Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تلاش کند تا ارسال تسلیحات سبک و مهمات به گروه‌های تبهکاری در هائیتی را قطع کند، کشوری که در آن مهار افزایش خشونت مجرمانه و آدم‌ربایی دشوار به‌نظر می‌رسد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پکن همچنین از این شورا خواست تا خواستار توقف فوری خشونت‌های باندهای خلافکاری، اقدامات مجرمانه، مسدودسازی جاده‌ها و تصرف نهادهای عمومی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، چین از شورای امنیت خواست تا نسبت به وضع تحریم‌های مضاعف از جمله محدودیت سفر و مسدودسازی دارایی‌های افرادی اعلام آمادگی کند که از این اقدامات حمایت کرده و حقوق بشر، صلح، ثبات و امنیت هائیتی را تضعیف می‌کنند.

ماموریت سیاسی سازمان ملل در هائیتی روز جمعه به پایان رسید و ۱۵ عضو این شورا به دنبال دستیابی به توافقی برای تمدید این ماموریت بودند. پیش‌نویس این قطعنامه ابتدا توسط آمریکا و مکزیک نوشته شده و چین خواستار بازنگری‌هایی در متن آن بود که مورد حمایت روسیه قرار داشت.

پیش‌نویس جدید که روز پنجشنبه به دست آسوشیتدپرس رسید، یک پیشنهاد بزرگ دیگر از سوی چین را در خود جای داده است.

این متن از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد برای اعزام یک واحد پلیس چندملیتی، با مقامات هائیتی، کشورهای مرتبط در منطقه و سازمان‌های منطقه‌ای دیدار کند.

وقتی قطعنامه کنونی - که ماموریت سامان ملل را تمدید کرد - در اکتبر سال گذشته امضا شد، هائیتی با ترور جوونل مویس، رئیس‌جمهوری وقت این کشور، زلزله‌ای ۷.۲ ریشتری با بیش از ۲۲۰۰ تلفات در ماه اوت و تشدید کشتار، آدم‌ربایی و منازعات میان گروه‌های تبهکاری مواجه بود.

اکنون با گذشت تقریبا یک سال از ترور موویس، خشونت‌های گروه‌های تبهکاری تشدید شده و هائیتی دچار سقوط آزاد اقتصادی شده است که بسیاری از شهروندانش را وادار به ترک این کشور کرده است. در همین حال، تلاش‌ها برای تشکیل یک دولت ائتلافی موفقیت‌آمیز نبوده و اقدامات برای برگزاری انتخابات سراسری متوقف شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: هائیتی ، چین ، شورای امنیت سازمان ملل متحد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هائیتی چین شورای امنیت سازمان ملل متحد سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل

منابع دیپلماتیک از درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه غیرعلنی شورای امنیت جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی کشف‌شده در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش مشرق، الجزایر اقدام جدیدی را برای حمایت از ملت فلسطین در سازمان ملل صورت داده است.

منابع دیپلماتیک به الجزیره اعلام کردند که الجزایر درخواستی را مبنی بر برگزاری جلسه مشورتی غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی یافته‌شده در نوار غزه ارایه داده است.

بنا بر این گزارش‌ها الجزایر خواسته است که این جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه پیش‌رو برگزار شود.

پیش‌تر نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: مهم است که تحقیقاتی مستقل در خصوص گورهای جمعی تازه یافته‌شده در غزه صورت بگیرد. جنگ، نظام بهداشتی غزه را ویران کرده است و برخی بیمارستان‌های این باریکه اکنون به گورستان شباهت دارند.

گفتنی است پس از عقب‌نشینی نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه پیکر صدها شهید فلسطینی از گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان ناصر این شهر بیرون کشیده شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد