Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز نجف پور آقابیگلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تغییر رویکرد آموزش عالی پس از بهبود وضعیت کرونایی کشور گفت:  در اواخر فروردین تقاضای ادامه کلاس‌ها به شکل مجازی، به صورت فزاینده‌ای توسط برخی از دانشجویان مطالبه می‌شد، اما دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ابلاغیه دولت مبنی‌بر حضوری شدن کلاس‌ها، مانند دیگر نهادهای آموزش عالی کشور همچون وزارت علوم و وزارت بهداشت، موظف بود تا کلاس‌ها و فرآیندهای آموزشی خود را به شکل حضوری پیگیری کند و از آنجایی که مبتلایان و فوتی‌های کرونایی به شدت کاهش یافته بود، این تغییر وضعیت آموزشی باید انجام می‌گرفت و دانشگاه آزاد اسلامی همانطور که در مجازی شدن آموزش‌ها پیشقدم بود، در حضوری شدن مجدد آن نیز به سرعت گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به درخواست برخی دانشجویان مبنی بر ادامه تحصیل به صورت مجازی افزود: بعضی از دانشجویان به علت نوع برنامه‌ریزی خاص یا مشکلات شخصی‌ای که داشتند، امکان شرکت در کلاس‌ها به صورت حضوری برای آن‌ها فراهم نبود و از ریاست دانشگاه درخواست کردند تا کلاس‌هایشان به صورت مجازی ادامه پیدا کند؛ دانشگاه آزاد اسلامی به علت گستردگی و رویکرد شبکه محور، مجوز انتقال این دانشجویان به واحد الکترونیک را صادر کرد که با همکاری تمام معاونت‌های مربوطه این اتفاق صورت پذیرفت. حدود دو هزار و پانصد درخواست انتقال در سامانه منادا به ثبت رسیده بود و برای حدود هزار و ششصد دانشجو مجوز انتقال به واحد الکترونیک صادر شد که برخی از آنها در حین انجام روند انتقال از این موضوع انصراف دادند و حدود هزار نفر از این دانشجویان روند انتقال خود را کامل کرده و اکنون دانشجوی واحد الکترونیک هستند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن رد وجود محدودیت در پذیرش تعداد دانشجویان متقاضی انتقال به واحد الکترونیک گفت: واحد الکترونیک محدودیتی برای پذیرش تعداد دانشجویان ندارد و حدود ۹۰۰ دانشجویی که درخواست آنها، در آن هنگام مورد قبول واقع نشد، به دلیل عدم وجود مجوز برگزاری و ارائه رشته‌های تحصیلی این دانشجویان در واحد الکترونیک بوده است. اراده دانشگاه بر این نبوده و نیست که دانشجویان به سمت واحد الکترونیک سوق داده شوند و فراهم شدن امکان انتقال به واحد الکترونیک از آن جهت صورت گرفت تا دانشجویانی که با حضوری شدن کلاس‌ها دچار چالش و مشکل می‌شوند، بتوانند با انتقال به واحد الکترونیک، برنامه ریزی‌های شخصی خود را پیش ببرند.

وی ادامه داد: حدود 50 دانشجویی که با انتقال آنها، به دلیل ارجاع درخواست در روزهای پایانی ترم مخالفت شد، امکان ثبت مجدد درخواست انتقالی به واحد الکترونیک برای ترم مهر را دارند و در صورت موافقت واحد مبدا و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیک میزبان این دانشجویان خواهد بود. انتقال دانشجویان به واحد الکترونیک، به صورت دائم بوده و بخشی از انصراف‌ها در طول بررسی درخواست‌های انتقالی، به این علت بوده که امتحانات واحد الکترونیک همچون دوران پیش از شیوع کرونا، به صورت حضوری برگزار می‌شود و به همین علت عده‌ای از دانشجویان از درخواست انتقال خود منصرف شدند.

سامانه دانشجویار هم اکنون در حال توسعه است

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به وجود سامانه‌های متعدد در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شورای فضای مجازی دانشگاه با نگاه به یکپارچه سازی سامانه‌های متکثری که بنابه شرایط باید به سرعت راه اندازی می‌شدند یا هم اکنون در حال راه اندازی هستند و همچنین شناسایی زمینه‌ها، خدمات و سرویس‌هایی که اکنون باید به صورت مجازی ارائه شوند، مامور به انجام فرآیند یکپارچه‌سازی شده و هم اکنون دو الی سه سامانه مهم دانشگاه در حال فعالیت هستند که یکی سامانه‌های آموزش مجازی است و دیگر سامانه‌ها، آموزشیار و پژوهشیار هستند که به سرعت در حال بهینه‌سازی و توسعه در راستای بهبود عملکرد و ایجاد شرایط مساعدتر آموزشی هستند. سامانه دانشجویار نیز هم اکنون در حال توسعه است و با پیگیری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، امید است که این سامانه تا ابتدای ترم آینده شروع به فعالیت کند و مورد استفاده دانشجویان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در صدد است پیام رسان اختصاصی خود را آماده کرده تا دانشجویان مجبور به استفاده از پیام رسان‌های دیگر برای پیگیری امور مربوط به سامانه‌های این دانشگاه نباشند. در حال حاضر ما در حال استاندارد سازی سامانه‌های موجود در دانشگاه هستیم تا تبادل اطلاعات میان آنها راحت‌تر انجام پذیرد، از ایمنی بالاتری برخوردار باشند، همپوشانی و موازی کاری نداشته باشند و متعاقباً بتوانند تمام خدمات و سرویس‌های مورد نیاز دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را پوشش دهند.

تعداد رشته‌های واحد الکترونیک را به دو برابر افزایش دادیم

نجف پور با اشاره به رشته‌های تحصیلی ارائه شده در این واحد دانشگاهی گفت: ما با توجه به همکاری و حسن توجه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد رشته‌های واحد الکترونیک را به دو برابر افزایش دادیم و هم اکنون در حدود ۳۸۰ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارائه می‌شوند که همگی از رشته‌های پر طرفدار و پر تقاضی هستند؛ البته فعلاً به دلیل عدم دارا بودن مجوزات لازم، امکان ارائه رشته‌های تحصیلی در مقطع دکتری به متقاضیان وجود ندارد. متقاضیانی که به واحد الکترونیک مراجعه می‌کنند، غالباً شاغل هستند و مدیران، صنعتگران، بانوان خانه‌دار، ورزشکاران و حتی دانشجویانی‌ را شامل می‌شوند که متقاضی تحصیل در دومین رشته تحصیلی به صورت همزمان هستند؛ به همین دلیل معمولاً ورودی دانشجویان واحد الکترونیک  کمی متفاوت از سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است و از مدیران سطح بالای صنایع و سازمان‌های مختلف نیز در حال تحصیل در این واحد هستند.

وی در انتها بر کیفیت آموزش و اعتبار مدرک صادر شده از واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت: واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی مجوز خود را از وزارت علوم اخذ کرده است و به‌ دلیل کیفیت آموزشی و نحوه برگزاری امتحانات، قطعا می‌توان از عملکرد این واحد دفاع کرد. هیچ منعی برای فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی و موارد مشابه وجود ندارد. برخی از بخش‌ها و سازمان‌های کشوری که پیش‌تر به‌دلیل ناآشنا بودن با نحوه عملکرد آموزش مجازی نگرانی‌هایی از پذیرش دانشجویان و فارغ التحصیلان این واحد داشتند، با رایزنی‌های انجام گرفته و آشنایی بیشتر این مجموعه‌ها با کیفیت و شرایط  و نحوه تحصیل دانشجویان در این واحد، هم‌اکنون به کیفیت مطلوب آموزش در این واحد دانشگاهی و اعتبار مدارک تحصیلی آن اذعان داشته و منع و محدودیتی در زمینه پذیرش فارغ‌التحصیلان این مجموعه دانشگاهی ندارند.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1147032 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی درخواست انتقال هم اکنون سامانه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش برادران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور تیم‌هایی از واحد‌های دانشگاهی بروجرد، اراک، همدان و سنندج برگزار شد.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد متشکل از عباس نقوی، سیدحسین موسوی، محسن ظفری و هادی چنور در این مسابقات شرکت کرده بود که در پایان تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به مقام نخست رسید و تیم‌های بروجرد و سنندج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش انفرادی این مسابقات عباس نقوی از واحد بروجرد به مقام دوم رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند