Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران با بیان اینکه پایانه‌های فروشگاهی از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند، گفت: هیچگاه به فکر درآمدهای مالیاتی نبودیم و اتفاقاً بخشی از ضعف‌های اقتصادی مان به همین حوزه برمی گردد.

علی یزدی خواه در گفتگو با ایران اکونومیست در مورد رونمایی از سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی اظهار کرد: هر چقدر که ما به سمت شفاف سازی دستگاه‌های مالیاتی برویم و از سیستم‌های هوشمند استفاده کنیم و بر مبنای اعتماد به اظهار نامه مالیاتی افراد عمل کنیم در راستای توسعه کشور گام برداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بر اساس آمار موجود در چند ماه اخیر حدود ۲.۲ میلیون نفر مودی و اشخاص حقیقی و حقوقی جدید شناسایی شدند که قبلاً مالیات پرداخت نمی‌کردند، این موضوع نشاندهنده ضرورت وجود سیستم‌های هوشمند همانند پایانه‌های فروشگاهی در سیستم مالیاتی کشور است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: هر مقدار سیستم هوشمند باشد و اظهارنظرهای شخصی و ممیزهای مالیاتی در این حوزه کمتر باشد ما به صحت عمل بیشتری می رسیم. در همه جای دنیا روال این است که کشور با مالیات اداره شود، ما چون کشور نفتی بودیم نفت را می‌فروختیم و کشور را اداره می‌کردیم پس هیچگاه به فکر درآمدهای مالیاتی نبودیم و اتفاقاً بخشی از ضعف‌های اقتصادی مان به همین حوزه بر می‌گردد. نفت باید پشتوانه اقدامات عمرانی کشور در بستر توسعه کشور قرار گیرد و نه اینکه صرف بودجه جاری شود.

وی تاکید کرد: ما برای اداره کشور نیاز به درآمدهای مالیاتی داریم. البته درآمدی که شفاف باشد. امیدواریم با راه اندازی این سامانه و بکارگیری این پایانه‌ها بتوانیم از فرارهای مالیاتی جلوگیری کنیم و به شفاف سازی اقتصادی، جلوگیری از رانت کمک کنیم تا در نهایت در راستای عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه گام برداریم.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: فرار مالیاتی ، پایانه های فروشگاهی ، درآمد مالیاتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرار مالیاتی پایانه های فروشگاهی درآمد مالیاتی پایانه های فروشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات جدی سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی را با توجه به جغرافیای کوهستانی ایلام در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با استقبال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

سعید هژبری، معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص اهداف این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از بخش‌های مختلف این سفر است.

وی افزود: ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در جمع خبرنگاران پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را از موضوعاتی دانست که در این سفر مورد توجه قرار دارد. وی اضافه کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی استان ایلام جلوگیری شود را در این سفر در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان ایلام مانند گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

نامی بازدید از شهر سرابله و مناطقی که در استان نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران دارد را از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام عنوان کرد.

کد خبر 747759

دیگر خبرها

  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳