Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:28:31 GMT

«آنکه گفت آری آنکه گفت نه»، روی صحنه فرشچیان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۹۵۷۲

«آنکه گفت آری آنکه گفت نه»، روی صحنه فرشچیان

ایسنا/اصفهان نمایش«آنکه گفت آری آنکه گفت نه» اقتباسی وفادانه از نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته برتولت برشت است که متناسب با نسل خلاق و پرسشگر نوجوان بازنویسی شده است.

کارگردان نمایش «آنکه گفت آری آنکه گفت نه» به ایسنا گفت: داستان این نمایش درباره یکی از سنت‌های قدیمی و اشتباه سامورایی‌های ژاپن است که باعث ایجاد اختلافات و مشکلاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین‌بین، بیماری مسری در روستای ژاپنی شایع شده و استاد ماتسوئو و چند نفر از شاگردانش برای یافتن دارو از کوهستان عبور می‌کنند که در این راه یکی از شاگردان بیمار می‌شود و دیگر توان ادامه ندارد.

لیلی شایق با بیان اینکه نمایش «آنکه گفت آری آنکه گفت نه» اقتباسی وفادارانه از نمایشنامه برتولت برشت با همین عنوان است، ادامه داد: من در «خانه نوجوان اصفهان» دوستان نوجوان باانگیزه و دقیقی پیدا کردم که نمی‌شد به‌سادگی هر نمایشنامه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار داد، آن‌ها جوانان پرسشگر و متعالی و سرشار از انرژی و سؤال‌های گوناگون درباره مسائل اطرافشان هستند و به‌راحتی هر سخن و نقلی را نمی‌پذیرند. آن‌ها مطالبه‌گر و اجتماعی هستند و به همین دلیل باید نمایشنامه‌ای را در برابرشان قرار می‌دادم که آبی بر آتش ذهن پرسشگرشان بریزد و دلیل انتخاب این نمایشنامه فقط همین موضوع است.

او افزود: این نوجوانان از درک بالایی برخوردار هستند و در پروسه تمرین‌هایمان متوجه شدم که این نسل خلاق چقدر هستند و ایده‌های آن‌ها از سرچشمه جوشان جوانی‌شان نشئت می‌گیرد، به همین دلیل نمایشنامه برشت در عین اینکه نمایشنامه‌ای کامل و جامعی است اما من سعی کردم با توجه به وسع دوستان جوانم در آن تغییراتی ایجاد کنم و در بخش‌هایی از آن که ریشه در ترجمه دارد دخل و تصرف کرده اما آن را به‌صورت وفادار به متن اصلی بازنویسی کنم.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: در نمایش «آنکه گفت آری آنکه گفت نه» امین مداحی، زهرا صیادی، پارسا طالبی، زهرا خادمی، فرهام ولی پور و بنیامین تک‌سوار به ایفای نقش پرداخته‌اند، ضمن اینکه فرهاد شمس، فاطمه براتی، المیرا پیروزمند، نسرین احمدی، محمدمتین ترکش اصفهانی و محمدحسین ناظمی در بخش بازیگران فرم حضور دارند، همچنین اجرا و تنظیم صدا به عهده حنانه چاوشی است، طراح آکساسوار حبیب اله شفیعی، گریمور شقایق شیرانی و طراح پوستر و بروشور نیز محمدعلی عمادی است. آیدا کریمی نیز عکاس است و طراحی نور توسط هادی شبان انجام‌شده و نویسنده و کارگردان لیلی شایق است.

به گزارش ایسنا، «آنکه گفت آری آنکه گفت نه» تا ۲۹ تیرماه هرروز ساعت ۲۰:۴۵ در مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ۸ گیشه مراجعه کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تئاتر برتولت برشت خانه نوجوانان استانی فرهنگی و هنری نمایشنامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ویدئویی از مراحل ضبط قطعه موسیقی نمایش «گالیله» با خوانندگی پولاد کیمیایی که این شب‌ها در تئاتر شهر روی صحنه است، منتشر شد.

قطعه «آهای گالیله» از زبان یک خواننده دوره‌گرد در نمایش «گالیله» خوانده می‌شود که ترانه آن را کاوه آفاق سروده و آهنگسازی و تنظیم موسیقی نمایش و همچنین این ترانه بر عهده محمدرضا چراغعلی آهنگساز شاخص کشور بوده است.

نمایش «گالیله» به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با نقش‌آفرینی فرهاد آییش، صدف اسپهبدی، نورا هاشمی، محمد نادری، حمید رحیمی، شهروز دل‌افکار، آرش فلاحت‌پیشه، محمد معتضدی، اشکان صادقی، فربد فرهنگ، علیرضا ساوه درودی، سامان کرمی و علیرضا مویدی در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه است.

نمایشنامه «گالیله» نوشته برتولت برشت و ترجمه حمید سمندریان است و دراماتورژی متن را نیز  محمد امیریاراحمدی بر عهده دارد.

فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال از طریق لینک tiwall.com/s/galilei۳  و همچنین فروش بلیت ردیف هفت نیز در سایت گیشه تئاتر در دسترس علاقه‌مندان است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • «نمایش» به اکران آنلاین رسید/ «تیر خلاص» به فرانسه
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • «محمد پورجعفری» یک نمایش جنایی به صحنه می‌برد
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • ده هزار نفر «شازده کوچولو» را دیدند
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • «طاووس خانم و ازدواج‌هایش» روی صحنه می‌رود
  • علی ژکان یک نمایش کمدی به صحنه می‌برد