Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@15:27:50 GMT

بررسی حساب‌ها برای جلوگیری از فرار مالیاتی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۸۲۱۵

بررسی حساب‌ها برای جلوگیری از فرار مالیاتی

ایسنا/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: پارسال حدود ۱۷ هزار مودی که پرونده مالیاتی نداشتند را شناسایی کردیم.

فیروز شکوری صبح امروز (۲۵ تیرماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه دستگاه پوز (پایانه‌های فروش) خود یک نوع مانع در برابر فرار مالیاتی است، اظهار کرد: در آینده نزدیک حساب‌های مالی درشت افراد برای جلوگیری از فرار مالیاتی رصد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سود سهام، ارثیه، حساب به حساب، سود بانکی و وام مشمول دریافت مالیات نیست.

وی با اشاره به اینکه درآمد مالیاتی کفاف هزینه‌های جامعه را نمی‌دهد، افزود: در خصوص فرار مالیاتی پزشکان جلساتی با سازمان نظام پزشکی برگزار و مواردی ذکر شده است اما باید گفت نحوه پرداخت مالیات پزشکان به این صورت است که پزشکان با بیمه‌های تامین‌اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح دارای قرارداد هستند، بنابراین دستگاه‌های متولی میزان دریافتی پزشکان را می‌دانند و به اداره‌کل امور مالیاتی ارسال می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در خصوص شرکت‌های بزرگی که در استان زنجان فعالیت دارند اما مالیات خود را به سایر استان‌ها از جمله تهران واریز می‌کنند، بیان کرد: مقرر شده است پنج شرکت مهم استان زنجان مالیات خود را به استان پرداخت کنند که در این راستا اقدامات لازم در خصوص شرکت پارس‌حیات انجام شده و طبق قانون مالیات بر ارزش‌افزوده این شرکت به استان واریز خواهد شد. با این حال پرونده شرکت پدیده شیمی قرن و سه شرکت مهم دیگر نیز در دست اقدام است.

شکوری با بیان اینکه چند استان مالیات شرکت توسعه معادن روی را دریافت می‌کنند و در انتقال مالیات به زنجان موانعی وجود دارد، اضافه کرد: ارزش‌افزوده این چند شرکت طبق روال گذشته به استان واریز می‌شد اما عملکرد این شرکت‌ها به خزانه می‌رفت که در تلاش وصول مالیات عملکرد شرکت‌ها در استان زنجان هستیم.

شکوری با اشاره به پیگیری انتقال ۱۶ شرکت که نمایندگی مختلف در سایر استان‌ها دارند، ادامه داد: شرکت‌های عمده و مهم زنجان مشمول مالیات هستند؛ البته شرکت‌هایی هم داریم که بر اساس معافیت ماده ۱۳۲ با نظر و بررسی دیوان محاسبات و سازمان امور مالیات، معاف از پرداخت شوند که شرکت جی.تی.آر پارسیان مدت‌ها درگیر دریافت معافیت بود که با رای دیوان مشمول ماده ۱۳۲ قانون معافیت نشد.

این مسئول با بیان اینکه در این خصوص دو دستگاه نظارتی در استان داریم، تاکید کرد: از ۵۷ هزار اظهارنامه، مالیات ۴۰ هزار نفر صفر بوده که این نشانده این است که مالیات عمده ما از مردم یا به نوعی از ضعفا نیست.

وی با اشاره به اخذ مالیات در سال گذشته  که در ارزش‌افزوده مبلغ ۶۲۳ میلیارد بوده است، ابراز کرد: تنها به شهرداری و روستای‌های مرکز زنجان ۳۱۱ میلیارد تومان تخصیص داده شد و باقی این درآمد حاصله به سایر شهرداری‌ها و روستاهای فاقد یا دارای دهیاری این شهرستان‌ها رسید.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به واریز مالیات از تهران به استان زنجان برای کارهای عمرانی و ارائه خدمات بهداشتی، نظامی، عمرانی و ... تصریح کرد: متولی دریافت مالیات از واحدها و مسکن‌های خالی به نوعی اداره‌کل راه‌ و شهرسازی است، چون سازمان مسکن باید اطلاعات را در اختیار امور کل مالیاتی قرار دهد و در سامانه این اداره مشخص شود که آیا به مسکن شخص مالیات تعلق گرفته است یا خیر. با این حال اخیراً از اداره‌کل امور مالیاتی ارزش ملک درخواست شده تا در سامانه بارگذاری کند که در حال حاضر در مرحله اجرایی شدن قرار دارد.

وی با بیان اینکه اداره مبارزه با پول‌شویی مطابق قانون و مقررات، حساب‌های با مبالغ درشت را رصد و آمار را به اداره مالیات می‌دهد، تشریح کرد: برخی‌ها در اعتراض به اینکه اداره مالیات استان مبالغ زیادی دریافت می‌کند، باعث تشویش در جوامع شدند. به خصوص با پخش یک تراکنش بانکی در فضای مجازی علیه سازمان مالیات فعالت کردند. این‌ها همان افرادی هستند که متاسفانه زور، قدرت، پول و رسانه دارند و تاکنون پرداخت مالیاتی نداشتند و با افشا مبالغ حساب اظهار می‌کنند که مالیات‌ها بحق نیست یا به درستی وصول نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت معاونت آموزش و پژوهش سازمان مالیات برای ارزیابی شاخص استان‌ها، ابراز کرد: سقف مالیات بر حسب بررسی شاخص‌های هر استان است که سازمان کل در تهران سقفی به ما می‌دهد. برخی اظهار می‌کنند که این سقف مالیاتی برای استان زنجان زیاد است. نامه‌نگاری‌هایی با سازمان بابت اینکه سهمیه استان زیاد است، انجام شده تا از خزانه مبالغ بیشتری به استان تعلق گیرد که به ما پاسخ دادند تهران ۷۰ درصد وصولی‌های کشور را دارد و به اندازه ظرفیت و شاخص‌ها کسب درآمد و کمک‌هزینه دریافت می‌کند؛ اگرچه می‌دانیم این مبالغ درآمدی کفاف عمران و شهرسازی شهر را به طور تمام و کمال نمی‌رساند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خاطرنشان کرد: طبق قانون ماده ۱۹۰ افرادی که سه سال متوالی اظهارنامه، سود، زیان، تراز و مالیات خود را بموقع بپردازند، مشمول طرح تشویقی بوده و ۵ درصد مالیاتی که قرار است پرداخت کنند را به عنوان جایزه خوش‌حسابی دریافت می‌کنند اما متاسفانه این افراد کم هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماليات مؤدیان مالیاتی زنجان اظهارنامه مالیاتی استانی اقتصادی مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان فرار مالیاتی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف فرار مالیاتی میلیاردی در زاهدان

 سرهنگ علیرضا دلیری  اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اشراف اطلاعاتی موفق به کشف یک فقره فرار مالیاتی در شهرستان" زاهدان "شده که یک نفر با سوء استفاده از بی سوادی شهروندی برای وی کارت بازرگانی صادر نموده و با آن جهت فرار از مالیات اقدام به تجارت کالا می‌نموده که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی فرار مالیاتی مکشوفه را پس از انجام استعلامات لازم حدود ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، افزود: در این راستا پرونده قضائی تشکیل و متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 جانشین فرمانده انتظامی استان در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه موارد مربوط به تخلفات و جرایم فرار مالیاتی، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • کشف فرار مالیاتی میلیاردی در زاهدان
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی