Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

تمامی مراحل طراحی و تولید واکسن نورا در شرکت دانش بنیان پلاسما درمان سرو سپید به مدت ۱۵ ماه زیر نظر محققین دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تحت نظارت سازمان غذا و دارو انجام شده است. مراحل کارآزمایی بالینی فاز اول، دوم و سوم خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و بی خطر بودن و حفاظت بخشی خود را اثبات کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر با کسب استاندارد‌های مورد تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با اخذ مجوز کمیته ملی اخلاق در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ به منظور تزریق دز یادآور در سبد واکسیناسیون کشور قرار گرفته است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی و متخصصین این امر با آغاز پیک جدید ابتلا به بیماری کرونا، برای تزریق دز یادآور که شامل دوز سوم و چهارم است، بهترین واکسن‌های مورد انتخاب واکسن‌هایی هستند که بر پایه پروتئین نوترکیب هستند از جمله این واکسن‌ها می توان به واکسن نورا اشاره کرد که نسبت به سایر واکسن‌های نوترکیب دارای مزایای زیر می‌باشد:


با افتخار واکسن نوترکیب صد در صد ایرانی
* دارای کیفیت بالا و خلوص ۱۰۰ درصدی پروتئین نوترکیب
* استفاده از تکنولوژی پیشرفته در فرآیند تولید و تخلیص و فاقد هرگونه ناخالصی
* بدون هیچ گونه عوارض جدی و کاملا بی خطر
* افزایش چشمگیرتر آنتی بادی حفاظت بخش در ۱۰۰% افراد با تزریق دز یادآور
* قابلیت مهار سویه های جهش یافته‌ ویروس کرونا
* پایداری تیترآنتی بادی حداقل تا ۴ ماه پس از تزریق نحوه مصرف واکسن نورا:
به شکل تک دوز نیم میلی لیتر به صورت عضلانی تزریق می‌ شود.

عوارض جانبی احتمالی واکسن نورا چیست؟

هیچ گونه عوارض جدی در افراد واکسینه شده گزارش نشده است. سردرد و احساس خستگی و عوارض در محل تزریق از قبیل سفتی و درد در بعضی از افراد مشاهده شده است.

موارد منع مصرف:

۱- بر اساس مطالعاتی که تاکنون انجام شده و مجوز‌های صادره، واکسن نورا را می توان به افراد ۱۸ سال به بالا تزریق کرد. بدیهی است تزریق آن به افراد زیر ۱۸ سال پس از پایان مطالعات و تکمیل پایانی و در نهایت اخذ مجوز‌های قانونی امکان پذیر خواهد بود.
۲- تزریق واکسن نورا برای افراد با سابقه‌ حساسیت شدید (شوک آنافیلاکسی) به هر یک از اجزای سازنده آن ممنوع است.
۳- تزریق واکسن نورا در دوران بارداری و شیردهی تا پایان مطالعات و تکمیل اطلاعات و در نهایت صدور مجوز قانونی ممنوع است.

تداخلات دارویی:

هیچ گونه تداخلات دارویی برای واکسن نورا تاکنون ذکر نشده است.

آیا واکسن نورا بر روی سویه های جهش یافته موثر است؟

اگرچه تمامی انواع واکسن‌های کووید ۱۹ که در سراسر جهان مجوز اضطرار دریافت کرده اند با تمرکز بر ویروس چینی (ووهان) ساخته شده‌اند، اما بررسی‌ها نشان داده اند واکسن نورا به میزان قابل توجهی بر سویه های جهش یافته از جمله امیکرون بسیار موثر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن نورا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن

پس از شکایت ده‌ها خانواده از شرکت آسترازنکا به دلیل عوارض جانبی واکسن این شرکت، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد این واکسن در مواردی آسیب جدی به شخص وارد می‌کند.

به گزارش مشرق، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن آن علیه ویروس کرونا می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی «تلگراف» منتشر کرده است، این غول داروسازی به دلیل ادعای اینکه واکسن آن که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است در ده‌ها مورد باعث مرگ و آسیب‌های جدی شده است، به همین دلیل در یک دادخواست دسته‌جمعی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وکلا می‌گویند که واکسن عوارض جانبی ایجاد کرد که تأثیر مخربی بر تعداد از انسان‌ها داشته است.

براساس گزارش الشرق الاوسط، اولین پرونده علیه آسترازنکا سال گذشته توسط پدر دو فرزند، جیمی اسکات، که پس از دریافت این واکسن در آوریل ۲۰۲۱ دچار خونریزی مغزی شد، به دادگاه ارائه شد. آسترازنکا این دعاوی را به چالش می‌کشد، اما در یک سند قانونی که در فوریه به دادگاه عالی ارائه شد، پذیرفت که واکسن این شرکت علیه کروناویروس در مواردی، باعث ایجاد لخته خون و کاهش پلاکت خوان در افراد شده است.

۵۱ پرونده علیه آسترازنکا در دادگاه عالی مطرح شده است که قربانیان و بستگان آنها خواهان غرامتی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند هستند. اعتراف آسترازنکا که در دفاع قانونی از پرونده دادگاه عالی آقای اسکات بیان شد، در پی کشمکش‌های حقوقی شدید صورت گرفت. اگر شرکت دارو گواهی دهد که واکسن در موارد خاص قانونی باعث بیماری جدی و مرگ شده است، این می‌تواند منجر به پرداخت خسارت شود.

آسترازنکا در پاسخ نامه‌ای که در می ۲۰۲۳ به وکلای آقای اسکات ارسال شده است، ادعا کرد که واکسن در سطح کلی باعث لخته شدن خون نمی‌شود. اما در یک سند قانونی که در فوریه به دیوان عالی ارائه شد، این شرکت گفت: مشخص شده است که واکسن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث ایجاد لخته خوان شود. مکانیسم علت ناشناخته است. علاوه بر این، در غیاب واکسن آسترازنکا (یا هر واکسنی) نیز لخته می‌تواند ایجاد شود. در مقابل وکلا استدلال می‌کنند که واکسن آسترازنکا در افزایش سرعت لخته خوان بسیار فعال عمل کرده است، چیزی که شرکت به شدت آن را رد می‌کند.

چند ماه پس از معرفی واکسن آسترازنکا، دانشمندان عوارض جانبی بالقوه جدی را شناسایی کردند. سپس توصیه شد که یک واکسن جایگزین به افراد زیر چهل سال داده شود، زیرا خطر واکسن آسترازنکا بیشتر از آسیب ناشی از ویروس کرونا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان