Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:45:56 GMT

ویروس کرونا تا ۱ماه روی گوشت منجمد زنده می‌ماند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۸۵۵۹

ویروس کرونا تا ۱ماه روی گوشت منجمد زنده می‌ماند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که کروناویروس می تواند تا ۳۰ روز روی گوشت و ماهی منجمد زنده بماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک مطالعه جدید نشان می دهد که کروناویروس می تواند تا ۳۰ روز روی گوشت و ماهی منجمد زنده بماند.

  این تحقیق بر روی مرغ، گوشت گاو، و ماهی قزل آلا منجمد انجام شد.   «امیلی بیلی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کمپبل کارولینای شمالی، می‌گوید: «اگرچه ممکن است گوشت را به مدت ۳۰ روز در یخچال نگهداری نکنید، اما ممکن است آن را برای مدت طولانی در فریزر نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
»   در این تحقیق، ویروس‌ها روی گوشت و ماهی منجمد قرار داده شدند و سپس در دمای یخچال (۳۹.۲ درجه فارنهایت) و دمای فریزر (۴- فارنهایت) نگهداری شدند.   بیلی گفت: «ما حتی متوجه شدیم که ویروس‌ها را می‌توان پس از مدت زمانی از منجمد شدن، کشت داد.»   محققان گفتند که یافته‌های آنها قابل توجه است زیرا کروناویروس می‌تواند در روده تکثیر شود، و فقط در دستگاه تنفسی، که اکثر مردم اثرات آن را احساس می‌کنند، تکثیر نمی‌شود.   محققان دریافتند که ویروس‌ها در دمای یخچال به خوبی دمای فریزر عمل نمی‌کنند.   این مطالعه بر اهمیت بهداشت دقیق در برداشت، حمل و نقل، بسته بندی و توزیع محصولات غذایی تاکید می‌کند.     انتهای پیام/ منبع: مهر    

منبع: دانا

کلیدواژه: روی گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد