازی در قم

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۸۰۰۷

برگزاری نمایشگاه تخصصی معماری و شهرسازی در قم

ایسنا/قم نمایشگاه تخصصی معماری و شهرسازی با مشارکت انجمن معماران قم برگزار شد.

نمایشگاه تخصصی معماری و شهرسازی با مشارکت انجمن معماران قم با هزینه‌ای حدود سه میلیارد ریال برگزار شد.

فراخوان عمومی این نمایشگاه در خرداد ماه اعلام شده بود.

 در این نمایشگاه بیش از ۴۰ اثر فاخر معماری اعم از پروژه های منتخب در داخل و خارج از قم و حتی خارج ایران در قالب تابلو عکس ارایه شده‌اند همچنین هفت کارگاه تخصصی نیز در این نمایشگاه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمد عزیزی در این نمایشگاه با تاکید بر اینکه به هویت سایزی معماری و هویت بصری نیاز داریم، عنوان کرد: در قم به هویت بصری توجه کمی شده است به همین خاطر به برگزاری این نوع رویدادها نیاز داریم.

وی اظهار کرد: تنوع گرایش ها و سبک های مختلف معماری در استان قم باید بیشتر شود.

بشارتی، رئیس انجمن معماران قم، نیز در این نمایشگاه عنوان کرد: یک ساختمان حاصل تلاش و همکاری مثلث کارفرما، مجری و طراح است و یک تیم حرفه‌ای یک بنا را خلق می‌کند.

وی در رابطه با اهمیت ساختمان ها و طراحی آن‌ها بیان کرد: ساختمان ها اثری هستند که مردم روزانه آن را می‌بینند و طراحی آن را نقد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اولین واکنش مردم به یک خانه نقد طراحی آن است، اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد نقد ساختمان در خون مردم ما است به همین خاطر حتی در سفر به سایر کشورها نیز مجسمه ای از ساختمان‌های آن‌ها را با خود می‌آورند و به عنوان دکور استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: این ها نشان از اهمیت ساختمان ها و طراحی آن‌ ها دارد اما این توجه‌ها و نقدها در سطح غیر حرفه‌ای است و برگزاری این نمایشگاه ها سبب می‌شود نقد حرفه‌ای نیز صورت بگیرد و دفاعیات و فلسفه طراح آن نیز شنیده شود.

رئیس انجمن معماران قم، با تاکید بر اینکه این نمایشگاه ها به تبادل نظر بین کارفرما و طراح کمک شایانی می‌کند، تصریح کرد: این نمایشگاه ها علاوه بر اینکه به طراح، کارفرما و مجری کمک می‌کند سبب می‌شود افراد دخیل در یک ساختمان چگونگی ساخت یک بنا فاخر را نیز بیاموزد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها می‌تواند انتخاب های جدید به بازار عرضه می‌کند، ادامه داد: یک ساختمان خوب بیش از ۳۰۰سال عمر می‌کند و گاهی تبدیل به آثار میراث ملی می‌شود.

بشارتی با بیان اینکه ساختمان و معماری بر اساس نظر یک معمار و طراح ساخته نمی‌شود بلکه براساس تفکرات یک جامعه خلق می‌شود، اضافه کرد: یک ساختمان شامل هنر، اقتصاد و فرهنگ است و در آینده به عنوان یک تمدن معرفی می‌شود به همین خاطر باید به آن توجه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معماري شهرسازي نمایشگاه ها یک ساختمان ساختمان ها طراحی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: به‌منظور بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

علی‌محمد ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان شهری است که از دیرباز از فرهنگ و تمدنی کهن و ریشه‌دار برخوردار بوده است و این شهر همواره بر تارک افتخارات جلوه‌گری کرده است، تا جایی که نقطه اوج آن را می‌توان در ظهور مکتب حکمت، هنر و معماری و شهرسازی در اصفهان دانست.

وی افزود: به‌منظور پاسداشت این پیشینه گهربار و بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی مجدد در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: دبیرخانه شهر اسلامی حدود ۱۵ سال پیش با توجه به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت اسلامی شدن شهرها و اینکه اصفهان می‌تواند مصداق و معنا کننده شهر اسلامی در کل جهان اسلام باشد، شکل گرفت.

ظهرابی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های مدیریتی فرهنگی و نخبگان صاحب‌نظر، پیوست برنامه‌های شهر اسلامی را تدوین و در ترویج اصول و فرهنگ شهرنشینی ایرانی-اسلامی از طریق بهره‌مندی از مطالعات گذشته وبا برنامه‌ریزی به اقدامات عملیاتی و اجرایی بپردازیم.

کد خبر 747723

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل