Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: واکنش مقام پنتاگون به استفاده روسیه از تسلیحات ایرانی، جوسازی جدید رسانه انگلیسی درباره مذاکرات هسته ای، واکنش امارات به حضور در ائتلاف ضد ایرانی، درخواست چین از آمریکا برای توقف دخالت ها در خاورمیانه و تاکید آمریکا و فرانسه بر بازگشت به برجام از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش مقام پنتاگون به استفاده روسیه از تسلیحات ایرانی

، یک مقام ارتش آمریکا در ادامه ادعاها درباره قصد ایران برای ارسال پهپاد به روسیه در جمع خبرنگاران آمریکایی گفته که هنوز نشانه‌هایی از وجود سلاح‌های ایران در میان نیروهای ارتش روسیه در جنگ اوکراین دیده نمی‌شود.

این مقام ارتش آمریکا که اشاره‌ای به نام او نشده گفت: «هنوز نشانه‌ای از ظاهر شدن سلاح‌های ایران در میان نیروهای روسیه‌ای در حال نبرد در اوکراین دیده نمی‌شود.»

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه (۱۱ ژوئیه) در اظهاراتی مدعی شد که ایران بزودی چند صد پهپاد با قابلیت حمل سلاح به روسیه تحویل می‌دهد. وی در کنفرانسی خبری در واشنگتن ادعا کرد: اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه چند صد پهپاد و از جمله پهپادهایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد.

این ادعا واکنش وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت و «ناصر کنعانی» سخنگوی این وزارتخانه تصریح کرد: سابقه همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین برمی‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

جوسازی جدید رسانه انگلیسی درباره مذاکرات هسته ای

یک رسانه انگلیسی در گزارشی روز جمعه فضاسازی‌ جدیدی درباره مذاکرات رفع تحریم‌های ایران مطرح کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی که او را «مقام ارشد در اتحادیه اروپا» معرفی کرده نوشته مذاکرات رفع تحریم‌ها به پایان نزدیک می‌شود، در حالی که مشخص نیست که به توافق ختم خواهد شد یا خیر.

این مقام که اشاره‌ای به نام او نشده گفته است: «می‌توانیم بعضی موضوعاتی که هنوز حل نشده‌اند را دقیق‌تر بررسی کنیم. منتظر ایده‌هایی از تهران و چیزهایی که آمریکایی‌ها می‌گویند هستیم... نمی‌دانم که این پایان روند است [یا خیر] اما پایان مذاکرات است.»

پیش از این وزیر امور خارجه جدید فرانسه گفته بود تنها چند هفته برای احیای توافق هسته‌ای با ایران فرصت باقی است. او مدعی شده بود که تصمیم‌گیری در خصوص توافق به عهده ایران است.

چند روز پیش «کاترین کولونا»، وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر مدعی شده که پنجره احیای برجام رو به بسته شدن است. خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر خارجه فرانسه نوشته تنها چند هفته تا پایان فرصت برای احیای توافق هسته‌ای باقی مانده است.

کولونا که در جمع نمایندگان پارلمان فرانسه صحبت می‌کرد گفت که این وضعیت دیگر قابل ادامه نیست. او تهران را به توسل به تاکتیک‌های تأخیری و بازگشت به مواضع قبلی در جریان مذاکرات دوحه متهم کرد.

مذاکرات دوحه روزهای هفتم و هشتم تیرماه برگزار شد. ایران و آمریکا در این مذاکرات دو روزه به صورت غیرمستقیم و با وساطت «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای برجام گفت‌وگو کردند.

آمریکا بعد از اتمام این مذاکرات مدعی شد که طرح پاره‌ای مطالبات فراتر از برجام عامل به نتیجه نرسیدن گفت‌وگوها بوده است. ایران، نتیجه‌بخش نبودن گفت‌وگوها را رد کرده است.

واکنش امارات به حضور در ائتلاف ضد ایرانی

«انور قرقاش» وزیر مشاور رئیس امارات عربی متحده در امور خارجه روز (جمعه) گفت درحال انجام فرآیند اعزام سفیر به جمهوری اسلامی ایران هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، قرقاش در اظهاراتی توضیح داد: «گفتگوی ما [با ایران] ادامه دارد. در حال اعزام سفیر به تهران هستیم. همه حوزه‌های بازسازی پل‌های [ارتباطی] ادامه دارد».

وی در واکنش به گزارش‌ها درباره تشکیل ائتلاف ضد ایرانی با حضور ابوظبی، ریاض و تل‌آویو در پی سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: «ابوظبی پذیرای ایجاد محور علیه هیچ کشوری در منطقه به ویژه ایران نیست».

به نوشته رویترز، این مقام اماراتی اظهار داشت: «ما پذیرای هر چیزی هستیم که بدون هدف قرار دادن کشور ثالث از ما محافظت کند. اما ایده رویکرد تقابلی با ایران چیزی نیست که امارات از آن استقبال کند».

قرقاش که در نشست خبری طی سفر به پاریس صحبت می‌کرد، اما در ادامه مدعی شد: «ایران همسایه ما است و شکی نیست که ما دائما نگران سیاست‌های منطقه‌ای ایران هستیم که می‌بینیم به خود ایران آسیب می‌رساند و کمکی به تلاش‌های دیپلماتیک [جهت صلح در منطقه] نمی‌کند».

وی همچنین تاکید کرد: «در واقع ما از تمام اظهاراتی که از مقامات اسرائیلی و دیگران در مورد ایران می‌شنویم، خود را فاصله می‌دهیم. راه پیش رو از طریق دیپلماسی و راهکارهای سیاسی است و گفتگوی ما با فرانسه در این زمینه ادامه دارد».

وزیر مشاور امارات در امور خارجه درباره موضع امارات در قبال جنگ روسیه و اوکراین گفت: «موضع ما روشن است؛ ما کشوری هستیم که امنیت خود را با نظم و قانون بین‌المللی مرتبط می‌بینیم، هرگونه نقض قوانین بین‌المللی از طریق توسل به زور یا تجاوز به حاکمیت کشورها را رد می‌کنیم و یک موضع داریم و معتقدیم که حل بحران‌ها باید از طریق راهکارهای سیاسی انجام شود».

قرقاش درباره بحران سوریه هم اظهار داشت: «موضع امارات با هیچ طرفی در سوریه نیست. با سوریه به عنوان یک ملت و کشور رفتار می‌کنیم و اعتقاد ما این است که بعد از ۱۰ سال جنگ باید یک راه برون‌رفت از این وضعیت و نقش اعراب در سوریه تقویت شود. بازگشت سوریه مستلزم اجماع اعراب است که ممکن است در کنفرانس بعدی سران آماده نباشد».

درخواست چین از آمریکا برای توقف دخالت ها در خاورمیانه

چین از آمریکا و غرب خواست تا دخالت در امور خاورمیانه و تلاش برای تغییر منطقه بر اساس استانداردهای خود را متوقف کنند.

به گزارش پوپل دیلی آنلاین، وانگ یی وزیر امور خارجه چین این اظهارات را عصر جمعه و هنگام گفت وگو با فیصل مقداد همتای سوری خود از طریق ویدئو کنفرانس گفت.

وانگ ضمن درخواست برای همکاری بیشتر، چندجانبه گرایی و صلح پایدار افزود: چین قاطعانه از مردم خاورمیانه در دستیابی به توسعه به صورت مستقل و حل مسائل امنیتی منطقه از طریق وحدت و خودسازی حمایت می‌کند.

وزیر خارجه چین با بیان اینکه موضوع فلسطین مساله اصلی خاورمیانه است و نباید توسط جامعه بین المللی فراموش شود، گفت: چین مایل است موضوع فلسطین را به راس امور بین المللی بازگرداند.

وانگ از آمریکا و غرب خواست نقص‌های دیرینه خود را اصلاح کنند، به حاکمیت کشورهای منطقه احترام گذاشته و کارهایی انجام دهند که برای توسعه صلح آمیز منطقه بر اساس نیازهای مردم آن مفید است.

 این اظهارات وزیر خارجه چین همزمان با سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه منتشر می‌شود.

تاکید آمریکا و فرانسه بر بازگشت به برجام

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و یک مقام وزارت امور خارجه فرانسه بر بازگشت متقابل به توافق هسته ای ایران (برجام) تاکید کردند.

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی با فرانسوا دلاتر یکی از مقامات وزارت خارجه فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، دو طرف بدون اشاره به زیاده خواهی های واشنگتن، مدعی فرابرجامی بودن خواسته های ایران در مذاکرات رفع تحریم ها شدند.

بر اساس این بیانیه ، آنها مدعی نیاز فوری کنار گذاشتن خواسته های فرابرجامی از سوی ایران و بازگشت متقابل برای اجرای کامل برجام شدند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید که همراه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه سفر کرده است، روز جمعه به خبرنگاران گفت که آمریکا قصد ندارد چارچوب زمانی در مورد مذاکرات پیرامون بازگشت به پایبندی متقابل به برجام تعیین کند اما به صورت نامحدود منتظر نخواهد ماند.

بر اساس گزارش ها، وی ادعا کرد: ما دور تاریخی روی تقویم خط نکشیده ایم. توافقی روی میز وجود دارد و ایرانی ها باید برای موافقت با آن تصمیم گیری کنند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه مدعی شد: ما آماده بازگشت به پایبندی در مقابل پایبندی هستیم.

وی در عین حال در تداوم سیاست های شکست خورده فشار حداکثری تهید کرد ما همزمان با کار در میز مذاکره برای بازگشت به برجام، به تحمیل فشار اقتصادی بیشتر به ایران ادامه خواهیم داد. اما همانطور که اعلام کرده ام، به صورت نامحدود برای مذاکره آماده نخواهیم بود و دور تاریخی هم روی تقویم خط نکشیده‌ایم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی تحولات اوکراین روسیه آمریکا اروپا چین ایران برجام آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی ائتلاف ضد ایرانی رسانه انگلیسی وزیر امور خارجه درباره مذاکرات توافق هسته ای چین از آمریکا خارجه فرانسه وزیر خارجه بین المللی بر اساس مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین وزارت خارجه یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نظامی یمنی‌ها در دریای سرخ با اهداف انسانی انجام می‌شود که همان افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی جهت توقف جنایت‌های آن‌ها در غزه و رفع محاصره این منطقه است.

وزارت خارجه یمن با صدور این بیانیه تاکید کرد که آمریکا تنها مانع برقراری صلح و ثبات در یمن است و مانع از توقف جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه می‌شود.

این بیانیه تصریح کرد که هیچ ارتباطی بین صلح در یمن با حوادث دریای سرخ وجود ندارد و مقام‌های یمنی به سازمان ملل متحد ابلاغ کرده‌اند که نقشه‌ای که تعامل صنعا با طرف سعودی بر اساس آن انجام می‌شود، هیچ ارتباطی با حوادث غزه ندارد و آمریکا و انگلیس نباید هیچ مداخله‌ای در این روند داشته باشند.

این وزارتخانه ابراز داشت که اظهارات «تیم لیندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن نشان می‌دهد که آمریکا مانع از برقراری صلح در یمن می‌شود، واشنگتن همچنین مانع از توقف جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه و رفع محاصره این منطقه می‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه یمن همچنین تصریح شده است: دولت آمریکا در برابر اراده تمامی ملت‌های جهان و حتی ملت آمریکا ایستاده است، این در حالی است که مردم آمریکا سیاست‌های دولت بایدن در مشارکت در جنایت‌های فجیع رژیم صهیونیستی ضد ساکنان غزه را رد می‌کنند.

وزارت خارجه یمن تاکید کرد که آمریکایی‌ها به جای تعامل با مطالبات جهانی اقدام به سرکوب وحشیانه دانشجویان دانشگاه‌ها می‌کنند که این رفتار نشان دهنده پوشالی بودن شعارهای آمریکایی‌ها در خصوص دموکراسی است.

در همین رابطه سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام استمرار عملیات نیروهای یمنی در دریای سرخ تاکید کرد که یمنی ها عملیات نظامی پهپادی گسترده ای را علیه ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی انجام دادند.

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: «نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.»

همچنین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما با تعدادی پهپاد، کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم.»

ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

کد خبر 6092771

دیگر خبرها

  • جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه انگلیسی
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات