Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از شروع مرحله شهرستانی (منطقه‌ای) چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم استان در ۲۶ تیرماه خبر داد.

علی پرهیزکار، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ثبت نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از ۱۵ تیرماه سال جاری شروع شد، اظهار کرد: این مسابقه در رشته‌های تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ (کل، ۲۰جزء، ۱۰جزء، ۵جزء) تفسیر قرآن کریم، دعاخوانی،  اذان، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه(برادران و خواهران) و مدیحه سرایی، همخوانی( برادران و خواهران)، ترجمه تفسیر قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شروع مرحله شهرستانی(منطقه‌ای) این مسابقات در خراسان شمالی از فردا خواهد بود، افزود: چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم فردا ۲۶ تیرماه در بجنورد( برادران در امامزاده سید عباس (ع) و خواهران در دارالقرآن آموزش و پرورش بجنورد)، ۴ و ۵ مرداد ماه در شیروان (امامزاده نقی الهادی (ع))، ۶ مرداد در اسفراین (خواهران در امامزاده سید جعفر (ع) و برادران مسجد جامع قدیم) برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه در این مسابقه ۴۸۹ داوطلب ثبت نام کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۱۸۰ داوطلب آقا و ۳۰۹ داوطلب خانم هستند.

پرهیزکار با تاکید براینکه رشته‌های چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در دو دسته معارفی و انفرادی برگزار می‌شود، افزود: نتایج مسابقات مرحله شهرستانی (منطقه‌ای) در همان روز برگزاری مسابقه اعلام می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در رابطه با مرحله استانی این مسابقات تصریح کرد: نفرات اول تا سوم در هر رشته به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند که این مرحله نیز  در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خراسان شمالی مهد کشتی با چوخه است و پهلوانان زیادی از این خطه برای کشور در میادین ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کرده اند.
چوخه واژه‌ای کردی و نام لباسی است که کشتی گیران این رشته به تن می‌کنند که از شنل کوتاهی که کشتی گیران آن را با شال سفیدرنگی محکم می‌کنند تشکیل شده و از آنجا که این کشتی از قدیم در بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده به نام کشتی باچوخه معروف شده است.
کشتی سنتی باچوخه خراسان شمالی سال ۸۷ به‌عنوان میراث معنوی به شماره ۳۰ در فهرست آثار ملی میراث ناملموس ثبت شد.

دیگر خبرها

  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟