Web Analytics Made Easy - Statcounter

شنوندگان رادیو فرهنگ از شنبه ۲۵ تیرماه به مدت یک‌هفته به شنیدن کتاب «داستان‌های کوتاه از بزرگان ایران» دعوت هستند .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در برنامه «کتاب هفته» رادیو فرهنگ این هفته از شنبه ۲۵ تا پنجشنبه ۳۰ تیرماه  «داستان‌های کوتاه از بزرگان ایران» که به زندگی بزرگان معاصر اختصاص دارد روایت  می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کتاب هفته»عنوان برنامه ای تولیدی از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که هرشب ساعت ۲۳:۳۰ پخش میشود. 

در این برنامه از امشب «علیرضا تابان» بخش هایی از کتاب «داستان‌های کوتاه از بزرگان ایران»اثری از چندین نویسنده  که در انتشارات قدیانی چاپ شده است برای شنوندگان می خواند.

این کتاب «معرفی پنج نفر از بزرگان حوزه تاریخ اسلام در قالب ۲۵ داستان کوتاه است.

پنج بزرگ به نام های سید جعفر شهیدی، محمد تقی جعفری، عباس زریاب خویی، مرتضی عسکری و عبدالمحمد آیتی که در سال های اخیر از میان ما رفته اند و هر کدامشان، زندگی عجیبی داشته اند، با سختی های روزگار جنگیده اند و آثاری ماندگار ساخته اند.

خط اصلی این داستان‌های کوتاه بر مبنای یک اتفاق واقعی‌ست که منبع هر اتفاق، در انتهای هر داستان، آمده اما فضا و جزئیات هر قصه با خیال و فضاسازی ذهنی نویسنده گسترش یافته است. حسن این داستان‌های کوتاه در این است که چون زمان و مکان‌شان به دورهٔ معاصر مربوط می‌شود، فضای قصه برای خواننده، ملموس‌تر می‌شود.

برنامه « کتاب هفته» را به تهیه کنندگی «زهرا نصراللهی » از رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و‌موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز دنبال کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رادیو فرهنگ کتاب هفته تاریخ اسلام زندگی بزرگان رادیو فرهنگ کتاب هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد


آقای محسن عمادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان این مطلب افزود: امیر توکل کامبوزیا که سابقه مبارزاتی را از پدرش و در مبارره با رضا شاه به ارث برده بود زندگی پرفراز و نشیبی داشت که همه جزییات آن در کتاب کامبوزیا آمده است.
وی افزود: پدر کامبوزیا در دوران رضا شاه و مبارزه با عوامل انگلیسی به شهادت رسید، مادرش او را برای تحصیل به مشهد می‌برد و او برای تحصیلات عالیه به روسیه می‌رود. آن جا با کلنل پسیان همراه می‌شود و فصل نوینی در زندگی اش ایجاد می‌شود.
آقای عمادی گفت: بعد از آن در دانشگاه‌ها این فعالیت را ادامه می‌دهد که منجر به تبعیدش به سیستان و بلوچستان می‌شود و سرانجام در سال ۵۳ به علت حمایت از امام خمینی (ره) و ادامه دادن مبارزه‌های انقلابی به دست ساواک به شهادت می‌رسد.
مدیر نشر ابراهیم هادی گفت: ما در کتاب کامبوزیا علاوه بر این که از اثر گذاری او برمنطقه سیستان وبلوچستان می‌گوییم، نکات کمتر گفته شده‌ای مثل همراهی رهبر انقلاب با کامبوزیا در مقطعی از زندگی اش و یادداشت ایشان بر کتاب کامبوزیا و در خصوص این شخصیت انقلابی گفته ایم.
وی افزود: کامبوزیا در عین حال یک شخصیت علمی بود که ما در این کتاب تلاش کرده ایم در خصوص تلاش هایش در این خصوص هم بنویسیم.
آقای عمادی گفت: نقش امیر توکل کامبوزیا در مبارزه با صهیونیسم بین المل و مجاهدت هایش در زمینه تفسیر قرآن و کوشش‌های علمی شهید کامبوزیا از نکاتی است که در کتاب آمده است.

دیگر خبرها

  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • تساوی بزرگان در دربی ایتالیا/ زور یووه و میلان به هم نرسید
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • میدان شهرت در ایران
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد