Web Analytics Made Easy - Statcounter

​طرح  رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، عصر روز پنج شنبه، بیست و سوم تیرماه سال جاری در جلسه شورای اداری شهرستان دالاهو با اعلام خبر فوق افزود: اجرایی شدن این قانون مهم تنها چهار ماه پس از تصویب، بیانگر اهمیت آموزش و پرورش برای دولت سیزدهم است.

وی تصریح نمود: دولت مردمی با پس نگرفتن لایحه  رتبه بندی و موافقت با افزایش سه و نیم برابری بودجه این لایحه، سعی در ترمیم وضعیت معیشتی معلمان دارد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: توجه به استعدادهای شهرستان موجب کاهش بیکاری جوانان می گردد.

نوری گفت: مردم دالاهو همواره در برهه های گوناگون تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی، پشتیبان و حامی ارزش های والای نظام اسلامی بوده و با تقدیم شهدای پرشمار دین خود را به ایران اسلامی ادا نموده اند.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود، مردم شریف شهرستان دالاهو و استان کرمانشاه، به زودی از برکات و مصوبات این سفر هیئت دولت به استان بهره مند خواهند شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کمترین رتبه یعنی در بدترین حالت ۴۵ درصد حقوق و مزایای معلمان افزایش خواهد یافت.

صادق ستاری فرد، در پاسخ به این سوال که حداقل حقوق معلمان با قانون رتبه بندی چقدر خواهد بود، افزود: بسته به اینکه معلمان در کدام رتبه قرار بگیرند، حداقل‌ها متفاوت است. اما در کمترین رتبه یعنی در بدترین حالت ۴۵ درصد حقوق و مزایای معلمان یعنی حق شغل، حق شاغل و حق فوق العاده آنان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: حقوق معلمان رتبه ۱ ۴۵ درصد، معلمان رتبه ۲ ۵۵ درصد، معلمان رتبه ۳ ۶۵ درصد، معلمان رتبه ۴ ۷۵ درصد و معلمان رتبه ۵ ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. حق شغل حق شاغل و حق فوق العاده سه بخش حقوقی است که برای معلمین در نظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: هر کدام از معلمان بسته به اینکه در چه شرایطی فعالیت می‌کنند و در کدام رتبه قرار می‌گیرند حداقل حقوق شان متفاوت است؛ نمی‌توان عددی دقیق را به عنوان حداقل حقوق اعلام کرد. بسته به اینکه در احکام معلمین رقمش به چه نحوه است و در کدام رتبه قرار می‌گیرند؛ حداقل حقوق معلمان متفاوت خواهد بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: آموزش و پرورش ایران اسلامی بودجه حقوق قانون رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش معلمان رتبه حداقل حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: امسال، ۱۰ هزار دانشجو از طریق این بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. رجبعلی برزویی افزود: در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد. برزویی گفت: آیین نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد بطوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد. برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.
برزویی گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد