Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:15:39 GMT

آزمون دشوار در مدیریت ورزش همدان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۸۰۸۴

آزمون دشوار در مدیریت ورزش همدان

به گزارش ایرنا، پانزدهم مهرماه ۱۳۹۹ بود که حمید سیفی سکان هدایت ورزش و جوانان استان همدان را برعهده گرفت و در این مدت ۲۰ ماهه نتوانست رضایت کامل جامعه ورزش را جلب کند. 

علنی شدن اختلاف هیات‌های ورزشی، اختلاف بین چند کارمند مطرح دستگاه ورزش استان همدان با سیفی و جابه جایی آنها، تغییر پیاپی روسای ورزش و جوانان شهرستان‌ها، کمرنگ شدن حمایت‌های مالی از هیات‌های ورزشی، بکارگیری افراد غیرورزشی در برخی هیات‌ها، بی‌ثمر بودن برخی برنامه‌های وعده داده شده و تغییر در معاونت‌ها و کارایی نبودن برخی جابجایی‌ها سبب شد تا سیفی دچار مشکلات عدیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بلاتکلیف بودن انجمن پیشکسوتان، چالش انتصاب مشاوران، نارضایتی برخی سمن‌های جوان و هیات‌های ورزشی باعث شد تا سیفی ماه‌های پرحاشیه را سپری کند.

اما در همین ۲۰ ماه نیز شاهد تاریخ ساز شدن ورزش همدان در رشته‌هایی نظیر هندبال، ژیمناستیک و پیشرفت برخی از رشته‌های ورزشی نیز بودیم اما ضعف در اطلاع رسانی مناسب و حاشیه‌های متعدد باعث شد تا این موفقیت ها آنچنان بازتاب لازم را نداشته باشد. 

سایت تیم‌های ملی نیز جزو طرح‌های نیمه تمام در دوره مدیریت سیفی بود که با انتقادهایی همراه شد و نتوانست تاثیرپذیری لازم را داشته باشد، البته او خیلی تلاش کرد تا چالش‌های ورزش را برطرف کند اما موج انتقادها فرصت این اصلاح را به او نداد. 

آزمون دشوار برای مدیر جدید ورزش

«علی حقیقی» پس از چند ماه از مطرح شدن نامش به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان همدان، بالاخره بر صندلی مدیریت این مجموعه نشست. 

حالا او سکاندار ۸۵ هزار ورزشکار سازمان یافته، ۵۰ هیات ورزشی و بیش از ۱۶۰ سمن جوان است که باید این جمعیت را به خوبی مدیریت کند. 

مشکلات مالی از یکسو و مطالبه به حق اغلب اهالی ورزش و سمن‌ها از سوی دیگر باعث شده تا او در مسیری سخت و دشوار قرار بگیرد. 

مطالبه اغلب هیات‌های ورزشی استان همدان تامین منابع مالی مورد نیاز برای برگزاری مسابقات، اعزام‌ها و دوره‌های تمرینی و آماده‌سازی است و آن‌ها انتظار دارند دستگاه ورزش اعتبار لازم را برای پیگیری امور هیات‌های ورزشی اختصاص دهد، موضوعی که در دوره مدیریت سیفی کمتر به چشم خورد. 

بکارگیری افراد متخصص در ورزش

امروزه برخی از هیات‌های ورزشی را افرادی مدیریت می‌کنند که بدون تخصص لازم در هیات مربوطه هستند و اغلب به واسطه جایگاه مدیریت دولتی و اجرایی به حوزه ورزش راه یافته‌اند. 

البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که پذیرش این افراد به این دلیل بوده که بتوانند منابع مالی مورد نیاز هیات‌های ورزشی را برطرف سازند و دیگر به دستگاه ورزش و جوانان متکی نشوند. 

این رویکرد هر چند برای عده‌ای خوشایند است اما با گذر زمان موجی از انتقادها را به دنبال خواهد داشت چرا که به محض کنار رفتن رییس هیات از جایگاه مدیریت دولتی خود، توان و نفوذ لازم برای جذب منابع مالی به شدت کاهش می‌یابد. 

حضور افراد غیرمتخصص و حتی ورزشی در راس هیات‌ها باعث فاصله گرفتن قهرمانان، مربیان و پیشکسوتان در برخی هیات‌های ورزشی نیز شده است موضوعی که بیش از هر چیزی باید مورد توجه مدیریت جدید ورزش استان همدان قرار بگیرد و مهمتر از آن بهره مندی از تجربه و توان فکری افرادی است که سال‌ها در ورزش حضوری موفق دارند. 

یکی از ضعف‌های مدیران سابق دستگاه ورزش بکارگیری مشاوران ناتوان در راس امور تصمیم گیری‌ها بود که انتظار می‌رود مدیرکل جدید ورزش استان این مساله را مورد توجه قرار بدهد. 

نبود اتاق فکر، حلقه مفقوده در تصمیم گیری ها

ورزش با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و گستردگی جمعیتی نیاز به اتاق فکر برای تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌های مدون و اصولی دارد و افراد صاحب نظر می‌توانند با همفکری و جمع‌بندی تخصصی از موضوعات متنوع ورزش استان، مسیر راهبردی را به مدیرکل ورزش و جوانان نشان بدهند. 

بررسی کارشناسانه پیرامون مشکلات موجود در حوزه‌های ورزش و جوانان می‌تواند کمک شایانی به تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌های کلان مدیریت این مجموعه داشته باشد و در واقع این اتاق فکر می‌تواند در قالب کارگروه کارشناسان خبره ورزش را داشته باشد و با نگاه علمی و فنی به طرح مسایل این حوزه بپردازند. 

با ایجاد این کارگروه، تصمیم گیری‌ها از خرد فردی به جمعی ارتقا می‌یابد و می‌توان با جمع‌بندی نظریه و راهکارهای کارشناسان، ورزش را در مسیر اصولی قرار داد. 

بهره مندی از نظر پیشکسوتان، مربیان سازنده، قهرمانان مطرح و خبرنگاران و ورزشی نویسان خبره می‌تواند عاملی در توسعه ورزش باشد. 

نظارت بر عملکرد هیات‌های ورزشی

هیات‌های ورزشی به عنوان بازوان توانمند دستگاه ورزش باید مورد توجه جدی قرار بگیرند چرا که رشد و پیشرفت آن‌ها باعث ارتقا جایگاه ورزش استان در سطوح ملی و فراملی می‌شود بنابراین می‌طلبد دستگاه ورزش نسبت به عملکرد هیات‌های ورزشی حساس‌تر شده و با نگاه موشکافانه فعالیت آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد. 

برگزاری نشست‌های مستمر ماهیانه با هیات‌های ورزشی می‌تواند از نزدیک مشکلات آن‌ها را دریافت و نسبت به حل و فصل آن اقدام کرد و اینگونه است که با بررسی دقیق عملکرد هیات‌های ورزشی به نقد گذاشته می‌شود و حتی می‌توان حمایت مالی از آن‌ها را براساس نوع موفقیت‌های به دست آمده سطح‌بندی کرد. 

این روزها برخی از هیات‌های ورزشی فقط نام رییس را یدک می‌کشند و در عمل شاهد هستیم که رییس هیات حضوری کمرنگ در مجموعه دارد لذا نظارت بر هیات‌ها می‌تواند مدیرکل ورزش همدان را در تصمیم گیری پیرامون رشته‌های ورزشی بهتر کمک کند.

برچسب‌ها وزارت ورزش و جوانان استانداری همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان استانداری همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان وزارت ورزش و جوانان استانداری همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان هیات های ورزشی ورزش و جوانان تصمیم گیری ها استان همدان دستگاه ورزش ورزش استان جدید ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد

پرهیزگاربخشدار خضرآباد با اشاره به اهتمام جدی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی گفت: راه‌اندازی و احداث اماکن ورزشی در همه نقاط، زمینه‌ساز ارتقای فرهنگ ورزش همگانی، سلامت و تندرستی مردم است و بی‌شک افزایش سرانه ورزشی این منطقه موجب ارتقای سطح سلامت و تندرستی اهالی ورزش دوست می‌شود.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه ورزشی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوبات سفر نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ به بخش خضرآباد، فرمانداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان اشکذر هزینه خواهد شد.

پرهیزگار ادامه داد: زمین چمن مصنوعی شهید امینی برای استفاده مشترک جوانان روستا‌های مرزانک، دربرز و کمال آباد ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام