Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال هفت مرکز خرید دانه روغنی کلزا توسط شبکه شرکت های تعاون روستای خراسان شمالی در راستای حمایت از کشاورزان و کاهش هزینه های حمل و نقل برای تولیدکنندگان تعداد در سطح استان راه اندازی شد.

وی افزود: فرآیند خرید توافقی کلزا از اواسط خرداد ماه در خراسان شمالی آغاز شد و تمامی محصول خریداری شده به کارخانجات روغن کشی حمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانی اضافه کرد: ۹۵۲ تن دانه روغنی کلزا در سال گذشته به صورت تضمینی از کلزاکاران استان خریداری و به کارخانه‌های روغن‌کشی ارسال شد.

 کلزا یکی از گیاهان مناطق معتدل است و سازگاری خوبی هم با این نوع اقلیم دارد و البته در کنار آن، سایر دانه های روغنی از جمله آفتابگران و کنجد نیز در خراسان شمالی کشت می شود.

خراسان شمالی در زمینه تولید دانه روغنی کلزا رتبه نهم را در بین استان‌ها دارد و کشاورزان خراسان شمالی امسال در سطح یکهزار و ۲۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا کشت کردند و قیمت هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا در قالب خرید تضمینی در سال جاری ۱۵ هزار تومان است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی  و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی  محسوب می شود.

بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

برچسب‌ها بجنورد کشاورزی کلزا خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کشاورزی کلزا بجنورد کشاورزی کلزا خراسان شمالی دانه روغنی کلزا خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل در کنار کلزا، سویا، کنجد و آفتابگردان از جمله محصولات خانواده دانه های روغنی هستند که در شمال استان به زیر کشت می روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان